- Bedankjes 1
verwijderen meerdere personen tegelijk
- Dick de Jong
- Auteur
Lees minder
Lees meer
verwijderen meerdere personen tegelijk
11 jan 2021 15:20
Misschien is deze vraag al eens behandeld, maar ik kan hem niet terugvinden.
Is het mogelijk om meerdere personen binnen één familie gelijktijdig te verwijderen? Ik ben ben mijn bestand aan het schonen en wil een complete familie eruit verwijderen. Ik heb het geprobeerd met het aanmaken van een nieuwe groep, maar bij het verwijderen daarvan lijkt er niets te gebeuren.
Met vriendelijke groeten,
Dick de Jong
Is het mogelijk om meerdere personen binnen één familie gelijktijdig te verwijderen? Ik ben ben mijn bestand aan het schonen en wil een complete familie eruit verwijderen. Ik heb het geprobeerd met het aanmaken van een nieuwe groep, maar bij het verwijderen daarvan lijkt er niets te gebeuren.
Met vriendelijke groeten,
Dick de Jong
- Han Kortekaas
-
Re: verwijderen meerdere personen tegelijk
11 jan 2021 15:43 - 11 jan 2021 15:44
De truc kan zijn dat u in het veld CODE , boven de achternaam, 'iets van 'WEG' zet voor alle betrokkenen.
Vervolgens gaat u naar de Personenlijst en sorteer die op Code en tik dan "WEG'in. Dan moet u alle betrokkenen zien.
Klik de eerste aan en selecteer alle records met 'WEG'. Bj de laatste moet u onderin ook het aantal geselecteerden zien.
Zo ja, klik dan met de rechtermuis in de personenlijst en kies voor 'alle geselecteerde personen verwijderen'.
Wel heel voorzichtig doen!!
Vervolgens gaat u naar de Personenlijst en sorteer die op Code en tik dan "WEG'in. Dan moet u alle betrokkenen zien.
Klik de eerste aan en selecteer alle records met 'WEG'. Bj de laatste moet u onderin ook het aantal geselecteerden zien.
Zo ja, klik dan met de rechtermuis in de personenlijst en kies voor 'alle geselecteerde personen verwijderen'.
Wel heel voorzichtig doen!!
Laatst bewerkt 11 jan 2021 15:44 door Han Kortekaas.
- Dick de Jong
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
11 jan 2021 21:56
Han,
Bedankt voor je reactie. Ik kan alleen in de personenlijst geen "code" terug vinden.
Bedankt voor je reactie. Ik kan alleen in de personenlijst geen "code" terug vinden.
- Francke
11 jan 2021 22:43
Klik met de rechter muisknop op de balk (waar de kolomnamen staan) en kies uit het menu Code.