dubbele namen in personenlijst

• mstuyck
  • Auteur

dubbele namen in personenlijst

10 jan 2021 20:59
Hallo,
Sorry, ik ben beginneling bij aldfaer, maar ik zit vast door het volgende probleem:
ik heb zowat 60 personen toegevoegd in mijn stamboom; indien ik nu via persoon, gezin, gezin koppelen , zoon een bepaalde persoon wil aanduiden en koppelen als zoon dan krijg ik de persoon van waaruit ik vertrek nadien tweemaal, driemaal of nog meer in de personenlijst vermeld; zoveel keer als ik een persoon koppel als zoon aan de eerste persoon, die ik geselecteerd had. wat doe ik verkeerd of is dit correct in de aldfaer-app?
Met dank
mstuyck

Lees meer

Re: dubbele namen in personenlijst

10 jan 2021 22:22
Het invulscherm bestaat uit twee delen; het bovenste is om in te voeren maar onderaan het scherm ziet u de Personenlijst, met wellicht de sortering op Naam en Voornamen.. Als u in het bovenste deel een naam intikt dan, als de persoon bestaat, ziet u die naam onderin verschijnen. Als die naam in zijn geheel klopt dan zit die al in uw stamboom en in dat geval klikt u op die persoon in de Personenlijst en kiest u voor de knop 'Kies uit lijst'. en vervolgens op OK.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: mstuyck

Lees meer

11 jan 2021 06:02
Aanvulling:
Je kunt ook op het persoonsblad op develden 'Partner', 'Kinderen' of 'Ouders' gaan staan en dan met de rechtermuis-toets kiezen wat je wil toevoegen.
Daarna opent het invulscherm en handel je zoals JayCee reeds vermeldde.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: mstuyck

• mstuyck
  • Auteur

11 jan 2021 21:21
het lukt me nu wel ! danke

• mstuyck
  • Auteur

11 jan 2021 21:22
het lukt me nu wel , danku

Gemaakt door Kunena