- Bedankjes 1024
dubbele namen in personenlijst
- mstuyck
- Auteur
dubbele namen in personenlijst
10 jan 2021 20:59
Hallo,
Sorry, ik ben beginneling bij aldfaer, maar ik zit vast door het volgende probleem:
ik heb zowat 60 personen toegevoegd in mijn stamboom; indien ik nu via persoon, gezin, gezin koppelen , zoon een bepaalde persoon wil aanduiden en koppelen als zoon dan krijg ik de persoon van waaruit ik vertrek nadien tweemaal, driemaal of nog meer in de personenlijst vermeld; zoveel keer als ik een persoon koppel als zoon aan de eerste persoon, die ik geselecteerd had. wat doe ik verkeerd of is dit correct in de aldfaer-app?
Met dank
mstuyck
Sorry, ik ben beginneling bij aldfaer, maar ik zit vast door het volgende probleem:
ik heb zowat 60 personen toegevoegd in mijn stamboom; indien ik nu via persoon, gezin, gezin koppelen , zoon een bepaalde persoon wil aanduiden en koppelen als zoon dan krijg ik de persoon van waaruit ik vertrek nadien tweemaal, driemaal of nog meer in de personenlijst vermeld; zoveel keer als ik een persoon koppel als zoon aan de eerste persoon, die ik geselecteerd had. wat doe ik verkeerd of is dit correct in de aldfaer-app?
Met dank
mstuyck
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: dubbele namen in personenlijst
10 jan 2021 22:22
Het invulscherm bestaat uit twee delen; het bovenste is om in te voeren maar onderaan het scherm ziet u de Personenlijst, met wellicht de sortering op Naam en Voornamen.. Als u in het bovenste deel een naam intikt dan, als de persoon bestaat, ziet u die naam onderin verschijnen. Als die naam in zijn geheel klopt dan zit die al in uw stamboom en in dat geval klikt u op die persoon in de Personenlijst en kiest u voor de knop 'Kies uit lijst'. en vervolgens op OK.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: mstuyck
- De Coster René
-
Re: dubbele namen in personenlijst
11 jan 2021 06:02
Aanvulling:
Je kunt ook op het persoonsblad op develden 'Partner', 'Kinderen' of 'Ouders' gaan staan en dan met de rechtermuis-toets kiezen wat je wil toevoegen.
Daarna opent het invulscherm en handel je zoals JayCee reeds vermeldde.
Je kunt ook op het persoonsblad op develden 'Partner', 'Kinderen' of 'Ouders' gaan staan en dan met de rechtermuis-toets kiezen wat je wil toevoegen.
Daarna opent het invulscherm en handel je zoals JayCee reeds vermeldde.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: mstuyck
- mstuyck
- Auteur
- mstuyck
- Auteur