- Bedankjes 0
Foutmelding bij openen stamboom
- Han Scheele
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Foutmelding bij openen stamboom
07 jan 2021 17:50
Bij openen stamboom verschijnt de melding: "er is de volgende fout opgetreden: Bestand C:\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_naam stamboom\naam stamboom_ogri.alf is niet aanwezig."
"Aldfaer probeert deze fout te herstellen." En vervolgens: "Aldfaer heeft de fout helaas niet kunnen herstellen. Verwijder de verborgen map ":\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_naam stamboom" en open de stamboom opnieuw, of zet een recente veiligheidskopie terug".
Na in verkenner een vinkje gezet te hebben bij "verborgen bestanden tonen", heb ik de hierboven genoemde map nergens kunnen vinden. En het terugzetten van de meest recente veiligheidskopie lukt niet.
Met op het forum gevonden antwoorden op soortgelijke problemen ben ik ook niet verder gekomen.
Graag uw hulp!
"Aldfaer probeert deze fout te herstellen." En vervolgens: "Aldfaer heeft de fout helaas niet kunnen herstellen. Verwijder de verborgen map ":\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_naam stamboom" en open de stamboom opnieuw, of zet een recente veiligheidskopie terug".
Na in verkenner een vinkje gezet te hebben bij "verborgen bestanden tonen", heb ik de hierboven genoemde map nergens kunnen vinden. En het terugzetten van de meest recente veiligheidskopie lukt niet.
Met op het forum gevonden antwoorden op soortgelijke problemen ben ik ook niet verder gekomen.
Graag uw hulp!
- Ruud de Ruiter
-
Re: Foutmelding bij openen stamboom
07 jan 2021 19:39
Han,
U bent afgeweken van de standaard installatie.
De map stambomen hoort de staan in C:\user\uwpcnaam\documents\Aldfaer\Stambomen
Sluit Aldfaer
De map 0xADFAE350_naam stamboom is dan normaliter verdwenen
Begin met een kopie van al uw *.aldf en *.alx bestanden op een veilige plaats weg te zetten
Verplaats de in C.\Aldfaer aanwezige mappen Gedcom; Invoegtoepassingen, Materiaal, Rapportuitvoer, Stapbomen en Veiligheidskopiën naar:
C:\user\uwpcnaam\documents\Aldfaer\
Start Aldfaer
Doe Menu > Bestand > Zoek bestanden
Probeer nu uw laatst gebruikte stamboom bestand te openen
U bent afgeweken van de standaard installatie.
De map stambomen hoort de staan in C:\user\uwpcnaam\documents\Aldfaer\Stambomen
Sluit Aldfaer
De map 0xADFAE350_naam stamboom is dan normaliter verdwenen
Begin met een kopie van al uw *.aldf en *.alx bestanden op een veilige plaats weg te zetten
Verplaats de in C.\Aldfaer aanwezige mappen Gedcom; Invoegtoepassingen, Materiaal, Rapportuitvoer, Stapbomen en Veiligheidskopiën naar:
C:\user\uwpcnaam\documents\Aldfaer\
Start Aldfaer
Doe Menu > Bestand > Zoek bestanden
Probeer nu uw laatst gebruikte stamboom bestand te openen
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
07 jan 2021 19:47
aansluitend: de foutmelding wijst naar een mogelijk beschadigd bestand. In dit geval, zoek naar de recenste veiligheidskopie dat geopend kan worden.
Maakt u gebruik van OneDrive, DropBox o.i.d. of een gesynchroniseerd backupsysteem?
Maakt u gebruik van OneDrive, DropBox o.i.d. of een gesynchroniseerd backupsysteem?
- Han Scheele
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 jan 2021 15:32
Dank voor uw reactie!
Ik heb uw aanwijzingen opgevolgd. Hierbij ontdekte ik dat het meest recente stamboomnaam.aldf bestand op beide bovengenoemde locaties voorkomt met dezelfde bestandsgrootte, datum en tijdstip van aanmaken. Dit moet al een paar jaar het geval zijn zonder problemen te geven.
Ik heb het bestand op C:\Aldfaer\Stambomen gekopieerd naar een externe harde schijf en daarna verplaatst naar C:\Usernaam\Documenten\Aldfaer\Stambomen, waarna er op die locatie nog slechts één exemplaar van dit bestand verscheen. Daarna geprobeerd de stamboom te openen op de door u voorgestelde wijze, waarna exact dezelfde foutmeldingen verschenen.
Is het terugzetten van de meest recente veiligheidskopie nu de volgende stap? Hoe gaat dat?
Ik heb uw aanwijzingen opgevolgd. Hierbij ontdekte ik dat het meest recente stamboomnaam.aldf bestand op beide bovengenoemde locaties voorkomt met dezelfde bestandsgrootte, datum en tijdstip van aanmaken. Dit moet al een paar jaar het geval zijn zonder problemen te geven.
Ik heb het bestand op C:\Aldfaer\Stambomen gekopieerd naar een externe harde schijf en daarna verplaatst naar C:\Usernaam\Documenten\Aldfaer\Stambomen, waarna er op die locatie nog slechts één exemplaar van dit bestand verscheen. Daarna geprobeerd de stamboom te openen op de door u voorgestelde wijze, waarna exact dezelfde foutmeldingen verschenen.
Is het terugzetten van de meest recente veiligheidskopie nu de volgende stap? Hoe gaat dat?
- Han Scheele
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 jan 2021 15:36
Dank voor uw reactie!
Ik maak geen gebruik van One Drive, DropBox, of een gesynchroniseerd backupsysteem.
Wel van Norton dat regelmatig op de achtergrond controles uitoefent.
Heb geen ervaring met het terugplaatsen van een reservekopie.
Ik maak geen gebruik van One Drive, DropBox, of een gesynchroniseerd backupsysteem.
Wel van Norton dat regelmatig op de achtergrond controles uitoefent.
Heb geen ervaring met het terugplaatsen van een reservekopie.
- Ruud de Ruiter
-
08 jan 2021 16:21
Han,
Menu > Bestand > Open > *.alx (=laatste v-kopie)
In venster dat opent wijzigt u de naam van het bestand zodanig dat geen datum/tijd vermelding aanwezig is en de naam anders is als het laatst gebruikte bestand
Eventueel het pad materiaal aan passen en OK
Menu > Bestand > Open > *.alx (=laatste v-kopie)
In venster dat opent wijzigt u de naam van het bestand zodanig dat geen datum/tijd vermelding aanwezig is en de naam anders is als het laatst gebruikte bestand
Eventueel het pad materiaal aan passen en OK
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
08 jan 2021 17:07
Han,
een alternatief: menu Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden en vink veiligheidskopieën aan. Selecteer de recenste op datum > open stamboom en vervolgens opslaan als stamboom.
een alternatief: menu Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden en vink veiligheidskopieën aan. Selecteer de recenste op datum > open stamboom en vervolgens opslaan als stamboom.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Han Scheele
- Han Scheele
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 jan 2021 20:59
Ruud,
Ik heb het volgende gedaan:
Aldfaer geopend, links boven geklikt op Bestand--> Zoek Aldfaer-bestanden--> vinkje gezet bij Veiligheidskopieën en vinkje bij C:
Vervolgens geklikt op Zoek.
In de gevonden lijst met veiligheidskopieën heb ik de meest recente (van 5 januari j.l.) aangeklikt die er zo uitziet:
C:\Users\Naam\Documenten\Aldfaer\Veiligheidskopie\naam stamboom\_202101051725.alx
Vervolgens geklikt op Open stamboom.
Toen kwam een venster tevoorschijn met de tekst:
Nieuw Aldfaer-bestand (in blauwe balk)
Geef Locatie aan voor de bestanden
vinkje bij stamboom
C:User\Naam\Documenten\Aldfaer\naam stamboom.aldf Ernaast bevindt zich een geel mapje
Kunt u uitleggen wat ik hier exact moet doen?
Ik heb het volgende gedaan:
Aldfaer geopend, links boven geklikt op Bestand--> Zoek Aldfaer-bestanden--> vinkje gezet bij Veiligheidskopieën en vinkje bij C:
Vervolgens geklikt op Zoek.
In de gevonden lijst met veiligheidskopieën heb ik de meest recente (van 5 januari j.l.) aangeklikt die er zo uitziet:
C:\Users\Naam\Documenten\Aldfaer\Veiligheidskopie\naam stamboom\_202101051725.alx
Vervolgens geklikt op Open stamboom.
Toen kwam een venster tevoorschijn met de tekst:
Nieuw Aldfaer-bestand (in blauwe balk)
Geef Locatie aan voor de bestanden
vinkje bij stamboom
C:User\Naam\Documenten\Aldfaer\naam stamboom.aldf Ernaast bevindt zich een geel mapje
Kunt u uitleggen wat ik hier exact moet doen?
- Han Scheele
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 jan 2021 21:03
Ik loop hier vast!
Zie de beschrijving van mijn probleem onder Ruud de Ruiter.
Zie de beschrijving van mijn probleem onder Ruud de Ruiter.
- Ruud de Ruiter
-
08 jan 2021 21:14 - 08 jan 2021 21:16
Han
Het venster wat u ziet is iets als onderstaande
Wijzig de naam van het bestand zonder het datum/tijd indicatie in zo iets als
Klik OK
Mogelijk moet u het pad voor het materiaal aanpassen in Menu > Stamboom > Eigenschappen
Het venster wat u ziet is iets als onderstaande
Wijzig de naam van het bestand zonder het datum/tijd indicatie in zo iets als
Klik OK
Mogelijk moet u het pad voor het materiaal aanpassen in Menu > Stamboom > Eigenschappen
Laatst bewerkt 08 jan 2021 21:16 door Ruud de Ruiter.
- Han Scheele
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 jan 2021 00:28
Na het klikken op OK verschijnt weer deze melding:
Bij het openen van de stamboom is de volgende fout opgetreden:
Bestand C:\Users\Han\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_BaltinkNieuw\BaltinkNieuw_gri.alf is niet aanwezig
Aldfaer probeert deze fout te herstellen.
Na klikken op OK verschijnt vervolgens deze tekst:
Aldfaer heeft de fout helaas niet kunnen herstellen.
Verwijder de verborgen map "C:\Users\Han\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_BaltinkNieuw" en open de stamboom dan opnieuw, of zet een recente veiligheidskopie terug.
Wat moeten we hier nu mee?
Bij het openen van de stamboom is de volgende fout opgetreden:
Bestand C:\Users\Han\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_BaltinkNieuw\BaltinkNieuw_gri.alf is niet aanwezig
Aldfaer probeert deze fout te herstellen.
Na klikken op OK verschijnt vervolgens deze tekst:
Aldfaer heeft de fout helaas niet kunnen herstellen.
Verwijder de verborgen map "C:\Users\Han\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_BaltinkNieuw" en open de stamboom dan opnieuw, of zet een recente veiligheidskopie terug.
Wat moeten we hier nu mee?
- Han Kortekaas
-
09 jan 2021 10:06
Han,
het is eerder gezegd maar uw bestand is corrupt vanwege het ontbreken van een deelbestandje. U zult een eerder bestand moeten openen of het beschadigde bestand naar mij sturen en ik zal proberen het te repareren.
Klik op de knop Meer voor mijn emailadres.
het is eerder gezegd maar uw bestand is corrupt vanwege het ontbreken van een deelbestandje. U zult een eerder bestand moeten openen of het beschadigde bestand naar mij sturen en ik zal proberen het te repareren.
Klik op de knop Meer voor mijn emailadres.