- Bedankjes 1634
8.1 en MyHeritage Smart Matches
- Wil Bergman
- Auteur
8.1 en MyHeritage Smart Matches
07 jan 2021 14:55
L.S.
Als ik Aldfaer opstart zonder internet, dan worden de Smart Matches van MyHeritage toch getoond.
Mijns inziens betekend dat dat deze info in de lokale Aldfaer database staan.
Ik heb hier wat vragen over.
1. Meestal is de kleur van het nummer in het groene blokje zwart, soms is het bruinig.
Wat betekend dat ?
2. Soms heeft een bestandsregel een cijfer in het blokje, maar als je dit de hoofdpersoon maakt is het ineens
doorschijnend groen met een 0 erin.
3. Als je in het hoofdscherm op een groen blokje met een getal dubbel-clicked of CTRL-ALT-F dan kom je alleen maar
in het hoofdscherm van MyHeritage terecht en laat ie geen smart matches zien.
4.Als je in het hoofdscherm op een groen blokje met een getal dubbel-clicked of CTRL-ALT-F dan zegt
MyHeritage toch dat er geen matches zijn.
4. Zou graag de volgende toevoegingen geïmplementeerd zien.
- de smart matches resetten en opnieuw laten opzoeken (in het groene blokje CTRL-ALT-D ?)
- de smart matches handmatig op 0 zetten.
Uiteraard heb ik eerst het probleem bij MyHeritage belegd, maar na weken verwijzen ze mij naar jullie (Aldfaer) door,
Zoiets van kastje naar de muur en weer terug ?
Het was juist deze mogelijkheid die mij een goede aanvulling op Aldfaer leken, maar ik vrees dat het weggegooid geld is.
Zou het ook waarderen als jullie mij een alternatief kunnen aanbevelen.
met vriendelijke groet, Wil Bergman
Als ik Aldfaer opstart zonder internet, dan worden de Smart Matches van MyHeritage toch getoond.
Mijns inziens betekend dat dat deze info in de lokale Aldfaer database staan.
Ik heb hier wat vragen over.
1. Meestal is de kleur van het nummer in het groene blokje zwart, soms is het bruinig.
Wat betekend dat ?
2. Soms heeft een bestandsregel een cijfer in het blokje, maar als je dit de hoofdpersoon maakt is het ineens
doorschijnend groen met een 0 erin.
3. Als je in het hoofdscherm op een groen blokje met een getal dubbel-clicked of CTRL-ALT-F dan kom je alleen maar
in het hoofdscherm van MyHeritage terecht en laat ie geen smart matches zien.
4.Als je in het hoofdscherm op een groen blokje met een getal dubbel-clicked of CTRL-ALT-F dan zegt
MyHeritage toch dat er geen matches zijn.
4. Zou graag de volgende toevoegingen geïmplementeerd zien.
- de smart matches resetten en opnieuw laten opzoeken (in het groene blokje CTRL-ALT-D ?)
Uiteraard heb ik eerst het probleem bij MyHeritage belegd, maar na weken verwijzen ze mij naar jullie (Aldfaer) door,
Zoiets van kastje naar de muur en weer terug ?
Het was juist deze mogelijkheid die mij een goede aanvulling op Aldfaer leken, maar ik vrees dat het weggegooid geld is.
Zou het ook waarderen als jullie mij een alternatief kunnen aanbevelen.
met vriendelijke groet, Wil Bergman
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: 8.1 en MyHeritage Smart Matches
07 jan 2021 16:12
Beste Wil,
leest u eerst eens de Menu > Help > Documentatie met het onderwerp MyHeritage; u krijgt alle informatie.
leest u eerst eens de Menu > Help > Documentatie met het onderwerp MyHeritage; u krijgt alle informatie.
- Wil Bergman
- Auteur
08 jan 2021 20:56
Han, dat heb ik gedaan.
De vragen blijven echter bestaan. Instellingen :
My Heritage > Alle matches -> onbevestigd =V.
Minimale betrouwbaarheid=10%
In de help staat niets over de kleur van het getal of waarom die bij gezin een getal aangeeft en als je die selecteerd al hoofpersoon dan 0 is.
Of dat er een getal in staat en MyHeritage dan alsnog niets kan vinden, of alleen maar de startpagina laat zien.
Zoals gezegd, MyHeritage verwijst me naar Aldfaer, wat niet onlogisch lijkt omdat zonder internetverbinding, de getallen in de groene blokje nog steeds gevuld zijn en volgens mij dus in de Aldfaer database moeten zijn opgeslagen.
De vragen blijven echter bestaan. Instellingen :
My Heritage > Alle matches -> onbevestigd =V.
Minimale betrouwbaarheid=10%
In de help staat niets over de kleur van het getal of waarom die bij gezin een getal aangeeft en als je die selecteerd al hoofpersoon dan 0 is.
Of dat er een getal in staat en MyHeritage dan alsnog niets kan vinden, of alleen maar de startpagina laat zien.
Zoals gezegd, MyHeritage verwijst me naar Aldfaer, wat niet onlogisch lijkt omdat zonder internetverbinding, de getallen in de groene blokje nog steeds gevuld zijn en volgens mij dus in de Aldfaer database moeten zijn opgeslagen.
- Han Kortekaas
-
09 jan 2021 12:35Niets, zwart op een gekleurd achtergrond, anders dan grijs, verkleurt. Bij de hoofdpersoon is altijd een grijze achtergrond en komt het zwart beter uit.1. Meestal is de kleur van het nummer in het groene blokje zwart, soms is het bruinig. Wat betekend dat ?
waarschijnlijk komt er dan een nieuwe zoekactie (als internet aan staat) en die actie vindt eerder plaats dan het bijwerken in het gezinsblok.2. Soms heeft een bestandsregel een cijfer in het blokje, maar als je dit de hoofdpersoon maakt is het ineens doorschijnend groen met een 0 erin.
Bovenstaande 3 en 4 geven een inconsistentie aan wat MH doet met de linkaansturing door Aldfaer. MH is een uitermate commerciëel bedrijf en wil nog wel eens reclame maken. Zij zijn eerder attent gemaakt op dit euvel en ik heb daar nimmer antwoord op gehad.3. Als je in het hoofdscherm op een groen blokje met een getal dubbel-clicked of CTRL-ALT-F dan kom je alleen maar in het hoofdscherm van MyHeritage terecht en laat ie geen smart matches zien.
4.Als je in het hoofdscherm op een groen blokje met een getal dubbel-clicked of CTRL-ALT-F dan zegt MyHeritage toch dat er geen matches zijn.
Het zelf resetten is niet nodig want op moment dat de waarschijnlijkheid gewijzigd wordt zullen nieuwe opzoekingen plaatsvinden.4. Zou graag de volgende toevoegingen geïmplementeerd zien.
Als u de pagina 'Over deze website' heeft gezien dan weet u dat dit forum niet onder Aldfaer zèlf valt maar een open forum ván en vóór gebruikers.Zou het ook waarderen als jullie mij een alternatief kunnen aanbevelen.
Het opzoeken van stamboomgegevens doet men doorgaans op de sites zoals Geneanet of WieWasWie.
Daarnaast is het aanbevelenswaardig om, als u niets wilt opzoeken, MH in de Instellingen uit te zetten.
- Wil Bergman
- Auteur
12 jan 2021 20:00
Ze vinden Aldfaer zeker niet leuk meer bij MyHeritage. Als ik dubbel klik op een blokje met smart matches, is zelfs het logo van Aldfaer niet meer zichtbaar.
Staat geïntegreerd met ..... (waarschijnlijk een foute URL).
Du maar het alternatief WieWasWie of Geneanet.. Jammer gemiste kans.
Staat geïntegreerd met ..... (waarschijnlijk een foute URL).
Du maar het alternatief WieWasWie of Geneanet.. Jammer gemiste kans.