Problemen met oude versie veligheifdskopie

• Eggermont
  • Auteur

Problemen met oude versie veligheifdskopie

06 jan 2021 20:10
Beste,Voor mijn schoonmoeder ben ik een nieuwe laptop aan het inrchten.Nu blijkt op de oude latop nog een adfear versie 2.2 geinstalleerd te zijn. Op zich geen issue zou je zeggen aangezien deze nog steeds te downloaden is echter bij het inlezen van de stamboom krijg ik een lege stamboom te zien terwijl er volgens versie 8.1.(gebruik ik voor scannen waar er stamboom staat) 1800 personen in de stamboom zouden moeten zitten. Kunt u mij helpen dit bestand te analiseren. Helaas door omvang niet bij te voegen.

Bvd en met vriendelijke groeten, Jan Willem

Lees meer

Re: Problemen met oude versie veligheifdskopie

06 jan 2021 20:23
U zult eerst langs versie 7.2 moeten passeren om de conversie te doen naar versie 8.1

Lees meer

06 jan 2021 21:22 - 06 jan 2021 21:59
Eggermont,
dit zal stapsgewijs moeten gebeuren. Maak eerst een veiligheidskopie en veilig opslaan.

1.Eerst versie 3.3.2 installeren, lees het bestand in > doe bestandsherstel > maak een veiligheidskopie > sluit programma,
2. installeer versie 3.4 en vervolgens idem als vorgaande,
3. installeer versie 3.5 en idem als vorige,
4. installeer versie 6.2 en idem als vorige,
5. In de instellingen van 6.2 een vink plaatsen bij 'controleren op updates bij opstarten' en sluiten
6.bij openen Aldfaer zal versie 7.2 aangediend worden > uitvoeren alsook de rapporten installeren,
7.in de instellingen controleer op updates aanvinken > versie 8 wordt aangediend alsook een update van de rapporten.

Alternatief: U kunt proberen met een export gedcom uit te voeren van de 2.2 versie stamboom en vervolgens Aldfaer versie 8.1 installeren en gedcom import uitvoeren. Het gaat veel sneller indien het lukt. Zelf heb ik dit laatste nooit geprobeerd.

Mocht het niet lukken mag u een VK naar mij opsturen voor conversie. Mijn e-mailadres staat onder 'Meer' - gele envelop.
Laatst bewerkt 06 jan 2021 21:59 door JayCee.

• Francke

06 jan 2021 22:39

Lees meer

07 jan 2021 07:32
Het hangt er van af welke versie 2.xx gebruikt was.
Binnen versie 2.xx heeft een verandering van bestandsopbouw plaats gevonden !!
Zie de informatie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20versie.pdf

Gemaakt door Kunena