- Bedankjes 0
Familie zonder Aldfaer laten meekijken naar stamboom
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Familie zonder Aldfaer laten meekijken naar stamboom
03 jan 2021 14:47
Ik ben reeds enige tijd bezig met een stamboom te maken van mijn familie.
Mijn broer en mijn kinderen vragen af en toe hoever ik gevorderd ben.
Hoe kan ik hen mijn voorlopige resultaat laten zien? Kan dat?
In het begin maakte ik een Word-document. Maar nu is zijn resultaat daar te groot voor.
Welke zijn de meest praktische mogelijkheden? (zelf ben ik geen techneut
)
Ik (en ook mijn familieleden) kijken uit naar uw reacties.
Waarvoor nu reeds dank.
Mijn broer en mijn kinderen vragen af en toe hoever ik gevorderd ben.
Hoe kan ik hen mijn voorlopige resultaat laten zien? Kan dat?
In het begin maakte ik een Word-document. Maar nu is zijn resultaat daar te groot voor.
Welke zijn de meest praktische mogelijkheden? (zelf ben ik geen techneut
Ik (en ook mijn familieleden) kijken uit naar uw reacties.
Waarvoor nu reeds dank.
- Ruud de Ruiter
-
Re: Familie zonder Aldfaer laten meekijken naar stamboom
03 jan 2021 15:18 - 03 jan 2021 15:20
Draai een kwartierstaat met afbeeldingen.
In het venster dat opent klikt u het blauwe wereldbolletje.
Dat opent uw rapport in uw internet browser.
Doe vervolgens een print opdracht en kies Microsoft naar PDF en sla het resultaat op.
Deze PDF(s) kunt u nu toesturen. Als meer als 10 Mb groot, kunt u deze als ZIP bestand via WeTransfer sturen. De 10 Mb grens is afhankelijk van uw en/of hun Internet provider.
Hetzelfde kunt u doen met parenteel en/of andere rapporten
In het venster dat opent klikt u het blauwe wereldbolletje.
Dat opent uw rapport in uw internet browser.
Doe vervolgens een print opdracht en kies Microsoft naar PDF en sla het resultaat op.
Deze PDF(s) kunt u nu toesturen. Als meer als 10 Mb groot, kunt u deze als ZIP bestand via WeTransfer sturen. De 10 Mb grens is afhankelijk van uw en/of hun Internet provider.
Hetzelfde kunt u doen met parenteel en/of andere rapporten
Laatst bewerkt 03 jan 2021 15:20 door Ruud de Ruiter.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
03 jan 2021 15:23 - 03 jan 2021 15:25
In het kort:
Hebben de nieuwsgierigen een pc met Windows(1) of een tablet met en SD-card(2) of een pc met Linux(3) of een Mac(4)?
(1) Aldfaer op een USB installeren samen met de standaardmappen en hun inhoud. De USB in de andere pc koppelen en vanuit de USB Aldfaer draaien op dezelfde wijze als op uw pc. Let wel; eerst de USB een vaste letter toekennen en vervolgens de instellingen op de USB overeenkomstig aangepassen.
(2) Rapporten naar keuze maken. De rapportmappen naar de SDCard kopiëren en de rapporten openen in de browser.
(3)(4) Rapporten naar keuze maken. De rapportmappen naar een USB kopiëren en de rapporten openen in de browser.
Indien geen van de 4, dan is er geen andere mogelijkheid dan rapporten te maken en printen.
Grafische rapporten van groot formaat kun u desnoods in een printshop laten printen. Hoe dit voor te bereiden kunt u lezen in Overige rapporten > Bonus rapporten > Grafisch > Grafisch afdrukken > afdrukken.
Eeen andere mogelijkheid - zie bericht van Ruud de Ruiter.
Hebben de nieuwsgierigen een pc met Windows(1) of een tablet met en SD-card(2) of een pc met Linux(3) of een Mac(4)?
(1) Aldfaer op een USB installeren samen met de standaardmappen en hun inhoud. De USB in de andere pc koppelen en vanuit de USB Aldfaer draaien op dezelfde wijze als op uw pc. Let wel; eerst de USB een vaste letter toekennen en vervolgens de instellingen op de USB overeenkomstig aangepassen.
(2) Rapporten naar keuze maken. De rapportmappen naar de SDCard kopiëren en de rapporten openen in de browser.
(3)(4) Rapporten naar keuze maken. De rapportmappen naar een USB kopiëren en de rapporten openen in de browser.
Indien geen van de 4, dan is er geen andere mogelijkheid dan rapporten te maken en printen.
Grafische rapporten van groot formaat kun u desnoods in een printshop laten printen. Hoe dit voor te bereiden kunt u lezen in Overige rapporten > Bonus rapporten > Grafisch > Grafisch afdrukken > afdrukken.
Eeen andere mogelijkheid - zie bericht van Ruud de Ruiter.
Laatst bewerkt 03 jan 2021 15:25 door JayCee.
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 jan 2021 12:06
Hartelijk dank. Dat probeer ik.
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 jan 2021 12:07
Hartelijk dank.
Begrijp enkel niet goed wat bedoeld wordt met het toekennen van een vaste letter.
Begrijp enkel niet goed wat bedoeld wordt met het toekennen van een vaste letter.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
09 jan 2021 12:16 - 09 jan 2021 12:20
Lees dit
uit een eerder bericht of
dit artikel.
Laatst bewerkt 09 jan 2021 12:20 door JayCee.