Bonusrapport Hoort Bij

Lees meer

Bonusrapport Hoort Bij

31 dec 2020 17:17
Nog steeds werk ik met heel veel plezier met het programma Aldfaer en ben ook blij met de vele extra's die jullie steeds 'verzinnen' om het de gebruiker makkelijk te maken.
Nu zie ik dat er een nieuw rapport mogelijk is als het gaat om de gekoppelde bestanden bij personen die een 'plekje' hebben gekregen.
Hoort bij.
Als ik het betreffende rapport gebruik, komen er (helaas) alleen de foto's uit en geen .pdf of .docx.
Veel aktes heb ik in Word 'vertaald' en deze samen met de akte als een .pdf bestand gekoppeld aan een persoon. Bestaat er een mogelijkheid om deze ook in het rapport zichtbaar te maken of werkt het rapport echt alleen maar met foto's.

Lees meer

Re: Bonusrapport Hoort Bij

31 dec 2020 17:25 - 31 dec 2020 17:49
Inderdaad, alleen gekoppelde fotobestanden worden in de rapporten getoond.
In het bronveld kunt u een verwijzing maken naar betreffende akten die als link in de rapporten wordt weergegeven. Het dokument wordt dan geopend in het standaardprogramma waaraan het gekoppeld is, bv Word, PDF reader e.d.

Een voorbeeld van een bronverwijzing: <nt><a href="$MATERIAAL\vermeulen\acte_test.docx">Naissance</a></nt>

Als alternatief; maak een fotobestand van het document (bv door knipsel).
Een tweede alternatief: met een foto-bewerkingsprogramma de tekst op de foto plakken.
Laatst bewerkt 31 dec 2020 17:49 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Petra Feijen

Lees meer

31 dec 2020 17:42 - 31 dec 2020 17:53
Een kleine uitleg
Jpeg en overige fotobestanden bevatten,"populair gezegd", één enkele pagina.
Word, PDF etc kunnen meer als één pagina, zo niet honderden pagina's bevatten. Ik heb dergelijke PDF's in mijn bestand.
Hoe wilt u al die individuele pagina's direct leesbaar een rapport integreren.

Zelfs hulpprogramma's die meerbladige PDF's/Word in individuele JPG pagina's omzetten, helpen hier niet, want ga maar eens een honderdtal JPG documenten aan een persoon koppelen en maak dan maar eens een *simpele" persoonskaart met afbeeldingen, Laat staan een kwartierstaat

Misschien dat ooit een mogelijkheid komt om de "aanwezigheid" van dergelijke bestanden in de rapportages te integreren, Maar.... dat zal volgens mij alleen de inhoud kunnen zijn als deze uit een enkele pagina bevat. Zodra meerdere pagina's aanwezig zijn kan dat hoogstens het "extensie-icoon" zijn. Persoonlijk zou ik met het extensie-icoon al tevreden zijn. De bestandsnaam of het onderschrift in Aldfaer helpen dan verder
Laatst bewerkt 31 dec 2020 17:53 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

31 dec 2020 18:18 - 31 dec 2020 18:18
Petra,
JayCee schreef : Een tweede alternatief: met een foto-bewerkingsprogramma de tekst op de foto plakken.
Vrij eenvoudig uit te voeren met kopie/plakken in het Windows programma Paint indien de tekst zich beperkt tot bv. een transcriptie van de akte.
Stuur mij een mail indien u hieromtrent hulp wenst.
Laatst bewerkt 31 dec 2020 18:18 door JayCee.

Lees meer

31 dec 2020 20:34 - 31 dec 2020 20:48
JayCee
Petra heeft volgens haar bericht de originele akte en de "vertaling" samen in één PDF
Zelfs als dat één enkele pagina is en je wil dat volgens jouw methode omzetten naar een *.jpg zal je dat in de meeste gevallen in "stukjes" moeten doen en die samenvoegen tot één enkele leesbare pagina. Reden: De gehele pagina op het scherm plaatsen en omzetten naar *.jpg via Paint of Photoshop resulteert in een slecht (of on-)-leesbaar document.

Ik denk dat omzetten via on-line conversie diensten effectiever is, hoewel deze zijn beperkt tot enkel pagina conversie. Ik heb geen gratis off-line aanbieders gevonden

Overigens in Photoshop kan je een pdf importeren en wegschrijven als *.JPG, maar ook weer "enkel pagina". Windows 10 Paint importeert geen PDF
Laatst bewerkt 31 dec 2020 20:48 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

01 jan 2021 09:06
Ruud,
er zijn nog andere methodes maar uitleg hierover hoort op een forum voor fotobewerking.

Lees meer

01 jan 2021 11:44
Mail gestuurd voor verdere hulp in deze kwestie

Gemaakt door Kunena