- Bedankjes 996
Kwartierstaat
- hans
- Auteur
Kwartierstaat
28 dec 2020 19:56
Dag allen,
Ik gebruikte bij aldfaer een sjabloon om een kwartierstaat te maken met alleen de namen en de geboorte en overlijdens data. Ik kan echter het sjabloon niet meer vinden en weet ook de naam niet precies meer. Het was iets van KS kwartierstaat. Komt dit iemand bekend voor ?
Ik vond het heel handig.
Bedankt
Hans
Ik gebruikte bij aldfaer een sjabloon om een kwartierstaat te maken met alleen de namen en de geboorte en overlijdens data. Ik kan echter het sjabloon niet meer vinden en weet ook de naam niet precies meer. Het was iets van KS kwartierstaat. Komt dit iemand bekend voor ?
Ik vond het heel handig.
Bedankt
Hans
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Kwartierstaat
28 dec 2020 20:44 - 28 dec 2020 20:46
Hans,
Kijk hier eens.
Als je in Alle Rapporten Overzicht een sjabloon aanklikt wordt een voorbeeld getooond
Kijk hier eens.
Als je in Alle Rapporten Overzicht een sjabloon aanklikt wordt een voorbeeld getooond
Laatst bewerkt 28 dec 2020 20:46 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hans
- Ruud de Ruiter
-
29 dec 2020 09:35
Hans,
Is het mogelijk dat je een "normale" kwartierstaat gebruikte echter met in Instellingen > Rapporten > Tekst alle vinken uitgezet met uitondering de vinken Kinderen en Ovl-afhandeling gezet.
Als dat het gewenste resultaat oplevert, bewaar die instellingen met Opslaan als met een omschrijving als b.v. KWstaat_kaal
Of gebruik de grafische kwartierstaat
Is het mogelijk dat je een "normale" kwartierstaat gebruikte echter met in Instellingen > Rapporten > Tekst alle vinken uitgezet met uitondering de vinken Kinderen en Ovl-afhandeling gezet.
Als dat het gewenste resultaat oplevert, bewaar die instellingen met Opslaan als met een omschrijving als b.v. KWstaat_kaal
Of gebruik de grafische kwartierstaat
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
29 dec 2020 11:47 - 29 dec 2020 11:48
Hans,
of was het misschien het rapport Kwartierstaat (CBG)?
of was het misschien het rapport Kwartierstaat (CBG)?
Laatst bewerkt 29 dec 2020 11:48 door JayCee.
- hans
- Auteur
29 dec 2020 17:43
Bedankt voor de antwoorden.
Het html bestand creerde een simpele lijst met:
233 Volledige naam .......... (1763-1788) (op sosa nummer.)
Was heel handig op te kijken welke data je nog miste.
Ik kan echter wel uit de voeten met jullie suggesties !
Hans
Hans
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
29 dec 2020 22:30 - 29 dec 2020 22:38
Ga eens door de rubriek 'Uitzoeken' van de bonus rapporten. Daarin vindt u verschillende rapporten die u de nog te zoeken data uitlijsten op basis van verscheidene parameters.
Bij Overige rapporten > AlleRapportenOverzicht vindt u een lijst van alle rapporten.
Bij Overige rapporten > AlleRapportenOverzicht vindt u een lijst van alle rapporten.
Laatst bewerkt 29 dec 2020 22:38 door JayCee.
- Han Kortekaas
-
29 dec 2020 22:48
Is het gevraagde soms Bonus > Statistieken > StatistiekKwartier en dan de detaillijst daarvan.
- Carel Plantagie
-
30 dec 2020 10:53hans schmidt schreef : Bedankt voor de antwoorden.
Hans
Dat was "KS htm kwartierstaatje.asj", een klein sjabloontje van mij uit 2005. Dit schreef het resultaat weg naar c:\localweb\ks\ (en dat mag tegenwoordig niet meer). Desgewenst kan ik deze (voor mezelf aangepast voor Aldfaer 8.0) wel weer op mijn website plaatsen. Er bestaan echter betere alternatieven. Voor het zien van 'ontbrekende' voorouders, bijvoorbeeld:
Bonusrapport > Overzichten > Stamreeks > Rapport > Kwartierstaat eindigt bij personen.
Carel
- hans
- Auteur
30 dec 2020 13:58
Dat was "KS htm kwartierstaatje.asj", een klein sjabloontje van mij uit 2005. Dit schreef het resultaat weg naar c:\localweb\ks\ (en dat mag tegenwoordig niet meer). Desgewenst kan ik deze (voor mezelf aangepast voor Aldfaer 8.0) wel weer op mijn website plaatsen. Er bestaan echter betere alternatieven. Voor het zien van 'ontbrekende' voorouders, bijvoorbeeld:
Bonusrapport > Overzichten > Stamreeks > Rapport > Kwartierstaat eindigt bij personen.
Carel[/quote]
Ja, dit was het !!
Ik zal nu verder gaan kijken naar de meer moderne alternatieven die door u en de anderen zijn aangedragen. Ik vind het echter wel leuk dat het uit eindelijk toch gevonden is.
Allen bedankt voor de moeite,
Hans
Carel[/quote]
Ja, dit was het !!
Ik zal nu verder gaan kijken naar de meer moderne alternatieven die door u en de anderen zijn aangedragen. Ik vind het echter wel leuk dat het uit eindelijk toch gevonden is.
Allen bedankt voor de moeite,
Hans