- Bedankjes 77
Stamboom opent niet
- Willem van Stempvoort
- Auteur
Stamboom opent niet
25 dec 2020 08:29
Aldfaer opent wel, maar bij openen van de stamboom 'familie.aldf' blijft het scherm leeg.
{Alt}+{Tab} ingedrukt houden levert een balk op 40%groen en 60%wit
Alle bestanden zijn weg, dus helemaal opnieuw begonnen.
Opslaan lukt niet.
{Alt}+{Tab} ingedrukt houden levert een balk op 40%groen en 60%wit
Alle bestanden zijn weg, dus helemaal opnieuw begonnen.
Opslaan lukt niet.
- De Coster René
-
Lees minder
Lees meer
Re: Stamboom opent niet
25 dec 2020 09:20
Wat bedoelt u met 'alle bestanden zijn weg' ?
Welke bestanden?
Welke bestanden?
- Willem van Stempvoort
- Auteur
25 dec 2020 10:01
De stambomen en de veiligheidskopiën.
Aldfaer opnieuw geïnstalleerd, geen effect.
Stamboom niet geopend. Weer opnieuw begonnen. Bij afsluiten zie ik:
"Stamboombestand bewaren: [FOUT] Kan bestand niet openen C:\Users\Willem van Stempvoor\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_familie\familie_at.alf"
Aldfaer opnieuw geïnstalleerd, geen effect.
Stamboom niet geopend. Weer opnieuw begonnen. Bij afsluiten zie ik:
"Stamboombestand bewaren: [FOUT] Kan bestand niet openen C:\Users\Willem van Stempvoor\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_familie\familie_at.alf"
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
25 dec 2020 10:09 - 25 dec 2020 10:16
De stamboom blijkt beschadigd. Mogelijk ontstaan door neerklappen van het laptopcover, stroomonderbreking of een backupsyteem synchroon draaiend. Aldfaer opnieuw installeren heeft geen zin.
Tracht de laatste veiligheidskopie te openen.
Tip: geef de stamboom een eigen naam i.p.v. de default-naam familie.
Tracht de laatste veiligheidskopie te openen.
Tip: geef de stamboom een eigen naam i.p.v. de default-naam familie.
Laatst bewerkt 25 dec 2020 10:16 door JayCee.
- Willem van Stempvoort
- Auteur
25 dec 2020 10:28
Ja, klopt, stroomonderbreking. Oude laptop, accu werkt niet, alleen wanneer de stekker erin zit doet de laptop het. Dus tijdens werken met Aldfaer een keer de stekker eruit. Alles weg. Ook de veiligheidskopiën.
Dus alles opnieuw geïnstalleerd. Corruptie blijft. Veiligheidskopie van werk van gisteren openen. Scherm blijft leeg,
Dus alles opnieuw geïnstalleerd. Corruptie blijft. Veiligheidskopie van werk van gisteren openen. Scherm blijft leeg,
- Han Kortekaas
-
25 dec 2020 11:14
U kunt die stamboom naar mij sturen en ik zal kijken of ik het kan repareren. Klik op "Meer' voor mijn emailadres.
Veiligheidskopieen kunnen niet allemaal weg zijn. Doe eens Bestand > Zoek Aldfaer bestanden.
Veiligheidskopieen kunnen niet allemaal weg zijn. Doe eens Bestand > Zoek Aldfaer bestanden.
- Ruud de Ruiter
-
25 dec 2020 11:18
Willem,
C:\Users\Willem van Stempvoor\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_familie\familie_at.alf" is het geopende bestanb dat is achtergebleven na de stroomonderbreking. Dat kunt u niet openen.
Er moet een bestand staan op C:\Users\Willem van Stempvoor\Documents\Aldfaer\Stambomen\familie.aldf wat te openen moet zijn. Weliswaar met verlies van net ingevoerde gegevens.
?? accu niet meer verkrijgbaar ?? Overweeg een kleine UPS maar dat helpt niet als je de stekker uit de laptop trekt. Remedie daarvoor is met sterk textiel plakband (zilvergrijs) vastplakken aan de laptop
C:\Users\Willem van Stempvoor\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_familie\familie_at.alf" is het geopende bestanb dat is achtergebleven na de stroomonderbreking. Dat kunt u niet openen.
Er moet een bestand staan op C:\Users\Willem van Stempvoor\Documents\Aldfaer\Stambomen\familie.aldf wat te openen moet zijn. Weliswaar met verlies van net ingevoerde gegevens.
?? accu niet meer verkrijgbaar ?? Overweeg een kleine UPS maar dat helpt niet als je de stekker uit de laptop trekt. Remedie daarvoor is met sterk textiel plakband (zilvergrijs) vastplakken aan de laptop
- Han Kortekaas
-
25 dec 2020 11:27 - 25 dec 2020 11:27dat is een Aldfaer melding bij het openen van het *.aldf dat een deelbestand ontbreekt en dus kan Aldfaer niet verder.Ruud de Ruiter schreef : Willem,
C:\Users\Willem van Stempvoor\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_familie\familie_at.alf" is het geopende bestanb dat is achtergebleven na de stroomonderbreking...................knip
Laatst bewerkt 25 dec 2020 11:27 door Han Kortekaas.