- Bedankjes 1024
boekvorm met foto
- Kees Kamhoot
- Auteur
boekvorm met foto
14 dec 2020 22:12
Beste Allemaal,
Ben aan het overstappen van Legacy naar Aldfaer , is wel even wennen.
Kan heel erg veel blijkt, ben dus druk aan het leren hoe alles werkt. Liep meteen tegen een vraag aan.
Hoe kan ik net als bij Legacy een uitprint maken in boekvorm met foto's ??
Heb al vele foto's aan de persoon gekoppeld maar kan die ook niet in de uitprint terug vinden.
Is deze print vorm ook mogelijk??
Vr.groetend
Kees
Ben aan het overstappen van Legacy naar Aldfaer , is wel even wennen.
Hoe kan ik net als bij Legacy een uitprint maken in boekvorm met foto's ??
Heb al vele foto's aan de persoon gekoppeld maar kan die ook niet in de uitprint terug vinden.
Is deze print vorm ook mogelijk??
Vr.groetend
Kees
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: boekvorm met foto
14 dec 2020 23:36
Kees,
Bij menu Tonen > Rapporten > Overige rapporten ( in linker kolom) > Bonus raporten > Exporteren > Maak Boeken kan je kiezen welk boek je maken wil. In de help van het rapport kan je de instellingen overlopen en de weergave van de foto's naar keuze instellen. In Extra > instellingen voor tekstrapporten > Presentatie moet dan wel een vink staan bij Materiaal.
Bij menu Tonen > Rapporten > Overige rapporten ( in linker kolom) > Bonus raporten > Exporteren > Maak Boeken kan je kiezen welk boek je maken wil. In de help van het rapport kan je de instellingen overlopen en de weergave van de foto's naar keuze instellen. In Extra > instellingen voor tekstrapporten > Presentatie moet dan wel een vink staan bij Materiaal.
- Kees Kamhoot
- Auteur
15 dec 2020 20:33
Hallo,
Toevallig vanochtend gevonden, maar bedankt voor de tip.
Wat wel opvalt is dat de tekst in het Nederlands is, ook al staat Aldfaer op Engels ingesteld. Kan ik ook een boekvorm in het Engels genereren ??
Dat kan bij Legacy wel maar kan zonder creditcard hem niet bestellen, accepteren niets anders
De helft van mijn familie zit in de USA dus een boek in het Engels zou handig zijn. Vertalen kost ontzettend veel tijd en werk 
Bedankt voor je tip in elk geval,
Vr.grtz
Kees
Toevallig vanochtend gevonden, maar bedankt voor de tip.
Wat wel opvalt is dat de tekst in het Nederlands is, ook al staat Aldfaer op Engels ingesteld. Kan ik ook een boekvorm in het Engels genereren ??
Dat kan bij Legacy wel maar kan zonder creditcard hem niet bestellen, accepteren niets anders
Bedankt voor je tip in elk geval,
Vr.grtz
Kees
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
15 dec 2020 20:48 - 15 dec 2020 20:49
In de instellingen kunt u een andere taal kiezen, waaronder het Engels. Let wel, dat eigen teksten in het Nederlands geschreven, zoals notities, bronnnen en feiten, niet vertaald worden.
De taal van het rapport is niet afhankelijk van de de taal van Aldfaer.
De taal van het rapport is niet afhankelijk van de de taal van Aldfaer.
Laatst bewerkt 15 dec 2020 20:49 door JayCee.
- Ruud de Ruiter
-
15 dec 2020 21:13 - 15 dec 2020 21:53
Maak boeken biedt geen instelling voor Engels of andere taal
Alleen de standaard rapportages kunnen in Engels of een andere taal uitgevoerd worden. Zoals gesteld daarin worden ingevoerde teksten niet vertaald. Achtergrond: de vertaalde teksten worden vertaald omdat deze als functie van de ingevoerde data gegenereerd (en niet vertaald) worden. Alle overige teksten worden onveranderd in de ingevoerde taal getoond.
Tip: In Instellingen > Rapporten verander te teksten voor Zekerheid in respectievelijk :
?, ? ? en ? ? ?
en in Rapporten > Tekst de Ovl-afhandeling van is overleden in: = †
E.e.a. maakt dit ongevoelig voor rapportages in een andere taal
Correctie: Maak boeken kan in het engels uitgevoerd worden
Alleen de standaard rapportages kunnen in Engels of een andere taal uitgevoerd worden. Zoals gesteld daarin worden ingevoerde teksten niet vertaald. Achtergrond: de vertaalde teksten worden vertaald omdat deze als functie van de ingevoerde data gegenereerd (en niet vertaald) worden. Alle overige teksten worden onveranderd in de ingevoerde taal getoond.
Tip: In Instellingen > Rapporten verander te teksten voor Zekerheid in respectievelijk :
?, ? ? en ? ? ?
en in Rapporten > Tekst de Ovl-afhandeling van is overleden in: = †
E.e.a. maakt dit ongevoelig voor rapportages in een andere taal
Correctie: Maak boeken kan in het engels uitgevoerd worden
Laatst bewerkt 15 dec 2020 21:53 door Ruud de Ruiter.
- Kees Kamhoot
- Auteur
16 dec 2020 16:21
Quote: "Correctie: Maak boeken kan in het engels uitgevoerd worden "
Kun je me vertellen hoe ik dat moet doen??
Krijg alleen maar Ned taal hier in, uitvoor is in HTML dus kan ook geen vertaalprog gebruiken zonder de foto's kwijt te raken.
Vr.grtz
Kees
Kun je me vertellen hoe ik dat moet doen??
Krijg alleen maar Ned taal hier in, uitvoor is in HTML dus kan ook geen vertaalprog gebruiken zonder de foto's kwijt te raken.
Vr.grtz
Kees
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
16 dec 2020 16:31
Dag Kees,
De taal keuze kan gemaakt worden als in het openingsvenster kiest voor Aanpassen
In het vervolg venster moet je daarna het 4de item aanvinken en zal een vervolgvenster worden gegeven met daarin de verschillende talen voor de output.
Zie ook de help voor alle mogelijkheden van dit rapport.
De taal keuze kan gemaakt worden als in het openingsvenster kiest voor Aanpassen
In het vervolg venster moet je daarna het 4de item aanvinken en zal een vervolgvenster worden gegeven met daarin de verschillende talen voor de output.
Zie ook de help voor alle mogelijkheden van dit rapport.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees Kamhoot
- Ruud de Ruiter
-
- Kees Kamhoot
- Auteur
17 dec 2020 19:33
Zojuist de melding dat de files in de VS zijn gedownload. Ging via wesend maar is gelukt.
Dankzij jullie hulp was het een fluitje van een cent !!! Zag nog vele andere mogelijkheden die ik toch eens ga uitproberen. Ben heel tevreden met Aldfaer en natuurijk het forum !!!!
Net een paar dagen met Aldfaer bezig en nu lukken er al vele dingen, dat belooft wat voor de toekomst
Nogmaals dank voor jullie geweldige tips en adviezen!!
Vr.Groetend
Kees
Dankzij jullie hulp was het een fluitje van een cent !!! Zag nog vele andere mogelijkheden die ik toch eens ga uitproberen. Ben heel tevreden met Aldfaer en natuurijk het forum !!!!
Net een paar dagen met Aldfaer bezig en nu lukken er al vele dingen, dat belooft wat voor de toekomst
Nogmaals dank voor jullie geweldige tips en adviezen!!
Vr.Groetend
Kees