Wat doen met papieren gegevens naar invoer?

• Hans Peters
  • Auteur

Wat doen met papieren gegevens naar invoer?

05 dec 2020 08:50
Hallo,

Ik ben nu een tijdje bezig met de stamboom van mijn vader als van mijn moeder uit te werken.
Nu krijg ik links om of rechts om allemaal gegevens toe gezonden (originelen).
Mijn mappen worden extra dik en vroeg me af wat doen jullie hiermee?
Ik scan ze allemaal in en plak ze bij de juiste personen in maar dan nog zit ik met de papieren winkel.

gr
Hans

• Francke

Re: Wat doen met papieren gegevens naar invoer?

05 dec 2020 10:16
Gewoon goed georganiseerd bewaren, wat als u een computercrash krijgt en geen backup hebt en al uw scans kwijt bent?

Lees meer

05 dec 2020 10:22 - 05 dec 2020 10:23
Hans,
het is geheel aan u om de toegezonden stukken, die u allemaal inscant en koppelt aan de personen, alsnog in een papieren archief te bewaren. Er kunnen allerlei motieven zijn die er voor zorgen dat u de originele stukken wilt bewaren.
Stel een vraag aan uw nazaten of zij belangstelling hebben in de originele stukken.
U moet wel zorgen voor een beveiliging van de digitale stukken, maar dat geldt voor alle PC-opslag.

Voorts hoop ik dat u de stamboom van uw vader en die van uw moeder uitwerkt in hetzelfde stamboombestand.
Laatst bewerkt 05 dec 2020 10:23 door Han Kortekaas.

Lees meer

05 dec 2020 13:15
Hans,
Ikzelf hou papieren exemplaren bij zolang ik (gezond) leef en plaats heb in mijn archiefkamer.
Alle exemplaren zijn ook ingescand en met dubbele backup bewaard.

Veel hangt natuurlijk af wat uw nazaten met uw 'inboedel' zullen aanvangen.
Als er bij hen zelf geen interesse is in hetgeen je verzameld hebt denk ik dat er veel in een containerpark zal belanden, zoals veel van onze (oude) spullen.
Dit is, denk ik, een emotionele beslissing.....

• Francke

05 dec 2020 20:33 - 05 dec 2020 20:33
Als uw spullen 'verloren' dreigen te gaan, bestaat de mogelijkheid ze te schenken aan een genealogische vereniging, zie bijvoorbeeld de Stichting Genealogisch Centrum Zeeland , die wel raad weten met dergelijke spullen.
Laatst bewerkt 05 dec 2020 20:33 door Francke.

• Hans Peters
  • Auteur

06 dec 2020 10:21
Bedankt voor uw antwoord.

Mijn naasten hebben verder geen interesse nu in de papieren.

Stamboom van mijn ouders verwerk ik in 1 stamboombestand, lijkt mij makkelijker.

Gemaakt door Kunena