Uit Aldfaer Material foto's openen

Lees meer

Re: Uit Aldfaer Material foto's openen

06 dec 2020 14:08
Hennie,
Ik heb een klein vermoeden dat je met de omschrijving "Uit Aldfaer Material foto's openen" bedoelt te zeggen foto's openen uit een Aldfaer rapport via een dubbelklik en dat je een leeg venster krijgt.
Als dat het geval is, ligt het probleem bij de associatie van *.html bestanden.
Zoek in de verkenner een *.html en via de bekende rechtsklik kies voor altijd openen met Internet Explorer

• Hennie Rupert
  • Auteur

06 dec 2020 15:15
Beste Meije van Slageren,

Hartelijk dank voor je reactie.
Die mogelijkheid kende ik niet, mooi meegenomen.
Inderdaad opent de foto in IrfanView.
Maar ik kan de foto's uit de map Aldfaer Materiaal in de Verkenner niet openen in IrfanViewer, terwijl dat met foto's in andere mappen wel mogelijk is. IrfanView opent in een zwart scherm en daarbij een melding, zie bijgaand PDF.

met een vriendelijke groet,

Hennie

Bijlagen:

Lees meer

06 dec 2020 16:17
Hennie,
test het volgende eens: open de foto in Irfanvieuw en opnieuw opslaan als..., desnoods met dezelfde naam.

• Francke

06 dec 2020 19:05
Het volgende moet werken:

1) open PC instellingen
2) in zoekveld intikken: verkenner
3) alle resultaten tonen
4) kies: opties verkenner
5) kies: TAB weergave
6) vink 'Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen' uit
7) klik: toepassen

Lees meer

07 dec 2020 10:45 - 07 dec 2020 11:32
@Francke
ik heb de ''Bestandspictogram op miniaturen weergeven' uitgevinkt en dat zorgt er inderdaad voor dat als het Beeld van Windows op miniaturen staat er miniaturen te zien zijn.
Laatst bewerkt 07 dec 2020 11:32 door Han Kortekaas.

• Hennie Rupert
  • Auteur

09 dec 2020 16:50
Hallo,
Iedereen hartelijk dank voor de suggesties, maar het heeft helaas niet tot een oplossing geleid.
Ik ga verder zoeken.
Hennie

Lees meer

10 dec 2020 14:14
Hennie,
Ik vermoed dat men niet begrijpt wat je werkelijk probleem is. Daarom stel ik voor via Teamviewer te kijken wat en waar het probleem is.
Alks je het nog niet hebt, inmstalleer het gratis programma Teamviewer en neem direct contact op via e-mail. Mijn adres vindt je links onder Meer > Enveloppe

Lees meer

11 dec 2020 20:18
Tijdens een TeamViewer sessie Aldfaer opnieuw geïnstalleerd volgens "default" met dien verstande dat de data bestanden op de D-schijf staan

Vastgesteld dat het "materiaal-probleem" was dat vele jpg bestanden niet leesbaar waren vanwege fouten in de header waardoor het tonen van miniaturen niet mogelijk was. Gelukkig was er nog een locatie waar deze bestanden onbeschadigd aanwezig waren.

Verder aangeraden een grote schoonmaak te houden vanwege de vele doublures van het zelfde materiaal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hennie Rupert

Gemaakt door Kunena