Fout bij uitvoeren parenteel en kwartierstaat

Lees meer

Fout bij uitvoeren parenteel en kwartierstaat

04 dec 2020 15:52
Ik heb twee Windows computers waarop Aldfaer 8.1 geïnstalleerd staat en ik gebruik dezelfde gegevens die allemaal op Dropbox staan zodat ik steeds actueel ben als ik op een van beide inlog.
Ik heb echter een probleem met het genereren van o.a. kwartierstaten en parentelen op een van de twee. Bij de andere gaat het goed
Ik krijg de volgende melding:

Er is een fout opgetreden
Vereist versienummer van Aldfaer niet gevonden in het bibliotheek Basis.
Controleer de locatie en het versienummer van het ingelezen bibliotheekbestand
Versienummer Basis
Locatie Basis: Niet gevonden

De vraag is nu waar ik dit moet zoeken

Lees meer

Re: Fout bij uitvoeren parenteel en kwartierstaat

04 dec 2020 19:44 - 04 dec 2020 19:45
Ik vermoed dat mogelijk e.e.a. niet goed staat bij de instellingen voor rapporten of de installatie. In de help met trefwoord 'standaardmappen' kunt u zien hoe een standaardinstallatie is. Op dit forum, met trefwoord dropbox, kunt u zoeken en lezen dat het niet aanbevolen is rechtstreeks vanaf Dropbox, of enig andere cloud, te werken. Bewerk de stamboom lokaal op de pc en zet het terug op Dropbox.
Opslag van materiaal en veiligheidskopieën kan.
U vermeld niet of het probleem zich op beide pc's voordoet.
Laatst bewerkt 04 dec 2020 19:45 door JayCee.

Lees meer

07 dec 2020 16:09
Ik heb wel aangegeven dat het maar op 1 van de 2 computers niet goed gaat.
De instellingen zijn op beide computers identiek. Toch gaat het bij de ene verkeerd.
Ik heb daarop een update uitgevoerd voor bonusrapporten.
Toen ik merkte dat het niet goed ging, heb ik die update op de andere computer niet uitgevoerd. Mogelijk zit daar het verschil.
Of het niet goed gaat als je rechtstreeks in de cloud werkt, betwijfel ik want ik doe al jaren niet anders en ik heb nog nooit problemen gehad.

Lees meer

07 dec 2020 16:30
In eerste instantie dacht ik dat ik met je antwoord niet verder kwam maar je hebt me wel op het spoor gezet naar de oplossing. Ik heb de map C:\Alfaer bekeken en daar bleek de naam van de map Aldfaer-sjablonen niet meer juist te zijn. Mogelijk heb ik daar een keer iets uitgeprobeerd want ik had er de toevoeging Oud achter gezet. Dat heb ik weer weggehaald en alles werkt weer als vanouds.
Bedankt voor het meedenken

Lees meer

07 dec 2020 16:44
U kunt wel degelijk gevaar lopen als u de stamboom in DropBox opent en het synchronisatie loopt continue op de achtergrond.
De door u gemelde update van de Bonusrapporten heeft niets te maken met de foutmelding. Als een Bonus-update niet automatisch wordt aangeraden dan heeft u wellicht geen vinkje bij de Instelling voor waarschuwen bij Start of er een update is dan wel uw IE instellingen staan verkeerd.

Gemaakt door Kunena