Schijf vol??

Lees meer

Schijf vol??

28 nov 2020 11:32
Ik krijg m'n bestanden onder Aldfaer niet meer geopend. Bij het opstarten komt de mededeling: "De schijf kan niet worden geopend. Controleer of de schijf niet vol is of dat er niet op geschreven mag worden". Er is ruim voldoende ruimte op de schijf.
Ik heb onder C:\ de volgende bestanden al verwijderd, (Aldfar.ini en Aldfaer.iniprogram) zoals mij vroeger al eens geadviseerd is, maar dat werkt niet.
Enig idee hoe ik er weer wel in kan komen?
Graag jullie ondersteuning,
Leen

Lees meer

Re: Schijf vol??

28 nov 2020 12:00
Leen, het lijkt mij dat u constant last heeft van meldingen die te maken hebben met uw installatie die volgens mij iedere keer weer anders is. Ik vermoed dat u werkt met een desktop én een laptop en continue bestanden zelf elders opslaat.

Kunt u vertellen waar die stambomen staan en veiligheidskopien staan en een plaatje geven van uw Instellingen -> Bestanden en Instellingen -> Veiligheidskopien.

Gebruikt u OneDrive of een ander synchronisatieprogramma.

Lees meer

29 nov 2020 16:00
Dag Han,
Je hebt gelijk; ik werk (los van elkaar) met één exemplaar van Altfaer op een desktop (werkt prima) en met een ander exemplaar op een laptop - die geeft de problemen. Beide bestanden zijn niet gesynchroniseerd.
Ik wilde een afschrift maken van hoe mijn C-schijf ingedeeld is (wat staat waar aan bestanden en de veiligheidskopieën). Wat ik echter ook doe, het bestand blijft te groot. Kan ik de bijlagen per mail sturen? Groet,
Leen

Lees meer

29 nov 2020 16:11
U probeert denk ik met Windows een schermafdruk te maken van het volledige scherm. Lees dit artikel eens om kleinere, duidelijke schermafdrukken te maken van alleen dat gedeelte wat interesseert. schermafdrukken

Lees meer

30 nov 2020 08:56
Dag Han,
Je advies om naar "Schermafdrukken" te gaan werkt niet; is volgens bericht kennelijk verplaatst. Mijn eigen schermafdruk is inderdaad te groot. Graag een seintje waar ik de Aldfaer schermafdrukken wel kan vinden. Bedankt - Leen

Lees meer

30 nov 2020 13:06
de link is schermafdrukken en verwijst naar een rubriek FAQ's op dit forum.

Lees meer

03 dec 2020 07:35
Dag Han, Bedankt voor je route-aanwijzing. Ik stuur je nu een screenprintje van mijn laptop en ik hoop, dat je hierdoor enig inzicht krijgt in de organisatie van Aldfaer op mijn C-schijf. De laatste maanden heb ik inderdaad nogal getobd om alles weer een beetje op orde te krijgen, maar het is me nog steeds niet gelukt. Graag hoor ik of je iets met de bijlage kunt.
Groet, Leen

Lees meer

03 dec 2020 09:51 - 03 dec 2020 09:54
Leen,
je hebt een bijzondere manier door via de map C:\gebruikers enz de bibliotheek Documents te laten zien. Meestal klik je de bibliotheek Documenten aan en je ziet hetzelfde maar zonder de gang via Gebruikers.

Dan heb je gemeend in de map Documenten een submap aan te brengen 'AA Genealogie totaal 14-04-2014' met daaronder de volledige map 'Aldfaer' met alle submappen en nog eens een keer een map 'Aldfaer bestanden'
Die submap zorgt er voor dat bij de Aldfaer Instellingen de mapaanwijzingen langer worden dan gewenst. Jij hebt bij de rapportuitvoer waarschijnlijk staan C:\Users\Leen\Documenten\AA Genealogie totaal 14-04-2014\Aldfaer\Rapportuitvoer\
en dat zou normaliter C:\Users\Leen\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\ moeten zijn.

Ik zou jouw map Aldfaer direct onder de map Documenten zetten, dus geheel uit de map ' AA Genealogie totaal 14-04-2014' halen en de Aldfaer Instellingen daarop aanpassen.

Daarnaast zie ik dat je allerlei aparte stambomen per familietak hebt, met waarschijnlijk veel dubbel werk als er iemand bijkomt of verhuist naar een andere stad.. Denk eens na om dat allemaal samen te voegen.
Laatst bewerkt 03 dec 2020 09:54 door Han Kortekaas.

Lees meer

04 dec 2020 09:27
Dag Han,
Ik ben erg verrast en heel blij met je uitgebreide antwoord. Ik ga de punten zeker goed bekijken en waar nodig uitvoeren.
Leen

Gemaakt door Kunena