- Bedankjes 0
Controle Gegevens
- Batavier
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Controle Gegevens
24 nov 2020 16:47
Wanneer ik de functie: "Controle Gegevens" laat uitvoeren volgt veel onnodige en dus overtollige informatie.
Even een voorbeeld:
NN de Graaff, levenloos wordt aangemerkt met de opmerking: Geslacht niet bekend
- nou dat klopt, dat kind heeft geen naam en ook geen geslacht (daarom ook NN)
Nog een voorbeeld:
- Bij een willekeurig persoon staat een overlijdendatum
- Bij "Feiten" is bij deze persoon een akte van boedelscheiding geplaatst, die is (vanzelfsprekend) met een datum na het overlijden
Vervolgens volgt in de Controlelijst de mededeling: Datum overlijden voor datum begin feit 1
Gevolg is derhalve een enorme lijst met "foutmeldingen" die dat geheel niet zijn.
Even een voorbeeld:
NN de Graaff, levenloos wordt aangemerkt met de opmerking: Geslacht niet bekend
- nou dat klopt, dat kind heeft geen naam en ook geen geslacht (daarom ook NN)
Nog een voorbeeld:
- Bij een willekeurig persoon staat een overlijdendatum
- Bij "Feiten" is bij deze persoon een akte van boedelscheiding geplaatst, die is (vanzelfsprekend) met een datum na het overlijden
Vervolgens volgt in de Controlelijst de mededeling: Datum overlijden voor datum begin feit 1
Gevolg is derhalve een enorme lijst met "foutmeldingen" die dat geheel niet zijn.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: Controle Gegevens
24 nov 2020 17:46
Controleer gegevens geeft niet alleen fouten maar ook verdachte gegevens die niet noodzakelijk fouten zijn.
- Harry van Rijn
28 jan 2021 12:14 - 28 jan 2021 12:14
Daar zit inderdaad nog wel een verbetering in. Ik heb vooral 'last' van vaders die overlijden voordat een kind geboren wordt. De relatie 'vader-kind' zou een marge van 7-8 maanden mogen hebben, wellicht in het profiel in te stellen. De andere zijn dubbelen waarvan ik de naam heb aangepast maar toch dubbel gerapporteerd blijven worden. Na door de lijst geakkerd te zijn heb ik er wel de nodig typfouten uitgehaald!
Laatst bewerkt 28 jan 2021 12:14 door Harry van Rijn. Reden: typfouten verwijderd
- Han Kortekaas
-
28 jan 2021 12:22
Harry,
JayCee heeft al aangegeven dat er ook 'verdachte' situaties zijn.
U kunt deze personen uitsluiten van controles door een vink te zetten bij de betrokken personen onder de Tab Diversen!
JayCee heeft al aangegeven dat er ook 'verdachte' situaties zijn.
U kunt deze personen uitsluiten van controles door een vink te zetten bij de betrokken personen onder de Tab Diversen!
- Ruud de Ruiter
-
28 jan 2021 12:49
Mijn ervaring:
Draai controle gegevens één voor één per onderwerp om niet in een waslijst te verdrinken.
Mogelijk dubbele personen uitsluiten van controle dien je bij beide personen ute activeren
Ook uitgesloten personen controleren. Dit doe je meestal niet voor de "normale" controle - je hebt die personen niet voor niets uitgesloten. Wel als alleen een controle op leeftijd wordt uitgevoerd met automatisch na overschrijding van de termijn (100 jaar of hoger) iemand ovl te verklaren
Een levenloos geboren kind wordt in de BS met een geslacht vermeldt
Een boedelscheiding gebeurt niet alleen na een overlijden. Ook bij een echtscheiding kan dat gebeuren.
Draai controle gegevens één voor één per onderwerp om niet in een waslijst te verdrinken.
Mogelijk dubbele personen uitsluiten van controle dien je bij beide personen ute activeren
Ook uitgesloten personen controleren. Dit doe je meestal niet voor de "normale" controle - je hebt die personen niet voor niets uitgesloten. Wel als alleen een controle op leeftijd wordt uitgevoerd met automatisch na overschrijding van de termijn (100 jaar of hoger) iemand ovl te verklaren
Een levenloos geboren kind wordt in de BS met een geslacht vermeldt
Een boedelscheiding gebeurt niet alleen na een overlijden. Ook bij een echtscheiding kan dat gebeuren.