- Bedankjes 0
Webpublicatie: "Terug naar Start" verwijderen
- Michel Buijs
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Webpublicatie: "Terug naar Start" verwijderen
24 nov 2020 15:36
Bij het genereren van een webpublicatie via Wizard komt boven elke persoonskaart een link "Terug naar Start".
Ik heb mijn website zo ingericht dat ik deze link niet nodig heb. De standaard link opent de Startpagina in een nieuw venster buiten de lay-out van de website. Via mijn hoofdmenu is terug naar de startpagina beter te realiseren
Handmatig heb ik alle ongeveer 4000 bestanden van betreffende opdracht regel ontdaan.
Een heel werk, dat mogelijk anders kan door in de Wizard de opdracht te verwijderen.
Wie kan mij helpen, dat waar te doen?
BVD. Groet Michel Buijs
Ik heb mijn website zo ingericht dat ik deze link niet nodig heb. De standaard link opent de Startpagina in een nieuw venster buiten de lay-out van de website. Via mijn hoofdmenu is terug naar de startpagina beter te realiseren
Handmatig heb ik alle ongeveer 4000 bestanden van betreffende opdracht regel ontdaan.
Een heel werk, dat mogelijk anders kan door in de Wizard de opdracht te verwijderen.
Wie kan mij helpen, dat waar te doen?
BVD. Groet Michel Buijs
- De Coster René
-
Re: Webpublicatie: "Terug naar Start" verwijderen
24 nov 2020 15:42
Als de Wizard je sjabloon heeft aangemaakt, ga je met een editor (bijv. Notepad++) naar de tekst "TERUG NAAR START" en zet de regel commentaar. (met :. ).
Heb ik niet uitgetest maar dit was even een snel antwoord.
Heb ik niet uitgetest maar dit was even een snel antwoord.
- Michel Buijs
-
Auteur
24 nov 2020 15:56
René,
Dat heb ik dus bij alle ongeveer 4000 html bestanden die de Wizard aanmaakte gedaan. Een heel werk. Hoop via een aanpassing in de Wizard zelf, dat te voorkomen.
Verder zoeken geeft mij in C\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Wizard\sj1.dat in regel 13 "<a href="index.html" target="_top">TERUG NAAR START</a>".
Kan ik dit stukje code probleemloos verwijderen? Bestand opslaan? en Wizard draaien?
Dat heb ik dus bij alle ongeveer 4000 html bestanden die de Wizard aanmaakte gedaan. Een heel werk. Hoop via een aanpassing in de Wizard zelf, dat te voorkomen.
Verder zoeken geeft mij in C\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Wizard\sj1.dat in regel 13 "<a href="index.html" target="_top">TERUG NAAR START</a>".
Kan ik dit stukje code probleemloos verwijderen? Bestand opslaan? en Wizard draaien?
- Han Kortekaas
-
24 nov 2020 16:19
Aan de door Aldfaer geleverde systeem bestanden in de Installatiemap mag je niets wijzigen! Die worden bij een nieuwe versie overschreven.
Het gemaakte sjabloon zou een wijziging moeten krijgen waarbij u de regel (bij mij 774)
<a href="index.html" target="_top">TERUG NAAR START</a>
zou kunnen wijzigen door bijvoorbeeld
<a href="uw locatie van de start van uw website .html" target="_top">Naar .....uw tekst....</a>
en dan het rapport overnieuw draaien.
Overigens, binnen Notepad++ bestaat een edit mogelijkheid om in alle (4000) bestanden tegelijkertijd een woord/woorden te vervangen en dat betekent dan dat je de regel met link in een klap had kunnen verwijderen (vervangen door niks)
Het gemaakte sjabloon zou een wijziging moeten krijgen waarbij u de regel (bij mij 774)
<a href="index.html" target="_top">TERUG NAAR START</a>
zou kunnen wijzigen door bijvoorbeeld
<a href="uw locatie van de start van uw website .html" target="_top">Naar .....uw tekst....</a>
en dan het rapport overnieuw draaien.
Overigens, binnen Notepad++ bestaat een edit mogelijkheid om in alle (4000) bestanden tegelijkertijd een woord/woorden te vervangen en dat betekent dan dat je de regel met link in een klap had kunnen verwijderen (vervangen door niks)
- De Coster René
-
24 nov 2020 16:50
Michel,
De wizard maakt toch niet de 4000 html bestanden maar wel een eigen sjabloon waarmee je achteraf uw 4000 bestanden aanmaakt.
De wizard maakt toch niet de 4000 html bestanden maar wel een eigen sjabloon waarmee je achteraf uw 4000 bestanden aanmaakt.
- Michel Buijs
-
Auteur
24 nov 2020 17:42
René: inderdaad verkeerd gebruik van termen. Hier onderscheidt zich de amateur van de prof.
Han:: Bij een andere vraag van mij over "Webpublicatie geeft bij persoonskaart ))))))" werd de waarschuwing over het bewerken van systeembestanden niet vermeld.
Heb het .asj bestand van mijn eigen aangemaakte sjabloon gevonden en gewijzigd volgens hier en in andere discussie gegeven aanwijzingen.
Met een tevredenstellend resultaat.
De zoek/vervang functie in Notepad++ is mij bekend. Grote hoeveelheden bestanden kan mijn geheugen niet meer aan.
Han:: Bij een andere vraag van mij over "Webpublicatie geeft bij persoonskaart ))))))" werd de waarschuwing over het bewerken van systeembestanden niet vermeld.
Heb het .asj bestand van mijn eigen aangemaakte sjabloon gevonden en gewijzigd volgens hier en in andere discussie gegeven aanwijzingen.
Met een tevredenstellend resultaat.
De zoek/vervang functie in Notepad++ is mij bekend. Grote hoeveelheden bestanden kan mijn geheugen niet meer aan.
- Han Kortekaas
-
24 nov 2020 17:54Met enige inventiviteit zou u dan toch even 500 of bestandjes in een aparte directory zetten en die laten wijzigen? Dat kost bijna geen geheugencapaciteit en ingeval van 500 stuks zou het in 8 keer te doen zijn.Michel Buijs schreef : knip.....
De zoek/vervang functie in Notepad++ is mij bekend. Grote hoeveelheden bestanden kan mijn geheugen niet meer aan. ........knip
U moet voor die actie niet kiezen 'vervangen in geopende bestanden' maar onder de Tab 'Zoeken in bestanden' en daar de subdirectory in zetten waar de te wijzigen bestanden staan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Michel Buijs
- De Coster René
-
24 nov 2020 19:44
Ik blijf nog altijd bij mijn opmerking dat je deze wijziging niet 4000 keer hoeft te doen, maar slechts éénmaal in het door de Wizard gecreëerde sjabloon.
Zet in je gemaakt sjabloon de regel "<a href="index.html" target="_top">TERUG NAAR START</a>" in comment of wijzig deze zoals Han hiervoor reeds vermeldde.
Zet in je gemaakt sjabloon de regel "<a href="index.html" target="_top">TERUG NAAR START</a>" in comment of wijzig deze zoals Han hiervoor reeds vermeldde.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
24 nov 2020 20:13
René,
dat klopt wel als de n bestanden nog niet gemaakt zijn. Ik vermoed dat de vraagsteller van het venster van elke persoon uit het wizardrapport als een apart bestandje heeft opgeslagen.
dat klopt wel als de n bestanden nog niet gemaakt zijn. Ik vermoed dat de vraagsteller van het venster van elke persoon uit het wizardrapport als een apart bestandje heeft opgeslagen.