Uitwerken (nageslacht) per tak lijkt at random te werken

• Alice Garritsen
  • Auteur

Uitwerken (nageslacht) per tak lijkt at random te werken

24 nov 2020 10:25 - 24 nov 2020 10:26
Als ik bij Instellingen bij Uitwerken (nageslacht) Per tak heb aangevinkt, maakt Aldfaer toch meestal een volledige kwartierstaat aan van de persoon in kwestie, maar soms krijg ik toch alleen de bedoelde tak. Ik kan niet ontdekken waar hem dat in zit. Wat doe ik verkeerd?
Bij voorbaat dank
Laatst bewerkt 24 nov 2020 10:26 door Alice Garritsen.

Lees meer

Re: Uitwerken (nageslacht) per tak lijkt at random te werken

24 nov 2020 11:22 - 24 nov 2020 11:24
Een van de voordelen van een computerprogramma is dat het nimmer ad random uitvoer kan geven, tenzij er wijzigingen zijn in de condities, zoals instellingen. U heeft het over twee zaken, een parenteel en een kwartierstaat.
Bij de standaard rapportages (zie Tonen -> Rapporten) wordt per soort rapport bepaald of de mannelijke of vrouwelijke dan wel beide lijnen worden gevolgd.

Dus is de vraag welk rapport(en) u maakt en vergelijkt?

Het uitwerken per tak heeft niet echt te maken met mannelijke/ vrouweliijke lijnen. Zie de Help
Laatst bewerkt 24 nov 2020 11:24 door Han Kortekaas.

• Alice Garritsen
  • Auteur

24 nov 2020 12:04
Ik snap dat een computerprogramma niet at random werkt. Daarom ook vind ik dit zo gek. Want hoe krijg ik soms wel wat ik wil, en soms niet? De Help had ik er al op nageslagen.
Anders gezegd: wat moet ik doen om een overzicht te krijgen van alleen:
1. de persoon
2. zijn vader en zijn vrouw
3. zijn grootvader en zijn vrouw
etc.
Ik heb zoiets een paar keer op mijn scherm gehad. Ik had toen, zoals eerder gezegd, bij instellingen Per tak aangevinkt staan. Maar kennelijk zit het hem daar niet (alleen) in.

Lees meer

24 nov 2020 12:21
U zorgt eerst dat in de Instellingen -> Tekst geen vinkje staat bij Kinderen en vervolgens kiest u in de menubalk voor het icoontje van de kwartierstaat Of de hele lange weg via Tonen -> Rapporten -> Standaard tekst rapporten -> Aldfaer rapporten -> Kwartierstaat

Uitwerking per Tak werkt alleen op Parentelen en betekent dat de rapportage het nageslacht per generatie uitwerkt (dus laag voor laag) of per nazaat zijn/haar 'tak' afwerkt door alle generaties heen.

• Alice Garritsen
  • Auteur

24 nov 2020 14:43
Als ik het eerste deel van uw uitleg navolg, krijg ik gewoon de hele kwartierstaat, terwijl ik dat niet bedoel.
Ik begrijp uit het tweede deel dat de keuze Per Tak of Per generatie alleen werkt bij parentelen.
Dank in ieder geval voor uw moeite.

Lees meer

24 nov 2020 15:25
Alice Garritsen schreef : Anders gezegd: wat moet ik doen om een overzicht te krijgen van alleen:
1. de persoon
2. zijn vader en zijn vrouw
3. zijn grootvader en zijn vrouw
.

In dat geval: Conform Han had aangegeven, maar dan niet kiezen voor Kwartierstaat (alle Voorouders) maar voor Stamreeks (Voorouders in mannelijke lijn).
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Alice Garritsen

• Alice Garritsen
  • Auteur

24 nov 2020 16:21
Nu ben ik waar ik wezen wil. Meteen ook nog allerlei andere voor mij onbekende mogelijkheden ontdekt. Erg bedankt.

Gemaakt door Kunena