- Bedankjes 1024
overzetten Aldfaer 3.4.1.
- Antoine
- Auteur
overzetten Aldfaer 3.4.1.
15 nov 2020 16:44
Ik heb op een oude computer met Windows XP een versie van Aldfaer 3.4.1 kan ik dit nog overzetten naar een nieuw laptop met Windows 10Home?
Vriendelijke groeten,
Antoine
Vriendelijke groeten,
Antoine
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: overzetten Aldfaer 3.4.1.
15 nov 2020 17:24
Download de versie 3.5 van de
Aldfaer website
.
In deze versie vindt een conversie plaats. U leest dan de bestanden uit 3.4 in en doet 'Controleer gegevens' en vervolgens 'Bestandsherstel'.
Daarna kunt u updaten naar de versie 6.1. Vervolgens downloaden van versie 8.1 waardoor opnieuw een conversie plaats vind.
Maak voor alle zekerheid telkens een veiligheidskopie na elke conversie.
Komt u er niet uit komt mag u het bestand naar mij opsturen voor conversie. Zo ja, klik op 'Meer' voor mijn e-mailadres.
In deze versie vindt een conversie plaats. U leest dan de bestanden uit 3.4 in en doet 'Controleer gegevens' en vervolgens 'Bestandsherstel'.
Daarna kunt u updaten naar de versie 6.1. Vervolgens downloaden van versie 8.1 waardoor opnieuw een conversie plaats vind.
Maak voor alle zekerheid telkens een veiligheidskopie na elke conversie.
Komt u er niet uit komt mag u het bestand naar mij opsturen voor conversie. Zo ja, klik op 'Meer' voor mijn e-mailadres.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Antoine
- Ruud de Ruiter
-
15 nov 2020 17:31
Op de nieuwe PC installeer de laatste versie Aldfaer. Sluit Aldfaer
Kopieer het stamboombestand *.ald van uw oude PC naar de nieuwe in C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen
Kopier het Materiaal naar an uw oude PC naar de nieuwe in C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Materiaal
Zie: www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20versie.pdf voor wat betreft conversie naar de laatste versie
Kopieer het stamboombestand *.ald van uw oude PC naar de nieuwe in C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen
Kopier het Materiaal naar an uw oude PC naar de nieuwe in C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Materiaal
Zie: www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20versie.pdf voor wat betreft conversie naar de laatste versie
- Han Kortekaas
-
15 nov 2020 17:44
Wellicht is de meest verstandige actie om op uw oude PC de diverse Aldfaer updates te doen en de handelingen zoals JayCee beschrijft. Tussen versie 6 naar 8 hoort ook nog de versie 7.2
Als u dat heeft gedaan dan installeert u pas op de nieuwe PC 8.1 en haal de stamboombestanden over. Zie hulpbeschrijving nieuwe PC
Als u dat heeft gedaan dan installeert u pas op de nieuwe PC 8.1 en haal de stamboombestanden over. Zie hulpbeschrijving nieuwe PC
- Antoine
- Auteur
16 nov 2020 09:47
Dank je wel voor de uitleg.Ik ga kijken of me dat lukt.
groeten,
Antoine
groeten,
Antoine
- Antoine
- Auteur
22 feb 2021 12:05
Hallo JayCee. Het is me toch nog steeds niet gelukt helaas. Ik kom er ook echt niet meer uit. Ik heb ook het idee dat ik bestanden kwijt ben. Welk bestand heb ik precies nodig om over te zetten?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
22 feb 2021 12:11
Antoine,
Stuur mij een mailtje om mij buiten de forum te benaderen. Mijn adres vindt u door in de linker kolom op mijn naam te klikken. Zo komt u op mijn profielpagina en klik op de zwarte enveloppe voor het e-mailadres.
Stuur mij een mailtje om mij buiten de forum te benaderen. Mijn adres vindt u door in de linker kolom op mijn naam te klikken. Zo komt u op mijn profielpagina en klik op de zwarte enveloppe voor het e-mailadres.
- Antoine
- Auteur
22 feb 2021 12:22
Hoi JayCee. Het lukt me helaas niet om je zo te mailen. Ik heb geen account gekoppeld en het lukt me ook al niet om dit wel te koppelen.
Zou je mij misschien kunnen mailen op antoine555@hotmail.com
Zou je mij misschien kunnen mailen op antoine555@hotmail.com
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024