Is er een plek voor uitgewerkte verhalen over een persoon?

• Alice Garritsen
  • Auteur

Is er een plek voor uitgewerkte verhalen over een persoon?

14 nov 2020 10:47 - 14 nov 2020 10:48
Ik heb in Aldfaer in de velden bij de personen overal 'klad'tekst staan. Dat klad wil ik niet kwijt. Tegelijkertijd zou ik bij de personen ook graag leesbare verhaaltjes schrijven. En die ook kunnen 'publiceren' zonder dat de andere tekstvelden meekomen.
Ik zie bijvoorbeeld onder de tab Diversen een notitieveld. Dat zou ik er goed voor kunnen gebruiken, maar ik zie niet wat ik bij Instellingen/Presentatie moet aanvinken om dat veld te publiceren.
In hetzelfde scherm Instellingen/Presentatie zie ik dat je bij Feiten een vinkje kunt zetten bij Overige. Maar ik zie niet met welk veld dat correspondeert.
Achter de tab Feiten staat ook een notitieveld, maar ook dat krijg ik niet gepubliceerd.
Kortom, ik heb al van alles geprobeerd. Weten jullie misschien raad?
Bij voorbaat dank
Laatst bewerkt 14 nov 2020 10:48 door Alice Garritsen.

Lees meer

Re: Is er een plek voor uitgewerkte verhalen over een persoon?

14 nov 2020 11:15 - 14 nov 2020 11:17
Plaats uw kladteksten tussen [* en *]
In Instellingen > Rapporten > Tekst verwijdert u de vink "beveiligde tekst"
Deze teksten worden dan niet in (standaard) rapporten opgenomen
Laatst bewerkt 14 nov 2020 11:17 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

14 nov 2020 11:31
Alice,
begin eens met voor alle onderwerpen in Presentatie een vink te zetten, behalve als u beveiligde tekst wilt verbergen.

Alle velden 'Notitie' corresponderen hiermee.

Lees meer

14 nov 2020 13:34
Alice,
Om de notitie van het tabblad 'Diversen' te publiceren moet je een vinkje zette bij 'Notitie bij publiceren'.
Ik vind dit zelf ook onlogisch waarom dit niet noemt 'Notitie bij diversen' en heb dit reeds in eerdere posts aangekaart.

Lees meer

14 nov 2020 14:55 - 14 nov 2020 14:58
René
Notitie bij Feiten ?? Dan vermelden als Notitie anders (of verdere), geen overige want dan is er verwarring met Overige feiten
Laatst bewerkt 14 nov 2020 14:58 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

14 nov 2020 16:01
Ruud,
Sorry, maar ik begrijp niets van je reactie.

Lees meer

14 nov 2020 19:17
Ook feiten bevatten een veld Notitie en niet alleen bij Diversen

Lees meer

14 nov 2020 19:37
Ruud de Ruiter schreef : Ook feiten bevatten een veld Notitie en niet alleen bij Diversen
Het nadeel met die notities is dat de tekst tussen () wordt weergegeven. Best is dan het vak inhoud te gebruiken.
Bij overige feiten wordt de tekst van het veld notitie in de kolom inhoud getoont, doch maakt het geen verschil voor de publicatie.

Lees meer

14 nov 2020 19:56 - 14 nov 2020 19:57
Alice,
je kan ook een of meerdere apart document maken in Word, html of pdf en deze via een link in e.o.a. veld of notitie bereikbaar maken. De link werkt ook in het rapport. Let wel dat het bestand dan in de map/submap van Materiaal moet geplaatst worden.
In de help, met terfwoord 'verwijzingen' kan je lezen hoe een dergelijke link maken.
Laatst bewerkt 14 nov 2020 19:57 door JayCee.

Lees meer

16 nov 2020 10:03
JayCee
Gaan gelinkte documenten mee bij verzending van een rapport ?

Lees meer

16 nov 2020 13:31
Ruud,
Terechte opmerking, neen dus, Het was slecht vertaald, de bedoeling was aan te geven dat de documenten oproepbaar zijn vavaf het hoofdvenster. Echter, de verwijzing werkt wel vanaf de interne browser.

Lees meer

16 nov 2020 14:03
Alice,
aansluitend aan het bericht van Ruud en mijn vorig bericht heb ik voor u een mogelijke oplossing. Stuur mij een mail op het adres te vinden onder de knop 'Meer'.

Gemaakt door Kunena