- Bedankjes 1024
Schone herstart
- Adriaan
- Auteur
Schone herstart
10 nov 2020 23:16
Tot vandaag werkte Aldfaer v7 prima. Vandaag verschijnt de icon wel in de taskbar maar het bijbehorende window niet op het scherm van PC of docking station. De door Microsoft gemelde remedies werken niet (het right click menu toont geen move of maximize windows opties).
Ten einde raad heb ik geprobeerd Aldfaer 7 te de-installeren en de huidige versie 8 te installeren, maar dit loste het probleem niet op. Kennelijk zijn de settings van de vorige installatie niet gewist en nu hergebruikt.
Kunt U mij naar een oplossing geleiden?
Ten einde raad heb ik geprobeerd Aldfaer 7 te de-installeren en de huidige versie 8 te installeren, maar dit loste het probleem niet op. Kennelijk zijn de settings van de vorige installatie niet gewist en nu hergebruikt.
Kunt U mij naar een oplossing geleiden?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Schone herstart
11 nov 2020 00:03 - 11 nov 2020 00:04Wat heeft u net voor het probleem gedaan? Dit lijkt eeder een Windows probleem. Bedoeld u met 'bijhorende window' het kleine scherm onderaan of het hoofdvenster. Probeer Alt+Tab om te zien of het hoofdvenser zich ergens verschuilt.Adriaan schreef : Vandaag verschijnt de icon wel in de taskbar maar het bijbehorende window niet op het scherm van PC of docking station.
Laatst bewerkt 11 nov 2020 00:04 door JayCee.
- Adriaan
- Auteur
11 nov 2020 10:58
Dank voor de snelle reactie.
Het is inderdaad een bekend Windows probleem: "This behavior can occur if the program was displayed on a monitor other than the primary monitor before you disabled multiple display support." Maar de oplossing die voor reguliere apps werkt, deed dat voor Aldfaer niet.
Met het' bijbehorende window' bedoel ik het Aldfaer hoofdvenster. Alt+Tab laat het hoofdscherm niet zien. Het lijkt wel open, maar niet zichtbaar te zijn. De schermen van PC en docking station vormen samen een extended scherm en Aldfaer staat kennelijk ergens buiten het zichtbare deel daarvan.
Ik probeerde dat herinnering aan de locatie van de Aldfaer window op het extended scherm uit te wissen door herinstallatie, maar dat faalde. Allerlei instellingen bleken ondanks de-installatie van de oude versie, bij de nieuwe installatie weer boven water te komen. Kennelijk niet gewist, dus.
Het is inderdaad een bekend Windows probleem: "This behavior can occur if the program was displayed on a monitor other than the primary monitor before you disabled multiple display support." Maar de oplossing die voor reguliere apps werkt, deed dat voor Aldfaer niet.
Met het' bijbehorende window' bedoel ik het Aldfaer hoofdvenster. Alt+Tab laat het hoofdscherm niet zien. Het lijkt wel open, maar niet zichtbaar te zijn. De schermen van PC en docking station vormen samen een extended scherm en Aldfaer staat kennelijk ergens buiten het zichtbare deel daarvan.
Ik probeerde dat herinnering aan de locatie van de Aldfaer window op het extended scherm uit te wissen door herinstallatie, maar dat faalde. Allerlei instellingen bleken ondanks de-installatie van de oude versie, bij de nieuwe installatie weer boven water te komen. Kennelijk niet gewist, dus.
- Han Kortekaas
-
11 nov 2020 11:22
Bij herinstallatie wordt altijd gekeken naar de bestaande aldfaer.ini en aldfaer.iniprogram gekeken. Die worden niet gewist bij een unstall. Vandaar dat u deze weer terugziet.
Ik stel voor dat u deze twee bestandjes (als Aldfaer gesloten is) een rename geeft. Daardoor zou de instelling voor he tweede scherm ongedaan moeten zijn.
Ik stel voor dat u deze twee bestandjes (als Aldfaer gesloten is) een rename geeft. Daardoor zou de instelling voor he tweede scherm ongedaan moeten zijn.
- Adriaan
- Auteur
11 nov 2020 13:55
Hernoeming van de .ini bestandjes bleek inderdaad de oplossing te zijn.
Heel veel dank voor de snelle hulp.
Heel veel dank voor de snelle hulp.