Personenlijst is niet meer zwevend opgelost

Lees meer

Personenlijst is niet meer zwevend

09 nov 2020 16:00 - 09 nov 2020 16:02
Sinds vanmiddag ging de personenlijst niet meer open als extra venster, ik kan deze wel tonen via extra instellingen en dan blijft deze steeds zichtbaar. Maar deze morgend werkte deze nog als een zwevend venster. Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd maar dit blijft hetzelfde Normaal zet ik dat op een tweede scherm zodat dit makkelijker werkt. Ik werk met een desktop met win 10 versie 2004 dus alles is up to date. Gisteren is de versie 8.1 er opgekomen.
Laatst bewerkt 09 nov 2020 16:02 door Frank .

Lees meer

Re: Personenlijst is niet meer zwevend

09 nov 2020 19:14
Frank
Vermoedelijk is de personenlijst geopend maar geminimaliseerd.
Doe eens een muis-over het Aldfaer icoon in de taakbalk. Als ik gelijk heb toont dat twee of meer vensters en één ervan is de personenlijst. Klik die aan.

Lees meer

Re: Personenlijst is niet meer zwevend

09 nov 2020 20:22
Hallo dat heb ik allemaal geprobeerd, zelfs met Alt+Tab zie ja wat er allemaal openstaat, maar dat venster krijg ik niet meer open. Het probleem stelt zich nu ook dat als ik een lijst heb en bijvoorbeeld de opzoekingen opvraag van overlijdens dus een "O" invul dan kan ik deze niet meer selecteren of een tekstbestand daarvan vragen?? Dan springt bij de selectie alles op code nr 1 en moet ik terug proberen. maar dat lukt ook niet meer.

Lees meer

Re: Personenlijst is niet meer zwevend opgelost

09 nov 2020 20:32
Hallo Ruud, ik wou er een opname van maken met Icecream om te laten zien dat het niet werkt, en door deze te openen komt het scherm plots naar voor??
Raar maar waar nu werkt het plots terug, door dat te proberen, ik heb daar heel de morgen en namiddag alles uitgeprobeerd.
hopelijk is dit opgelost zo dan mag je deze volledig verwijderen
Bedankt voor de reactie.

Lees meer

09 nov 2020 20:38
Hallo Ruud, ik heb een vermoeden hoe het gebeurt is, mijn vrouw is mee aan het verbeteren, maar ik vermoed dat ze deze pop up lijst helemaal onder de statusbalk geschoven had.
zo komt die natuurlijk niet meer zelf te voorschijn. Door daarjuist over de snelkoppeling te gaan heb ik die terug naar boven geschoven denk ik en zo weer zichtbaar gemaakt.
Dit was dan toch raar dat deze niet zichtbaar wordt als deze openstaat en onder de statusbalk is.

Lees meer

10 nov 2020 07:33
Frank,
Bij afsluiten Aldfaer wordt de positie en afmetingen van geopende vensters geregistreerd en bij herstart van Aldfaer wordt deze informatie gebruikt om deze vensters met dezelfde afmetingen te openen en op dezelfde plaats neer te zetten.

Met de functie Menu > Venster wordt een lijst van geopende vensters getoond en kan een venster naar voren gehaald worden. Maar dat helpt niet als een venster onder de vast gezette taakbalk "verborgen" wordt

Lees meer

10 nov 2020 19:17
Bedankt ik snap het.

Gemaakt door Kunena