- Bedankjes 1634
Knoppen binnen tabblad feiten wijzigen
- Mary
- Auteur
Knoppen binnen tabblad feiten wijzigen
07 nov 2020 14:15
Hallo,
Ik heb een vraag.
Kunnen de knoppen binnen het tabblad "feiten" ook in een andere volgorde worden gezet? Nu heb je de kolommen:
Feit - Periode - Bron - Inhoud en Notitie.
Bij de bron vermeld ik vaak een internetadres. Deze zijn vaak heel lang, waardoor deze kolom heel breed wordt en de gegevens onder de knop Inhoud dan bijna niet meer te lezen zijn.
Is het niet mogelijk om de knoppen Inhoud (en evt. Notitie) om te draaien met de knop Bron? De Bron hoef je niet helemaal en in eerste instantie ook niet te zien. De Inhoud is veel belangrijker om snel te zien.
Ik doe een voorbeeld hierbij, als dat lukt.
Is dit probleem op te lossen?
Mvg Mary Schröder
Ik heb een vraag.
Kunnen de knoppen binnen het tabblad "feiten" ook in een andere volgorde worden gezet? Nu heb je de kolommen:
Feit - Periode - Bron - Inhoud en Notitie.
Bij de bron vermeld ik vaak een internetadres. Deze zijn vaak heel lang, waardoor deze kolom heel breed wordt en de gegevens onder de knop Inhoud dan bijna niet meer te lezen zijn.
Is het niet mogelijk om de knoppen Inhoud (en evt. Notitie) om te draaien met de knop Bron? De Bron hoef je niet helemaal en in eerste instantie ook niet te zien. De Inhoud is veel belangrijker om snel te zien.
Ik doe een voorbeeld hierbij, als dat lukt.
Is dit probleem op te lossen?
Mvg Mary Schröder
- Francke
Re: Knoppen binnen tabblad feiten wijzigen
07 nov 2020 15:18 - 07 nov 2020 15:20
Je kunt de grootte van de koppen aanpassen. Ga met je muis op het verticale scheidingslijntje totdat de cursor verandert. En dan kun je met ingedrukte linker muisknop heen en weer schuiven zodat de grootte zich aanpast.
De ingestelde grootte wordt bewaard.
De ingestelde grootte wordt bewaard.
Laatst bewerkt 07 nov 2020 15:20 door Francke.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
07 nov 2020 16:58
Mary,
het doel van het Feitenvenster is in het kort laten zien wat de inhoud van de diverse velden van een feit zijn. Wat u probeert te doen is door kunst en vliegwerk alles te zien van -in dit geval- een hyperlink die u in een bronveld heeft geplaatst.
U kunt toch ook gewoon op het feit zélf klikken, waarna het eigen venster van dat feit zich opent. Geen gestoei met kolombreedten, want dat werkt voor het ene feit wel, maar maakt de info van een ander feit minder zichtbaar.
Heeft u wel eens geprobeerd om een rapport te openen met de link die u plakt? Volgens mij krijgt u niet die website te pakken want zo'n link behoort tussen <nt> ..... </nt> te staan en de link zélf mist aan het einde iets als '.html' of '.pdf''
het doel van het Feitenvenster is in het kort laten zien wat de inhoud van de diverse velden van een feit zijn. Wat u probeert te doen is door kunst en vliegwerk alles te zien van -in dit geval- een hyperlink die u in een bronveld heeft geplaatst.
U kunt toch ook gewoon op het feit zélf klikken, waarna het eigen venster van dat feit zich opent. Geen gestoei met kolombreedten, want dat werkt voor het ene feit wel, maar maakt de info van een ander feit minder zichtbaar.
Heeft u wel eens geprobeerd om een rapport te openen met de link die u plakt? Volgens mij krijgt u niet die website te pakken want zo'n link behoort tussen <nt> ..... </nt> te staan en de link zélf mist aan het einde iets als '.html' of '.pdf''
- Mary
- Auteur
08 nov 2020 14:45 - 08 nov 2020 14:46
Francke bedankt voor je tip. Ben ik zelf helaas niet opgekomen. Is gelukt.
Laatst bewerkt 08 nov 2020 14:46 door Mary.
- Mary
- Auteur
08 nov 2020 14:52
Han Kortekaas. Ik wil juist niet alles voluit zien. Met de tip van Francke is het probleem opgelost. Ik heb alleen de kolombreedte van de bron versmald.
Trouwens: het lukt altijd om met de link de juiste pagina op de juiste website te vinden.
Ook bedankt voor je reactie.
Trouwens: het lukt altijd om met de link de juiste pagina op de juiste website te vinden.
Ook bedankt voor je reactie.