herstellen van invoerfouten

• Harrie Uneken
  • Auteur

herstellen van invoerfouten

24 okt 2020 11:56
Bij het koppelen van een al ingevoerd persoon aan een ouder(stel) gaat het bij mij nogal eens fout. Zie bijlage voor het effect.
Mijn vraag is uiteraard: "Hoe brei ik dit weer recht?"

Lees meer

Re: herstellen van invoerfouten

24 okt 2020 12:05
Lees de oplossing bij de FAQ's (veelgestelde vragen) onder de menu index de rubriek "Corrigeren naam - Aanpassen typefout" of onder Stamboom > onderhoud > huidig veld en druk F1.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Harrie Uneken

Lees meer

Re: herstellen van invoerfouten

24 okt 2020 13:54
Ik denk dat u hier een fout maakt bij het koppelen van personen. Het koppelvenster bestaat uit twee delen; het bovenste is een invoervlak en onderaan staan alle personen die al in de database voorkomen. U heeft die lijst eerder gezien als de personenlijst.

Als u nu koppelt en u tikt een achternaam in dan kunt u controleren of die in de onderste lijst voorkomt . Zo ja dan selcteert u de regel in het onderste vak en klik op de knop 'Kies uit lijst', waardoor de persoon geselecteerd wordt. U vergeet dat te doen en geeft een 'OK' waardoor er een dubbele persoon en ook een dubbele relatie ontstaat.

Remedie is om de kinderen van die dubbele relaties te ontkoppelen, vervolgens de dubbele partners te ontkoppelen en daarna het kind overnieuw koppelen op de manier door uit de onderste lijst de vader te kiezen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Harrie Uneken

Gemaakt door Kunena