Converteren versie 6.2 naar nieuwe 8.1

• Vande Wouwer
  • Auteur

Converteren versie 6.2 naar nieuwe 8.1

13 okt 2020 21:56
Ik krijg bij opstarten telkens dat er deze nieuwe versie is. Is het zonder risico mogelijk om deze conversie te laten doorgaan? Of moet ik een laatste gedcom gebruiken en de nieuwe versie downloaden en deze gedcom erin importeren?

Lees meer

Re: Converteren versie 6.2 naar nieuwe 8.1

13 okt 2020 22:13 - 13 okt 2020 22:17
Voor uw oude versie 6.2 geldt dat die eerst in versie 7.2 geconverteerd wordt; dat betekent dat u versie 7.2 hier downloaden en dan installeren conform het standaard pad C:\Aldfaer.
Vervolgens opent u uw stamboom mocht Aldfaer dat niet doen, waarna een conversie volgt.
Zorg dat bij Instellingen u het vinkje heeft gezet bij 'controleer bij start op updates'. Sluit af, waarna de versie 8.0 zichzelf aandient bij de volgende start van Aldfaer.
Nadat de installatie van Aldfaer is voltooid zal een gelijkaardig bericht aangeven dat een update van de rapporten eveneens zal uitgevoerd worden.
Laatst bewerkt 13 okt 2020 22:17 door JayCee.

• Vande Wouwer
  • Auteur

13 okt 2020 23:04
Hartelijk dank. Mijn familienaam en van mijn voorvaders (Vande Wouwer) werd echter overal gewijzigd naar Wouwer met ernaast Vande. Moet wel even corrigeren en het materiaal opnieuw koppelen, maar dat zal wel lukken.

Lees meer

13 okt 2020 23:20
Dat kan u snel wijzigen. Klik op de familienaam > menu Stamboom onderhoud > huidig veld > knoppenbalk 'tekst wijzigen' en wijzig Wouwer naar Vande Wouwer. Idem voor het veld tussenvoegsel > knoppenbalk 'overbodige tekst verwijderen'.
Draai een bestandscontrole en - reparatie waarmee de koppelingen gecorrigeerd worden.

Lees meer

13 okt 2020 23:23
Het feit dat het voorvoegsel "verplaatst" werd duidt er op dat u mogelijk met een *.ged (=gedcom file) gewerkt hebt en niet met het *.aldf stamboombestand.
Als ik gelijk heb, dient u de procedure te herhalen met gebruik van het originele versie 6.2 *.aldf stamboom bestand.

Materiaal koppelen: mits het pad naar het materiaal juist is volstaat Menu > Stamboom > Bestandscontrole en -reparatie om de koppelingen te herstellen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Vande Wouwer

• Vande Wouwer
  • Auteur

14 okt 2020 21:38
Hartelijk dank. Bespaarde mij veel werk.

Gemaakt door Kunena