leeg veld

Lees meer

leeg veld

08 okt 2020 13:50 - 08 okt 2020 14:31
werk met versie 8.1 vanaf install. dd

heb vastloper gehad. Moest pc herstarten
gevolg : 100 % leeg voornamen veld.
controleren en herstellen gedraaid.
na 48 uur laten draaien ( voortgangsblokje bleef netjes opschuiven gedurende zo'n 40 uur ) heb ik maar afgesloten.
geen positief resultaat.
Ik heb hem nu aan de praat, maar wel veiligheidskopie van half september, maar ik wordt nu toch wel erg onzeker met 240.000 personen erin. Ik ben dus "verplicht" bij iedere stop extra handmatige veiligheidskopie te draaien, want als ik autom. kopie draai, wordt dat gewoon de volgende opstarter van het programma. Als tijdens het maken van de autom. kopie een fout gebeurd, zoals een harde crash, dan heb ik een foute opstarter van aldfaer en ben ik afhankelijk van de veiligheidskopie. Is dat wel correct ?

Help s.v.p. wat nu ?
Laatst bewerkt 08 okt 2020 14:31 door Magdelyns L.H.. Reden: bericht over oude versie ingetrokken

Lees meer

Re: leeg veld

08 okt 2020 14:52
Bij een harde crash kan een (deel)bestand corrupt raken. Aldfaer start in principe altijd met het laatst geopende stamboom. Een automatische veiligheidskopie (VK) krijgt een datumstempel in de naam mee. Als u een VK maakt wordt dat niet het bestand waarmee Aldfaer weer opent; Aldfaer opent alleen stambomen. Een VK moet u zelf openen.
Ingeval van uw crash is het onwaarschijnlijk dat de laatste VK ontstaan is uit de crash, maar als u nooit zelf Stamboom -> Opschonen heeft gedraaid zoals Aldfaer wel aanbevelingen doet, dan kan het lang duren om alle indexen netjes te openen en rangschikken.

Als u Bestand -> Zoek Aldfaer bestanden draait dan kun u makkelijk eerdere versies van de VK weer opstarten. Als de versie fout is dan ziet u dat staan.

Ik hoop dat u bij de instellingen van de VK heeft aangegeven dat er ten minste 7 moeten zijn. Wilt u meer zekerheid dan maakt u daar een hoger aantal van. Een handmatige VK maakt e.e.a. niet veiliger, het principe blijft dat er een VK is.

Dan uw PC; als u een crash heeft gehad dan kunt u zich ook afvragen waardoor deze crash ontstond en dan of het nog verantwoord is om op een verouderd type PC, en/of oude schijf die letterlijk over zijn draai-uren heen is nog te gebruiken.

Tevens kunt u nagaan of er een programma is die zorgt voor een synchronisatie. Dat is mede een oorzaak van tragere systemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Magdelyns L.H.

Gemaakt door Kunena