- Bedankjes 1634
Met ander persoon in een stamboom te werken.
- Hubert de Maat
- Auteur
Met ander persoon in een stamboom te werken.
07 okt 2020 07:07
Is het mogelijk om samen met een ander persoon in Aldfaer te werken en de stamboom synchroon te houden. Deze andere persoon woont in een andere plaats en wil met mij de stamboom aanvullen. Hoe dien ik te handelen.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Met ander persoon in een stamboom te werken.
07 okt 2020 09:26
Aldfaer is een zgn single-user systeem. Er kan slechts 1 gebruiker muteren. Als u de stamboom wilt delen (via mail of OneDrive delen) dan zult afspraken moeten maken hoe en wie wanneer muteert. Vermits u zich aan een schema houdt kan dit slagen. Belangrijk is dat er een persoon de 'eigenaar' van de stamboom blijft.
Als u deelt via OneDrive zorg dan dat de stamboom lokaal wordt gemuteerd en weer teruggezet wordt naar OneDrive.
Als u deelt via OneDrive zorg dan dat de stamboom lokaal wordt gemuteerd en weer teruggezet wordt naar OneDrive.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hubert de Maat
- Ruud de Ruiter
-
07 okt 2020 09:31
Om te beginnen, Aldfaer is niet ontworpen voor gelijktijdige meervoudige toegang en mutatie. Verder is de vraag hoe toegang op afstand te verlenen. Daartoe bestaan programma’s zoals b.v. Teamviewer. De gratis versie laat een gelimiteerd aantal toegangen toe. Bij frequent gebruikt zal men de betaalde versie moeten gebruiken. Dit soort programma’s biedt vaak de mogelijkheid om een computer op afstand te activeren onder voorwaarde dat deze zich in “slaapstand” bevindt.
“Het” probleem is echter dat, zodra een andere gebruiker op afstand toegang heeft, men zelf niet meer met de PC kan werken. Wil met dat bereiken dan is vermoedelijk alleen een programma die het stamboombestand op een internet server opslaat daar toe in staat. Hoewel naar mijn mening ook dan gelijktijdige toegang niet mogelijk is
Of er programma’s bestaan die een dergelijk “meervoudig on-line” gebruik bieden is mij onbekend.
Blijft dus over dat één persoon Aldfaer gebruikt en muteert = de beheerder. Men kan een andere gebruiker een kopie van het *.aldf bestand toesturen en deze kan dan commentaar en aanvullingen naar de beheerder sturen ZONDER mutaties in het bestand uit te voeren
Opmerking: het is helaas niet mogelijk een kopie *.aldf bestand gesloten voor mutaties aan een ander persoon te doen toekomen. Een oude wens mijnerzijds
“Het” probleem is echter dat, zodra een andere gebruiker op afstand toegang heeft, men zelf niet meer met de PC kan werken. Wil met dat bereiken dan is vermoedelijk alleen een programma die het stamboombestand op een internet server opslaat daar toe in staat. Hoewel naar mijn mening ook dan gelijktijdige toegang niet mogelijk is
Of er programma’s bestaan die een dergelijk “meervoudig on-line” gebruik bieden is mij onbekend.
Blijft dus over dat één persoon Aldfaer gebruikt en muteert = de beheerder. Men kan een andere gebruiker een kopie van het *.aldf bestand toesturen en deze kan dan commentaar en aanvullingen naar de beheerder sturen ZONDER mutaties in het bestand uit te voeren
Opmerking: het is helaas niet mogelijk een kopie *.aldf bestand gesloten voor mutaties aan een ander persoon te doen toekomen. Een oude wens mijnerzijds
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hubert de Maat
- Francke
07 okt 2020 10:58 - 07 okt 2020 11:22Dit lijkt me in tegenspraak met wat de Heer Kortekaas hierboven zegt. Dit behoeft enige uitleg.Ruud de Ruiter schreef : Opmerking: het is helaas niet mogelijk een kopie *.aldf bestand gesloten voor mutaties aan een ander persoon te doen toekomen. Een oude wens mijnerzijds
PS Ooit heb ik een help geschreven hoe je Aldfaer op twee verschillende computers kan gebruiken: klik hier voor de help uit 2013
Laatst bewerkt 07 okt 2020 11:22 door Francke.