losse takken

• H, Clerx
  • Auteur

losse takken

06 okt 2020 19:20 - 06 okt 2020 22:49
Hallo Mensen
Ik ben net de 7000 personen gepasseerd in Aldfaer en vraag me af of ik nog soms losse takken heb in mijn gegevens. Ik weet wel hoe ik de losse personen er uit moet halen maar als er nu drie of vier personen aan elkaar zitten en niet aan mijn genealogie. Die ziet hij niet als losse personen. Hoe kan ik zien of al de personen aan elkaar zitten?
Het zou zo maar kunnen dat er een losse tak tussen zit? Wie weet hoe ik daar achter kan komen
Er moet vast wel een manier zijn om dit te weten te komen?
emailadressen en andere adresgegevens in berichten worden verwijderd. Deze kunt u onder de Tab Profiel opnemen en zichtbaar maken voor derden.
webmaster
Laatst bewerkt 06 okt 2020 22:49 door Webmaster. Reden: huisregel

Lees meer

Re: losse takken

06 okt 2020 22:43
Bonus rapporten -> Overzichten -> Stamreeks -> Tab Rapport 2e keus

Lees meer

08 okt 2020 06:29
Ik laat het rapport laat lopen (zoals aangegeven door Han) met de optie "Aldfaer standaard link".

Ik lees in de help van dit rapport:
De Aldfaer standaard link:
In htm(l) rapporten bestaat de mogelijkheid om van een bepaald gegeven over te gaan naar een andere regel of een ander bestand. Dat gebeurt door hyperlinks. Aldfaer heeft een eigen standaard gemaakt met een opbouw achternaam_voornamen(of roepnaam)_internecode.html, dus bv jansen_johannes_hendricus_2155.html.
Is het dan de bedoeling dat de gebruiker het bestand 'jansen_johannes_hendricus_2155.html' zelf aanmaakt en in welke map moet dit dan gebeuren?

Want ander krijg je een foutmelding (bijlage)

Bijlagen:

Lees meer

08 okt 2020 09:19
Als je zelf even test dan moet dat bestand in dezelfde map staan als waar je het aansturende rapport hebt staan.

Lees meer

09 okt 2020 06:34
Heb even getest.

1- Ik laat het rapport lopen met instellingen zoals bijlage 1.(dus 'Voorgeslacht hoofdpersoon + Aldfaer standaard link).
2- Rapport output verschijnt (bijlage 2) - in de hoofding van het blad staat "....\Rapportuitvoer\tmp\tmp.html".
3- In de door mij aangegeven map staat ook het rapport "stamreeks_voorvaderreeks.html" die hetzelfde resultaat geeft als in punt 2. (Bijlage 3 - zie volgende post)
4- Maar dan !!
Bij aanklikken van een (blauwe) persoons link in het rapport treed de fout op zoals aangegeven in mijn vorige post.

Bijlagen:

Lees meer

09 okt 2020 06:35
Bijlage 3

Bijlagen:

Lees meer

09 okt 2020 15:20
1. stel dat u in een bepaalde map "Test_persoonskaarten" persoonskaarten heeft waarvan de bestandsnaam conform de Aldfaer link is.
2. dan moet u bij het rapport Stamreeks onder de tab Algemeen bij Rapportuitvoer wel het pad wijzigen naar 'Test_persoonskaarten", zodat het rapport van de Stamreeks wel in dezelfde map komt.

Lees meer

09 okt 2020 20:00
Dan moet je dus eerst persoonskaarten genereren.
Met welk rapport is dit dan?

Lees meer

11 okt 2020 11:46
Die persoonskaarten kunnen door welk programma dan ook gemaakt worden, mits de bestandsnaam maar voldoet aan de opmaak conform de Aldfaer link.
Het Bonus rapport om Indexen te maken werkt op exact dezelfde manier.

Met het sjabloon Internet kunnen persoonskaarten aangemaakt worden met de bestandsnaam in de Aldfaer link opmaak

Lees meer

11 okt 2020 19:57 - 11 okt 2020 20:01
Heren,
Het onderwerp is opsporen van losse takken
Wat is uw oplossing voor deze vraag, want ik heb vastgesteld dat de aangedraken oplossing niet werkt en een foutmelding geeft zoals vermeld.
Laatst bewerkt 11 okt 2020 20:01 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

11 okt 2020 20:24
Ruud en anderen,

Bonus rapporten -> Uitzoeken -> Gegevenscontrole. Kies in het tabblad Rapporten de optie Familieclusters (vijfde van onder).

Paul

Lees meer

11 okt 2020 21:54
Paul,
Bedankt, ik denk dat dit is wat de vraagsteller zoekt
Ruud

Gemaakt door Kunena