- Bedankjes 1024
Rapporten
- Jarig Tilstra
- Auteur
Rapporten
06 okt 2020 14:40
Als ik grafische rapporten wil genereren dan krijg ik de opmerking afgebroken wegens fouten in het sjabloon.
Als ik echter Aldfaer 8100 download en installeer dan krijg ik het rapport wel te zien, als ik daarna het programma afsluit en Aldfaer met de snelkoppeling opnieuw start dan krijg ik weer de foutmelding en dus geen rapport.
Kunt u mij vertellen wat ik moet doen.
Als ik echter Aldfaer 8100 download en installeer dan krijg ik het rapport wel te zien, als ik daarna het programma afsluit en Aldfaer met de snelkoppeling opnieuw start dan krijg ik weer de foutmelding en dus geen rapport.
Kunt u mij vertellen wat ik moet doen.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Rapporten
06 okt 2020 16:59
Maak een schermafdruk van het rapportvenster waarin de foutmelding te lezen is, en stuur het in bijlage op de forum.
- Han Kortekaas
-
06 okt 2020 18:45
Ik vermoed dat u zelf Aldfaer opnieuw download en ergens installeert buiten de default installatiemap c:\aldfaer waardoor er twee installaties staan met (misschien) twee snelkoppelingen waardoor een mismatch ontstaat.
Als dat zo is dan maakt u de fout door zelf te downloaden. U moet in uw Aldfaerversie bij de Instellingen Algemeen een vinkje zetten bij 'Controleer op updates bij start van Aldfaer' ; in dat geval krijgt u een bericht bij opstarten dat er een nieuwe versie is en na accptatie worden stambomen geconverteerd indien nodig.
Als dat zo is dan maakt u de fout door zelf te downloaden. U moet in uw Aldfaerversie bij de Instellingen Algemeen een vinkje zetten bij 'Controleer op updates bij start van Aldfaer' ; in dat geval krijgt u een bericht bij opstarten dat er een nieuwe versie is en na accptatie worden stambomen geconverteerd indien nodig.
- Jarig Tilstra
- Auteur
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
06 okt 2020 19:00 - 06 okt 2020 19:03
Voer de
dit advies
eens uit.
Geef de stamboom een juiste naam (bv. Tilstra) tenzij het een voorlopige stamboom is.
Geef de stamboom een juiste naam (bv. Tilstra) tenzij het een voorlopige stamboom is.
Laatst bewerkt 06 okt 2020 19:03 door JayCee.
- Jarig Tilstra
- Auteur
07 okt 2020 13:54
Ik heb uw advies uitgevoerd en met een kleinere naam opgeslagen als. Als ik dat bestand vervolgens ga laden dan kan ik niet een grafisch rapport krijgen. Dat lukt wel als ik Aldfaer 8.1 download en installeer. Dan krijg ik wel de grafische rapporten te zien. Als ik vervolgens Aldfaer afsluit en opnieuw ga laden dan werken de rapporten niet.
Ik heb Aldfaer 8.1 en rapportversie 8.1.0.1
Ik heb Aldfaer 8.1 en rapportversie 8.1.0.1
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
07 okt 2020 14:10
Dag Jarig,
Kijk eens bij Instellingen (Ctrl+I)->Bestanden
staat daar onder Uitvoerbestand C:\Users\Tilstra\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\
Als dat niet zo is maar b.v. c:\Users\ dan krijg je de foutmelding
Kijk eens bij Instellingen (Ctrl+I)->Bestanden
staat daar onder Uitvoerbestand C:\Users\Tilstra\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\
Als dat niet zo is maar b.v. c:\Users\ dan krijg je de foutmelding
- Jarig Tilstra
- Auteur
07 okt 2020 18:41
Het pad was niet zoals door u aangegeven. Het door u vermelde pad ingevoerd maar dat werkte ook niet.
Met behulp van uw informatie en de informatie die andere forum leden hebben gegeven heb ik het wel weer werkend gekregen.
Het pad dat ik nu heb ingevoerd is: C:\Users\Tilstra\AppData\Local\Temp\
Ik wil u en anderen die mij informatie hebben verstrekt heel erg bedanken voor de tijd en moeite die er is ingestoken.
Met behulp van uw informatie en de informatie die andere forum leden hebben gegeven heb ik het wel weer werkend gekregen.
Het pad dat ik nu heb ingevoerd is: C:\Users\Tilstra\AppData\Local\Temp\
Ik wil u en anderen die mij informatie hebben verstrekt heel erg bedanken voor de tijd en moeite die er is ingestoken.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
07 okt 2020 19:38
Geen goed idee! Als de tijdelijke (*.Temp) mappen verwijderd worden is alles verloren. Afwijken van een standaardinstallatie is om problemen vragen, tenzij men goed waarmee men bezig is.
Een duidelijke uiteenzetting voor een standaardinstallatie is te vinden in de Help met trefwoord "standaardmappen"
Een duidelijke uiteenzetting voor een standaardinstallatie is te vinden in de Help met trefwoord "standaardmappen"
- Jarig Tilstra
- Auteur
08 okt 2020 22:36
Bedankt voor uw waarschuwing. Ik heb het pad voor Rapportuitvoer overeenkomstig de standaardinstallatie ingevoerd en alles werkt. Bedankt voor uw hulp.
In de afgelopen 16 jaar zijn er veel veiligheidskopieën, stambomen en familie.aldf opgeslagen. Kan ik zonder problemen een aantal daarvan verwijderen?
In de afgelopen 16 jaar zijn er veel veiligheidskopieën, stambomen en familie.aldf opgeslagen. Kan ik zonder problemen een aantal daarvan verwijderen?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
08 okt 2020 23:46Mogelijk zijn sommige VK's met oudere versies van Aldfaer gemaakt. Deze kunnen niet meer rechtstreeks in de huidige versie ingelezen worden, wel deze van versie 7.0.Jarig Tilstra schreef : In de afgelopen 16 jaar zijn er veel veiligheidskopieën, stambomen en familie.aldf opgeslagen. Kan ik zonder problemen een aantal daarvan verwijderen?
De versies kunt u waarnemen via Bestand > Zoek Aldfaerbestanden en vink Veiligheidskopieën aan.
In de instellingen kan een max aantal VK's gekozen worden. De standaard is 7.