Kan ik "overbodig" gedcom verwijderen

• Wim Hobers
  • Auteur

Kan ik "overbodig" gedcom verwijderen

29 sep 2020 11:47
Beste mensen,
Ik (digibeet) maak al jaren zeer dankbaar gebruik van Aldfaer. Nog altijd bang dat ik iets verkeerd aanklik en mijn onderzoek van jaren kwijt ben.
Ruim een jaar geleden heeft iemand van het Aldfaer forum mijn nieuwe laptop op afstand overgenomen en Aldfaer overgeplaatst naar nieuwe laptop. Werkt uitstekend.
Ik heb mijn stamboom ook op Genealogie Online gepubliceerd. Bij het overzetten naar mijn nieuwe laptop heeft de hulpverlener mijn oude Gedcom een nieuwe naam gegeven. Als ik nu mijn stamboom ververs op GO kom ik twee Gedcoms tegen. Eén daarvan gebruik ik dus al meer dan een jaar niet meer. Ik moet dus altijd goed opletten dat ik de nieuwe aanklik.
Vraag: Kan ik de Gedcom met de oude naam zonder dat er iets ergs gebeurt verwijderen om fouten bij het aanklikken te voorkomen.
Groet,
Wim

• Francke

Re: Kan ik "overbodig" gedcom verwijderen

29 sep 2020 13:38
Vooropgesteld ik ben niet bekend met uw situatie bij Genealogie Online.

1) Als u de bewuste gedcom selecteert en dan met uw rechter muisknop klikt, krijgt u dan een popup menu waarin de keuze staat om het bewuste bestand te verwijderen?

2) Als dat niet zo is, is er dan ergens anders een menu-item die het geselcteerde bestand kan verwijderen?

• Wim Hobers
  • Auteur

30 sep 2020 14:50 - 30 sep 2020 14:52
Beste Francke,
Ik krijg inderdaad een pop up met de mogelijkheid het desbetreffende gedcom te verwijderen. Waar het mij omgaat is ... maak ik niks kapot als ik dat Gedcom verwijder? Blijfy De Gedcom waar ik steeds mee werk dan bestaan en wordt steeds weer overschreven als ik Gedcom genereer?
Groet,
Wim
Laatst bewerkt 30 sep 2020 14:52 door Wim Hobers.

Lees meer

30 sep 2020 16:36
Wim,

de vraag is eigenlijk voor de helpdesk van GenealogieOnline, immers het gaat om gedcombestanden die u daar heeft opgeslagen.

Misschien helpt de wetenschap dat een gedcom bestand dient om informatie over te dragen van een bron naar een andere bron. Als u de gedcom heeft overgedragen naar GenealogieOnline dan kunt u na de verwerking daarvan die gedcom al verwijderen.

• Wim Hobers
  • Auteur

30 sep 2020 17:14
Beste Han,
Dank je wel. Ik ga het oude Gedcom dat ik niet meer gebruik verwijderen.
Had even steun nodig.
Groet,
Wim

Gemaakt door Kunena