- Bedankjes 1634
Personenlijst niet zichtbaar
- K.W.Sülzle
- Auteur
Personenlijst niet zichtbaar
21 sep 2020 22:34 - 21 sep 2020 23:29
De personenlijst in het hoofdmenu was zichtbaar in update 7.2. Bij opnieuw inloggen werd gewezen op nieuwe versie 8.1. Na deze te hebben gedownload krijg ik de mededeling dat personenlijst elders is geopend. Bij openen in 7.2 (om af te sluiten) wordt weer gewezen op de update 8.1 Een visieuse cirkel die niet kan worden doorbroken. Wat te doen om de personenlijst weer te zien. (maak geen gebruik van MacAfee).
deze vraag is verplaatst naar een nieuw onderwerp
webmaster
deze vraag is verplaatst naar een nieuw onderwerp
webmaster
Laatst bewerkt 21 sep 2020 23:29 door Webmaster.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
- K.W.Sülzle
- Auteur
Re: Personenlijst niet zichtbaar
23 sep 2020 08:51
Ik heb zowel 7.1 (daarin trof ik aanvankelijk de personenlijst aan) als 8.1 gedownload/geinstalleerd.
- Han Kortekaas
-
23 sep 2020 09:25 - 23 sep 2020 09:26
Dus twee afzonderlijke installaties, ik denk dat hier ergens een fout zit.
Als u 7.1 start ziet u dan in Menu -> Help -> Informatie dat daar Aldfaer versie 7.1 versie staat met Rapportversie 7.1.0.2 of 3 en bij 8.1 dat er Aldfaer versie 8.1 en rapportversie 8.1.0.1 staat.
In uw oorspronkeliijke bericht spreekt u dat u 7.2 heeft!
Als u 7.1 start ziet u dan in Menu -> Help -> Informatie dat daar Aldfaer versie 7.1 versie staat met Rapportversie 7.1.0.2 of 3 en bij 8.1 dat er Aldfaer versie 8.1 en rapportversie 8.1.0.1 staat.
In uw oorspronkeliijke bericht spreekt u dat u 7.2 heeft!
Laatst bewerkt 23 sep 2020 09:26 door Han Kortekaas.
- K.W.Sülzle
- Auteur
23 sep 2020 10:14
Sorry het betreft de versie 7.2
Na controle van gedownloade versie 8.1 staat daar inderdaad rapportversie 8.1.0.1. Ik heb de versie 7.2 verwijderd omdat die wellicht 'in de weg zit'.
Als ik 8.1 open krijg ik een blanco schermmet het Aldfaerlogo links bovenin. Na klik op 'bestand' - 'open' krijg ik een veld 'open Aldfaer-bestand, met de bedtanden: familie.aldf, stamboom.aldf en SULZLE.aldf met daarachter status 'groene pijl'. Bestandsnaam Stambomen/SULZLE. Wanneer ik klik op 'openen' zie je dat in het blanco scherm iets snel wordt geladen. Echter na het bestand te openen zie nog geen personenlijst.
Na controle van gedownloade versie 8.1 staat daar inderdaad rapportversie 8.1.0.1. Ik heb de versie 7.2 verwijderd omdat die wellicht 'in de weg zit'.
Als ik 8.1 open krijg ik een blanco schermmet het Aldfaerlogo links bovenin. Na klik op 'bestand' - 'open' krijg ik een veld 'open Aldfaer-bestand, met de bedtanden: familie.aldf, stamboom.aldf en SULZLE.aldf met daarachter status 'groene pijl'. Bestandsnaam Stambomen/SULZLE. Wanneer ik klik op 'openen' zie je dat in het blanco scherm iets snel wordt geladen. Echter na het bestand te openen zie nog geen personenlijst.
- Han Kortekaas
-
23 sep 2020 12:50
Als u de stamboom heeft geopend dan ziet u normaliter een persoonsrecord in het scherm staan. Dan kunt u ook in de Menu -> Tonen -> Personenlijst aanklikken. De Personenlijst opent nimmer uit zichzelf, behalve als u Aldfaer afsluit met een geopende Personenlijst.
- K.W.Sülzle
- Auteur
23 sep 2020 20:36
Voor alsnog bedankt voor uw reacties.
Als ik Aldfaer vanuit het hoofdscherm v.d.pc open, krijg ik het scherm met linksboven
(in de bovenste balk) het Aldfaer pictogram gevolgd door: [Aldfaer]C:\Users\HP740\OneDrive\Documenten\Aldfaer\Stambomen\SULZLE.aldf.
Wanneer ik 'tonen' aanklik krijg ik een veld met (onder elkaar) Personenlijst, Rapporten, Groepen e.d. Echter 'Personenlijst' is lichtgrijs en geeft bij aanklikken geen reactie. In die rubriek met onderwerpen zijn alleen 'Aantekeningen' en 'Hoofdvenster' donkergrijs en - door erop te klikken - te openen. Ik denk dat daar het probleem zit.
Als ik Aldfaer vanuit het hoofdscherm v.d.pc open, krijg ik het scherm met linksboven
(in de bovenste balk) het Aldfaer pictogram gevolgd door: [Aldfaer]C:\Users\HP740\OneDrive\Documenten\Aldfaer\Stambomen\SULZLE.aldf.
Wanneer ik 'tonen' aanklik krijg ik een veld met (onder elkaar) Personenlijst, Rapporten, Groepen e.d. Echter 'Personenlijst' is lichtgrijs en geeft bij aanklikken geen reactie. In die rubriek met onderwerpen zijn alleen 'Aantekeningen' en 'Hoofdvenster' donkergrijs en - door erop te klikken - te openen. Ik denk dat daar het probleem zit.
- Han Kortekaas
-
23 sep 2020 22:55
Aan het pad te zien heeft u de stamboom in OneDrive en het zou zo maar kunnen dat u nog meer van Aldfaer in OneDrive heeft staan. Begin eens met alles uit OneDrive te halen.
- K.W.Sülzle
- Auteur
24 sep 2020 14:59
Ik heb alle Aldfaer-gegevens uit OneDrive verwijderd. Daarna opnieuw ingelogd. Kreeg mededeling dat gegevens vanuit versie 7.2 moesten/konden worden geëxporteerd naar nieuwe versie. Opnieuw versie 7.2 gedownlaod en vandaar uit weer ingelogd. Nu heb ik de familiegegevens weer, zij het vanuit de E:\ drive. Ook krijg ik onder 'tonen' nu de 'personenlijst'. Hoewel Ik ook de versie 8.1 heb gedownload, krijg ik nu (nog) niet het bericht dat er de versie 8.1 is. Overigens weet Ik niet hoe ik de gegevens in de versie 8.1 kan krijgen, maar ben tevreden met de de wijze waarop ik de familiegegevens nu weer zichtbaar heb. Nogmaals dank voor uw begeleiding.
- Han Kortekaas
-
24 sep 2020 15:19
Ik heb het sterke vermoeden dat u wederom meerdere installaties heeft staan en dat blijft u parten spelen.
Als u in een versie 7.2 een mededeling krijgt dat er een nieuwe versie beschikbaar is dan hoeft u die niet zelf te downloaden maar gewoon accepteren dat de nieuwe versie geïnstalleerd gaat worden. U moet ook geen installatiepaden veranderen; de standaard installatiemap is C:\Aldfaer
Stambomen die in 7.2 aangemaakt zijn worden automatisch geconverteerd naar bestandsformaat 8.1 en openen als normaal.
Als u in een versie 7.2 een mededeling krijgt dat er een nieuwe versie beschikbaar is dan hoeft u die niet zelf te downloaden maar gewoon accepteren dat de nieuwe versie geïnstalleerd gaat worden. U moet ook geen installatiepaden veranderen; de standaard installatiemap is C:\Aldfaer
Stambomen die in 7.2 aangemaakt zijn worden automatisch geconverteerd naar bestandsformaat 8.1 en openen als normaal.
- Ruud de Ruiter
-
24 sep 2020 18:00 - 24 sep 2020 18:00
Ik denk dat in uw versie 7.12 de updates niet geactiveerd zijn.
Controleer in uw instellingen of deze vink gezet is.
Als dat het geval is, wordt de update naar 8.1 automatisch aangeboden bij een herstart van Aldfaer
Controleer in uw instellingen of deze vink gezet is.
Als dat het geval is, wordt de update naar 8.1 automatisch aangeboden bij een herstart van Aldfaer
Laatst bewerkt 24 sep 2020 18:00 door Ruud de Ruiter.
- K.W.Sülzle
- Auteur
25 sep 2020 08:46
Ik heb 'instellingen' in versie 7.2 gecheckt en inderdaad zijn de bedoelde vinkjes aanwezig.