- Bedankjes 1024
overstap van STAM naar ALDFAER
- Michel
- Auteur
overstap van STAM naar ALDFAER
21 sep 2020 19:34
Beste,Ik heb zonet Aldfaer gedownload en een Gedcom-bestand van een STAM-bestand geïmporteerd. De meeste zaken die ik in STAM had vind ik snel terug, met uitzondering van de bronvermelding die ik bij iedere akte vermeld.
Het gaat om klassieke verwijzingen naar een akte, bijv. EGEM, PR, H, 1726, f° 16, of BRUGGE, BS, 1855, O, 425.
Ter verduidelijking vind u in bijlage twee printscreens uit STAM, nl. de persoonsfiche van mijn moeder, en het scherm met de gegevens van haar geboorte.
De informatie waarover het gaat bevindt zich in het veld 'TEKST OPZOEKNOOT', in casu, Saint-Junien, France, BS, 1916, 36
Heeft Aldfaer die overgenomen, en zo ja, waar kan ik ze terugvinden.?
Kan iemand mij op weg helpen?
Alvast bedankt,
Michel Vanelslander
Het gaat om klassieke verwijzingen naar een akte, bijv. EGEM, PR, H, 1726, f° 16, of BRUGGE, BS, 1855, O, 425.
Ter verduidelijking vind u in bijlage twee printscreens uit STAM, nl. de persoonsfiche van mijn moeder, en het scherm met de gegevens van haar geboorte.
De informatie waarover het gaat bevindt zich in het veld 'TEKST OPZOEKNOOT', in casu, Saint-Junien, France, BS, 1916, 36
Heeft Aldfaer die overgenomen, en zo ja, waar kan ik ze terugvinden.?
Kan iemand mij op weg helpen?
Alvast bedankt,
Michel Vanelslander
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: overstap van STAM naar ALDFAER
21 sep 2020 19:49 - 21 sep 2020 19:52
Heeft u onderstaande toegepast?
(tekst uit de help)
"Zet onder Onbekende gegevens een vinkje voor Opnemen in notitie of opmerking, als u wilt dat gegevens die Aldfaer niet herkent als standaard GEDCOM-gegevens (en die dus niet voldoen aan de GEDCOM 5.5 of 5.5.1 standaard) in het notitieveld op tabblad [Persoon] worden gezet. "
aanvullend: om de helppagina voor gedcom import rechtstreeks te benaderen, klik op menu importeer-gedcom en druk F1.
(tekst uit de help)
"Zet onder Onbekende gegevens een vinkje voor Opnemen in notitie of opmerking, als u wilt dat gegevens die Aldfaer niet herkent als standaard GEDCOM-gegevens (en die dus niet voldoen aan de GEDCOM 5.5 of 5.5.1 standaard) in het notitieveld op tabblad [Persoon] worden gezet. "
aanvullend: om de helppagina voor gedcom import rechtstreeks te benaderen, klik op menu importeer-gedcom en druk F1.
Laatst bewerkt 21 sep 2020 19:52 door JayCee.
- Michel
- Auteur
Re: overstap van STAM naar ALDFAER
22 sep 2020 08:26
Beste,
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb net het Gedcom-bestand opnieuw ingeladen, en het vakje aangevinkt, maar het resultaat is net hetzelfde.
Ik volg uw suggestie en zoek verder via de Help-functie.
Mvg
Michel Vanelslander
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb net het Gedcom-bestand opnieuw ingeladen, en het vakje aangevinkt, maar het resultaat is net hetzelfde.
Ik volg uw suggestie en zoek verder via de Help-functie.
Mvg
Michel Vanelslander