Code

Lees meer

Code

20 sep 2020 23:05
Ik zou graag in één actie alle code velden willen vullen met dezelfde tekst. Ik wil een gedcom van iemand anders importeren en ivm mogelijke dubbelingen wil ik zien welk record uit welke bron komt.
Of is er een andere collectieve markering mogelijk om de dubbele records te herkennen qua origine? Bijv. bij het veld Notitie?

Lees meer

Re: Code

20 sep 2020 23:22 - 20 sep 2020 23:37
Dit artikel geeft u een methode aan.

Uit de help: uitzoekn via de personenlijst nadat de import in uitgevoerd:
"Nieuwe personen die u via Aldfaer zelf invoert krijgen de markering [NA]. Alle personen die zijn ingebracht via het importeren van een GEDCOM-bestand krijgen een markering [NG]. Zodra u iets in de gegevens van een als nieuw gemarkeerde persoon wijzigt, zal de markering verdwijnen."

U kut ook Aldfaer tweemaal openen en de gegevens in de hoofdvensters met elkaar vergelijken.
Laatst bewerkt 20 sep 2020 23:37 door JayCee.

Lees meer

22 sep 2020 22:50
JayCee bedankt voor het meedenken, maar dat is niet helemaal wat ik zoek. Ik wil twee (of meerdere) databases samenvoegen zonder de dubbelingen op te heffen. Per record wil ik kunnen zien uit wiens ingelezen database een record komt. Dat zou bijv kunnen door aan elk record - bijv in het veld 'Code' - een bronnaam toe te kennen.
Mijn vraag is dus hoe kan ik aan een gedcom die iemand mij toestuurt voor of na inlezen een codering toe te voegen waarmee ik na samenvoegen met mijn database kan zien welk record door wie is aangeleverd. Natuurlijk graag zonder dat voor- of achteraf per record te gaan behandelen.

Lees meer

22 sep 2020 23:01 - 22 sep 2020 23:07
U doet er niet wijs aan om bewust twee bestanden samen te voegen in de wetenschap dat er dubbelen zullen ontstaan. Dat terzijde.

De enige manier is de gedcom die ingelezen moet worden met een editor te bewerken om per persoon een regel met codetag en code toe te voegen. Dat kan niet binnen Aldfaer zelf. Zie Code o.i.d. toevoegen
Laatst bewerkt 22 sep 2020 23:07 door Han Kortekaas.

Lees meer

22 sep 2020 23:51
Bedankt Han
Als het concreet wordt neem ik contact op
Gr. Jan

Lees meer

23 sep 2020 05:16
Jan,

Moest er in Aldfaer een methode bestaan om een bewerkte 'Personenlijst' te kunnen invoeren (dus geen Gedcom), dan zou uw probleem kunnen verholpen worden met een 'Export personenlijst naar Excel'. En dan in Excel uw codeveld invullen, en dan terug inlezen in Aldfaer.
... maar dat laatste kan niet bij mijn weten.

Lees meer

23 sep 2020 15:56
Voor Excel zie Excel manipulaties

Gemaakt door Kunena