Lange wachttijd verwijderen persoon

Lees meer

Lange wachttijd verwijderen persoon

30 aug 2020 17:49
Het verwijderen van een persoon in mijn database van 45000 personen duurt bij een volle minuut. Draaiend cirkeltje. Best vervelend als je regelmatig personen moet verwijderen. Ik heb een I7 processor en snelle harde schijf, dus daar kan het niet aan liggen.Ik heb de indruk dat het probleem zich is beginnen stellen, nadat ik een aantal groepen heb gecreeerd.

Lees meer

Re: Lange wachttijd verwijderen persoon

30 aug 2020 18:40
Heeft u veel groepen met veel paramapeters en/of de Oline diensten van Myheritage aangevinkt staan?

Lees meer

30 aug 2020 19:40
Ik maak enkel groepen door het toevoegen van personen aan een groep (samenstelling individu (persoon) zonder verdere koppelingen). Ik heb er momenteel 3 : 1 met 2000 personen, 1 met 3 personen en 1 met 270 personen.
Ik heb dus niet automatisch een groep laten aanmaken op basis van parameters (criteria)
Geen online diensten van Myheritage aangevinkt

Lees meer

30 aug 2020 20:15
Stefan,

Maak een kopie van je bestand zodat je hiermee kunt testen. Verwijder in die kopie eerst de groep met 2000 personen. Controleer dan of het verwijderen van een persoon sneller gaat. Verwijder daarna de groep met 270 personen en controleer dan weer de snelheid bij het verwijderen van een persoon. Laat het resultaat hier weten.

Paul

Lees meer

30 aug 2020 20:58
Beste Paul,

Al na het verwijderen van de groep met 2000 personen is het probleem al 'verholpen'. Geen wachtiijd meer. Dus de groepen zijn de oorzaak van het probleem. Kan dit opgelost worden ?

Lees meer

30 aug 2020 21:56
Stefan,

In de volgende versie van Aldfaer is dit opgelost.

Ik vraag me wel af waarom je een groep maakt door een voor een een persoon toe te voegen. Is er niet een regel te bedenken waaraan deze personen voldoen, b.v. een Parenteel of Nageslacht. Of een selectieregel, zie Stamboom -> Zoeken. Als zo'n regel niet bestaat kan je nog overwegen het veld Code te gebruiken. Vul hier bij personen die je tot Groep 1 wil laten behoren in Groep01, bij personen die je tot groep 2 wil laten behoren Groep02 etc. Vervolgens Stamboom -> Zoeken -> Persoon -> Code -> bevat Groep01. Dan maak je met 1 selectieregel een groep en is het probleem ook verholpen.

Paul

Lees meer

30 aug 2020 23:30
Paul,
Groep 1 zijn alle personen die in het bidprentjesarchief van de plaatselijke heemkunde kring zitten.
Groep 2 zijn de oudstrijders 1940-1945 die ook in groep 1 zitten

Dus eenzelfde persoon kan enkel in groep 1 zitten ofwel in beide,

Ik zie niet onmiddellijk een manier om dit anders op te lossen dan één voor één toe te voegen.

PS is er ook al een oplossing in de maak voor het probleem dat ik eerder aankaartte ivm het in batch toevoegen van afbeeldingen. Indien dit tegelijkertijd meer dan 2 zijn, loopt het fout. Ik verlies hierdoor veel tijd omdat ik dan telkens in 2 of 3 stappen per persoon moet toevoegen,

Lees meer

31 aug 2020 09:08
Stefan,

In het codeveld kan je bij iemand die in beide groepen voorkomt invullen: Groep01 Groep02. Met de enkele groepsselectieregel maak je hier de groepen van.

Paul

Lees meer

31 aug 2020 12:09
Bedankt Paul, ik had het ondertussen ook al verder bekeken en gezien dat dit een mogelijkheid is. Nadeel is echter dat je het telkens bij die persoon moet gaan intypen in het veld 'Code'. Gewoon de persoon met een rechtsklik toevoegen aan de gewenste groep(en) is makkelijker en sneller.

Lees meer

31 aug 2020 12:16
Stefan, bij gebruik van automatisch aanvullen is het intikken in het veld Code even snel, zo niet sneller

Lees meer

31 aug 2020 12:26
Stefan,

Leg je nu al binnen Aldfaer vast of iemand in het bidprentjesarchief van de plaatselijke heemkunde kring zit of oudstrijder is, b.v. in een Feit of Notitie? Zo ja, dan kan je dat veld ook in de groeps-selectieregel gebruiken. Het lijkt mij sowieso handig dat te doen zodat je direct in het hoofdvenster kunt zien of een persoon tot een bepaalde categorie behoort. Maar dat is uiteraard verder aan jou.

Paul

Lees meer

31 aug 2020 21:38
Paul,

Enkel het statuut van oudstrijder heb ik vastgelegd in het notitieveld onderaan in het tabblad 'persoon'. Is het dit notitieveld waarop je ook een groepsselectie kan maken ? De personen aanwezig in het bidprentjesarchief zet ik gewoon in een groep om achteraf een apart stamboombestand te kunnen aanmaken louter ten behoeve van de Heemkunde kring. Op zich is het geen nuttige info om vast te leggen in mijn database. Ik kan het veld 'Code' beter reserveren voor andere doeleinden. Inderdaad kan je, zoals Han aangaf, snel codes aanmaken met behulp van 'aufofill'. Bedankt voor de tip.

Stefan

Gemaakt door Kunena