Personenlijst niet zichtbaar

• John De Jong
  • Auteur

Personenlijst niet zichtbaar

28 aug 2020 16:17
Beste,
Sinds de installatie van versie 8.1 is mijn personenlijst (ruim 4000 personen) niet meer zichtbaar. Ik kan nu niet goed meer mensen invoeren en relateren. Wat moet ik doen om de lijst weer zichtbaar te krijgen?

gr. John de Jong.

Lees meer

Re: Personenlijst niet zichtbaar

28 aug 2020 17:39
Ik vermoed d at u met 'personenlijst' de gegevens in het hoofdscherm bedoeld. Zo ja, heeft u misschien Aldfaer 2 maal geopend?

Lees meer

28 aug 2020 17:46
Wellicht ziet u onder menu -> Venster wel de Personenlijst? Dan kunt u daar op klikken en de venstergrootte aanpassen.

• John De Jong
  • Auteur

28 aug 2020 18:28
Ik bedoel het pictogrammetje onder het woord Extra. Oftewel wat je behoort te krijgen als je de combinatie crtl + Shift + P in typt.
Het scherm opent zich maar blijft helemaal leeg.

• John De Jong
  • Auteur

28 aug 2020 18:29
Nee het scherm blijft leeg. Hoogst irritant.

Lees meer

28 aug 2020 19:58
Wat gebeurt er als u Instellingen -> Vensters -> Hoofdvenster doet en de Personenlijst aanvinkt?
Welke virusbeschermer heeft u?

Lees meer

28 aug 2020 21:25
De personenlijst zelf ziet u dus wel
Ik vermoed dat u een naam ZZ of iets dergelijks gezocht heeft en dat kan een leeg venster opleveren
Als u het venster ziet, zoek eens een persoon met de achternaam beginnnend met A

• John De Jong
  • Auteur

31 aug 2020 19:49
De personenlijst is aangevinkt. Klik ik dan op het pictogram Personenlijst, dan krijg ik een leeg scherm te zien met een openingsmapje, een slotje en een pictogrammetje Groep in de bovenste regel. Verder een leeg scherm. Ik heb Windows 10 gen gebruik geen extra virusscanner.

Lees meer

31 aug 2020 21:53
Staat het slotje gesloten? Zo ja open het en klik op de kolom achternaam.

Lees meer

31 aug 2020 22:00
John,
Aanvinken toont een permanernt een personenlijst links van het hoofdvenster.
Vanuit het icoon een personenlijst openen geeft dan een tweede identieke lijst in een apart venster. Een paar vragen:
1) Wat is de achternaam van de persoon in het hoofdvenster
2) Wat gebeurt er als u een persoon met achternaam beginnend met A zoekt
3) In de topbalk van het hoofdvenster wordt tussen haakjes aangegeven het aantal personen in het bestand. Wat is dat aantal

Achtergrond, ik vermoed een zeer klein aantal personern in uw bestand en/of geen persoon in het hoofdvenster

Lees meer

31 aug 2020 22:02
Ik denk dat u mij niet begrijpt. Via Extra -> Instellingen _> Vensters -> Hoofdvenster kunt u een vink zetten bij 'Personenlijst zichtbaar'. Dat zorgt ervoor dat de Personenlijst wordt opgenomen links in het Hoofdvenster en u moet dan de persoon die in het hoofdvenster staat aan de linkerkant zien. U heeft dan niets te maken met het icoontje voor de Personenlijst.

Het blok van de personenlijst kan vervolgens groter gemaakt worden door de afscheidingslijn naar rechts te trekken.

Als u dat heeft gedaan kunt u daar een screenshot van maken?

Lees meer

04 sep 2020 15:26
John,
Mogelijk is bij jou maar één item aangevinkt in de personenlijst waarvan de inhoud leeg is
Als ik alleen het veld code heb aangevinkt in de personenlijst. De personenlijst bij mij ziet er dan als volgt uit.

Ga met de muis op het veld Code(1) staan en klik op rechtermuisknop
Er zal nu een venster zichtbaar worden en kies voor Standaardinstelling

Gemaakt door Kunena