- Bedankjes 996
Groepen > alle (bijvoorbeeld) achter kleinkinderen van een persoon
- Serge
- Auteur
Groepen > alle (bijvoorbeeld) achter kleinkinderen van een persoon
19 aug 2020 16:31
Dag iedereen,
Is het op een of andere manier mogelijk om een groep te maken met daarin alle personen in het nageslacht van de hoofdpersoon die exact (zeg) 3 generaties verwijderd zijn van de hoofdpersoon? Idealiter kan ik deze groep ook gewoon vernieuwen, zonder alles handmatig te moeten overdoen
Het lukt mij om het hele nageslacht in een groep te stoppen, en ook om alle verwanten van graad <= 3, maar ik vind geen manier om enkel aan de personen van graad 3 in het nageslacht te komen.
Sorry als deze vraag al eens gesteld is, ik heb door het forum gezocht, maar niets gevonden.
Alvast bedankt!
Serge
Is het op een of andere manier mogelijk om een groep te maken met daarin alle personen in het nageslacht van de hoofdpersoon die exact (zeg) 3 generaties verwijderd zijn van de hoofdpersoon? Idealiter kan ik deze groep ook gewoon vernieuwen, zonder alles handmatig te moeten overdoen
Het lukt mij om het hele nageslacht in een groep te stoppen, en ook om alle verwanten van graad <= 3, maar ik vind geen manier om enkel aan de personen van graad 3 in het nageslacht te komen.
Sorry als deze vraag al eens gesteld is, ik heb door het forum gezocht, maar niets gevonden.
Alvast bedankt!
Serge
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Groepen > alle (bijvoorbeeld) achter kleinkinderen van een persoon
19 aug 2020 17:04 - 19 aug 2020 17:05
Serge,
Al geprobeerd ? :
Persoon > Groep > Toevoegen aan nieuwe groep > Overig > Verwanten > graad 3
Rechts Alle vinken aan behalve de laatse
Al geprobeerd ? :
Persoon > Groep > Toevoegen aan nieuwe groep > Overig > Verwanten > graad 3
Rechts Alle vinken aan behalve de laatse
Laatst bewerkt 19 aug 2020 17:05 door Ruud de Ruiter.
- Serge
- Auteur
19 aug 2020 22:54 - 19 aug 2020 23:08
Dag Ruud,
Dat geeft mij niet het gewenste resultaat, ik kom een veel te grote groep uit. Voor de duidelijkheid, ik zoek een proces waarmee ik énkel het nageslacht in graad X uitkom van mijn hoofdpersoon.
Een voorbeeld: mocht ik jouw proces uitvoeren voor graad 2, wens ik een groep met alle kleinkinderen van mijn hoofdpersoon. Als ik jouw proces uitvoer kom ik volgens mij uit op een lijst van alle verwanten in hoogstens graad 2 van mijn hoofdpersoon en van zijn ouders en van zijn broers/zussen en zijn kinderen en ...Dus op zijn minst heeft deze groep dan al alle grootouders, ouders, kinderen, kleinkinderen, neven/nichten, ... Veel te veel personen dus
Dat geeft mij niet het gewenste resultaat, ik kom een veel te grote groep uit. Voor de duidelijkheid, ik zoek een proces waarmee ik énkel het nageslacht in graad X uitkom van mijn hoofdpersoon.
Een voorbeeld: mocht ik jouw proces uitvoeren voor graad 2, wens ik een groep met alle kleinkinderen van mijn hoofdpersoon. Als ik jouw proces uitvoer kom ik volgens mij uit op een lijst van alle verwanten in hoogstens graad 2 van mijn hoofdpersoon en van zijn ouders en van zijn broers/zussen en zijn kinderen en ...Dus op zijn minst heeft deze groep dan al alle grootouders, ouders, kinderen, kleinkinderen, neven/nichten, ... Veel te veel personen dus
Laatst bewerkt 19 aug 2020 23:08 door Serge.
- Ruud de Ruiter
-
20 aug 2020 09:22 - 20 aug 2020 09:22
Dus je will b.v. een groep met de personen van graad 3 ZONDER graad 1 en graad 2.
Dan is mijn antwoord: niet mogelijk anders dan handmatig een dergelijke groep op te bouwen
Hierbij ga ik uit van de nu aanwezige standaard en overige rapporten
Dan is mijn antwoord: niet mogelijk anders dan handmatig een dergelijke groep op te bouwen
Hierbij ga ik uit van de nu aanwezige standaard en overige rapporten
Laatst bewerkt 20 aug 2020 09:22 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
20 aug 2020 09:26 - 20 aug 2020 09:45
U kunt een groep maken van t/m graad 2 en een tweede van t/m graad 3. Vervolgens vinkt u die twee groepen aan en klik dan op het tweede vergelijkingsicoontje van rechts 'Toon personen die slechts in één van de geselecteerde groepen voorkomen"
Dus simplistisch gezegd: 'groep t/m 3' - 'groep t/m 2' == 'groep 3'
Dus simplistisch gezegd: 'groep t/m 3' - 'groep t/m 2' == 'groep 3'
Laatst bewerkt 20 aug 2020 09:45 door Han Kortekaas.
- Ruud de Ruiter
-
20 aug 2020 09:45 - 20 aug 2020 09:47
Han,
Klop, maar moet je dan een nieuwe groep van maken, hoe? volgens mij handmatig en dat is dan niet interactief
Klop, maar moet je dan een nieuwe groep van maken, hoe? volgens mij handmatig en dat is dan niet interactief
Laatst bewerkt 20 aug 2020 09:47 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
20 aug 2020 10:50 - 20 aug 2020 10:51
Afhankelijk wat Serge wil met die achterkleinkinderen zal er een handmatige groep of een gedcom of een apart stamboom van gemaakt kunnen worden, of gewoon op dat moment een rechtover lijstje.
Het maken van een handmatige groep voor deze achterkleinkinderen is vrij makkelijk en qua aantallen zal het best te overzien zijn.
Die handmatige nieuwe groep is trouwens éénmalig werk. Het bijwerken is ook zeer beperkt en kan gebaseerd zijn door het vergelijken van groep t/m 2 (dynamisch) - groep t/m 3 (dynamisch) - groep achterkleinkinderen
Het maken van een handmatige groep voor deze achterkleinkinderen is vrij makkelijk en qua aantallen zal het best te overzien zijn.
Die handmatige nieuwe groep is trouwens éénmalig werk. Het bijwerken is ook zeer beperkt en kan gebaseerd zijn door het vergelijken van groep t/m 2 (dynamisch) - groep t/m 3 (dynamisch) - groep achterkleinkinderen
Laatst bewerkt 20 aug 2020 10:51 door Han Kortekaas.
- Serge
- Auteur
20 aug 2020 14:09
Dag Han,
Dat komt in de buurt, maar net niet
Als ik jouw proces uitvoer kom ik inderdaad enkel de verwanten in exact graad 3 uit, maar daarbij zitten onder meer ook de overgrootouders en dergelijke. Dit zou ik nog eens moeten kunnen doorsnijden met het nageslacht, maar dat is niet (vlot) mogelijk vrees ik. Het simpelste dat ik kan bedenken is om dan eerst al het nageslacht te exporteren, en daar dan jouw procedure op uit te voeren. Dat leidt me al te ver, uiteindelijk wil ik gewoon een simpel overzicht 
Bedankt voor jullie antwoorden!
Dat komt in de buurt, maar net niet
Bedankt voor jullie antwoorden!