Ik sluit Aldfaer goed af, toch steeds de melding "niet goed afgesloten"

Lees meer

Ik sluit Aldfaer goed af, toch steeds de melding "niet goed afgesloten"

14 aug 2020 23:19
Na het op de correcte wijze afsluiten van Aldfaer, waarbij ook een veiligheidskopie is aangemaakt, start ik Aldfaer weer op en krijg de melding: "Dit bestand is de vorige keer niet goed opgeslagen. U wordt dringend geadviseerd een recente veiligheidskopie terug te zetten."
Ik weet zeker dat ik niks verkeerd heb gedaan, maar kan nu niet meer controles uitvoeren of bestanden opschonen. Opnieuw sluit ik Aldfaer af, op de correcte manier, en bij opstarten verschijnt dezelfde foutmelding weer.
Wat is er aan de hand, wat doe ik fout en wat moet ik doen om Aldfaer weer normaal te laten werken?

Met vriendelijke groet,
Leo Martinus

Lees meer

Re: Ik sluit Aldfaer goed af, toch steeds de melding "niet goed afgesloten"

14 aug 2020 23:34
Lees dit bericht op deze forum.

Lees meer

14 aug 2020 23:44
Helaas, daar kom ik niet verder mee. De reactie van Han Kortekaas in dat bericht gaat ervan uit dat ik de stamboom in een netwerk heb hangen en dat is niet zo. Bovendien is de melding die ik krijg verschillend van de melding die Rene Houtzager weergeeft.

Ik heb intussen ook gekeken of ik een veiligheidkopie kan terugzetten, maar ik durf niet de bestaande stamboom te overschrijven door een veiligheidkopie. De veiligheidskopie is veel kleiner qua kilobytes dan de stamboom zelf.

Kan iemand me even inhoudelijk helpen?

Bij voorbaat hartelijke dank!

Met vriendelijke groet,
Leo Martinus

Lees meer

15 aug 2020 09:54 - 15 aug 2020 10:28
Ik heb mijn stamboom onder een iets andere naam opgeslagen en dat bestand vervangen door een oudere veiligheidskopie, die ik enkele maanden geleden heb aangemaakt. Sinds die veiligheidskopie destijds is aangemaakt heb ik veel met Aldfaer gewerkt, vaak opnieuw opgestart zonder de melding te krijgen. Maar nu ik de stamboom heb vervangen door die veiligheidskopie krijg ik de melding wel.
Het advies om een veiligheidskopie terug te zetten is dus geen oplossing.

Het gekke is dat de stamboom verder prima in orde is, ik kan er gewoon in blijven werken, controles draaien etc. Het enige dat niet meer werkt is Bestand opschonen, terwijl ik na het wegklikken van de melding van "niet goed opgeslagen" wel een popup krijg met het dringende advies krijg dat opschonen met spoed te doen! En dat werkt dan niet! Het opschonen van de bestanden werkt gek genoeg wel goed als ik dat via Stamboom-onderhoud doe. Maar daarna blijft de popup melding komen dat ik bestanden moet opschonen. Terwijl alles opgeschoond is!!

Hoe kom ik van die meldingen af?

Met vriendelijke groet,

Leo Martinus
Laatst bewerkt 15 aug 2020 10:28 door Leo Martinus.

Lees meer

15 aug 2020 10:31
Leo,

Kan je per mail contact met me opnemen. Je vindt mijn mailadres door links van dit bericht op Meer te klikken en dan de muis op het envelopje te zetten.

Paul

Lees meer

15 aug 2020 12:15
Paul heeft via email het probleem opgelost. Daarvoor mij hartelijke dank!!
Met vriendelijke groet,

Leo Martinus

Gemaakt door Kunena