heropen Aldfaer

• Maria van der Wiel
  • Auteur

heropen Aldfaer

07 aug 2020 03:13
Geachte
sinds ik de nieuwe versie van Aldfaer heb ingeladen heb ik een groot probleem. Op 20 juli heb ik het programma afgesloten nadat ik verschillende personen had toegevoegd. Na elke persoon die ik toevoeg doe ik steeds een tussenopslag. Het programma sloot normaal na het maken van de veiligheidskopie. Gelukkig had ik op 19 juli een gedcom doorgestuurd naar Geneanet.
Vandaag om 0u34 breng ik opnieuw een nieuw gegeven in, sla op en sluit af.
Wederom kan ik het programma niet heropenen (rond 02u30) en krijg bij het bestand het volgende bericht: Dit bestand wordt niet herkend als een Aldfaer-bestand. Zet een recente veiligheidskopie terug.
En bij de veiligheidskopie: Error reading zip-file.
Zoals u wel zal weten loopt in België het onderzoeksprogramma "Mamamito" dat op het einde van deze maand ten einde loopt. Ik had graag nog enkele gegevens toegevoegd en deze met een veilig gevoel afgesloten.
Reeds bedankt op voorhand
Maria van der Wiel

Lees meer

Re: heropen Aldfaer

07 aug 2020 11:22
Maria,
gezien het tijdstip waarop dit gebeurde komt bij mij de vraag op of er soms tegelijkertijd een update heeft plaatsgevonden van Windows10. Of een synchronisatie bij Dropbox o.i.d.

Aangezien u blijkbaar zeer regelmatig veiligheidskopiën (VK) maakt zou u de VK van een eerdere datum moeten proberen.

• Maria van der Wiel
  • Auteur

07 aug 2020 18:35
Han
vreemde dingen nemen plaats. De 1ste bestand dat ik niet meer kon openen heette "familie". Het nieuwe heette "fillo1952" en bevatte niet de aanvullingen die ik in "familie" had. Ik heb de veiligheidskopie "fillo1952" weggeschreven onder "familie". Het was de enige manier waarop ik de veiligheidskopie kon openen. En kijk, mijn toen ingegeven gegevens in "familie" staan terug vermeldt. Ik ga er verder mijn hoofd niet over breken.
Hartelijk dank voor uw aandacht en tips.
groetjes
Maria

• Maria van der Wiel
  • Auteur

16 aug 2020 19:04
dag Han
ik heb dus het zelfde probleem weer. Alleen komt er nu bij dat het programma zelfs mijn veiligheidskopie niet meer herkent. Ik moet dus terug starten met mijn laatste overdracht naar geneanet. Naar mijn mening kan ik beter in dat programma verder werken tot jullie uitgezocht hebben waar het probleem zit. Wanneer ik op het forum kijk zie ik dat er nog meer mensen dit probleem hebben. Bent u zeker dat het programma nog past in de laatste windows-update? Want toen is het probleem wel begonnen.
Hoogachtend
Maria

Lees meer

16 aug 2020 23:16
Han Kortekaas schreef : Maria,.....komt bij mij de vraag op of er soms....een synchronisatie bij Dropbox o.i.d.heeft plaatsgevonden
Hierop heeft nog niet geantwoord

Heeft u een standaard- of afwijkende installatie van Aldfaer uitgevoerd.? Zie de Help > documentatie met trefwoord Standaardmappen voor een standaardinstallatie.

• Maria van der Wiel
  • Auteur

17 aug 2020 12:52
Han, bij mijn weten heb ik geen dropbox; ik maak al jaar en dag gebruik van "onedrive" online en offline. Vroeger was dat gewoon "Office", nu microsoft office.

Lees meer

17 aug 2020 18:25
U gebruikt OneDrive, mag ik vragen welke soort bestanden u in OneDrive heeft staan? Ik hoop niet alles.

• Maria van der Wiel
  • Auteur

18 aug 2020 11:47
Als u Aldfaer bestanden bedoeld die staan op mijn vaste schijf.
Maar ik ga u iets anders vertellen wat misschien wel een rol kan spelen.
Wij wonen al 45 jaar in het zelfde appartementsgebouw. Vanaf het begin hadden we Proximus (heette voordien Belgacom) als telefoonprovider en TV, nadien ook internet.
Sinds dit voorjaar hebben ze nieuwe bekabeling gelegd in ons gebouw, Fiber. Wij hebben alles draadloos. Kort na deze vernieuwing viel ook één van mijn wifibruggen uit (TV). Ik kon deze enkel vervangen door een door hen verhuurd nieuw soort wifibrug dat ook als hulp kan dienen voor je andere wifi-ontvangers zoals bv mijn realtek voor het internet. En effectief, ik heb een beter signaal. Maar helaas heb ik nu ook meer dat mijn signaal wegvalt en dat ik het ook niet meer kan heractiveren. Het enigste dat lukt is het heropstarten van mijn PC. Ik sluit dan eerst mijn programma's af die op mijn vaste schijf staan, zoals Aldfaer.
Een 2de feit:
Ik heb nu mijn veiligheidskopie van 08/08/2020 kunnen heropenen maar niet die van 13/08/2020 en 16/08/2020. Dus de gegevens ingebracht tussen 8ste en de 16de zijn verloren. Tussen de 8ste en de 13de kreeg ik van Bullguard het bericht dat er een windows-update stond te wachten. Ik open dan geen enkel programma en voer de update uit. Mijn buikgevoel zegt me dat deze update's (ook die van de maand mei) invloed hebben op mijn programma's. Mijn Chrome-browser werkt ook niet meer zoals voordien.
Terwijl ik dit type valt het me ook op dat ik geen beveiligde verbinding heb met jullie.
groetjes

Gemaakt door Kunena