- Bedankjes 996
rapporten genereren niet mogelijk
- joost
- Auteur
rapporten genereren niet mogelijk
04 aug 2020 10:49
Na het installeren van de Aldfaer versie 8.1 is het niet meer mogelijk om de standaard parenteel en kwartierstaat-rapporten te genereren, zowel grafisch als in tekst. Ben ik de enige met dit probleem, en is dit oplosbaar? Ik heb mijn stambomen lokaal en niet op het webEr komt een melding dat hij bezig is met genereren, maar dan gebeurt er niets. Dit is de melding die er in beeld komt. Wellicht ligt het aan hookbestanden, wat dat dan ook moge zijnRapport: Kwartierstaat Versie 1.14Algemene gegevens van stamboom programma:Aldfaer 8.1pad pc
etc, dit kloptpad sjabloon: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer rapporten\Hookbestanden:• KwartierstaatHook niet aanwezig• StandaazdHook' niet aanwezigBibliotheken:• Voorgeslacht Versie 1.137 in Lib AldfaerBasis Versie 1.174 in Lib AldfaerDutchDateFormat versie 1.5 in Lib Aldfaer .
etc, dit kloptpad sjabloon: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer rapporten\Hookbestanden:• KwartierstaatHook niet aanwezig• StandaazdHook' niet aanwezigBibliotheken:• Voorgeslacht Versie 1.137 in Lib AldfaerBasis Versie 1.174 in Lib AldfaerDutchDateFormat versie 1.5 in Lib Aldfaer . - Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: rapporten genereren niet mogelijk
04 aug 2020 18:49
Op basis van de verstrekte info lijkt het erop dat u niet de voorgeschreven installatie locatie voor de installatie van Aldfaer8.1 gebruikt gezien "Aldfaer 8.1pad pc
etc, "
Daarom eerste de vraag, betreft het een installatie of een update ?
Verder waarom in D.\ terwijl de rapporten sjablonen in C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer rapporten staan
Verder gebruikt (of gebruikte u voorheen) 1 of 2 beeldschermen
etc, "Daarom eerste de vraag, betreft het een installatie of een update ?
Verder waarom in D.\ terwijl de rapporten sjablonen in C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer rapporten staan
Verder gebruikt (of gebruikte u voorheen) 1 of 2 beeldschermen
- Ruud de Ruiter
-
06 aug 2020 08:25
Aanvulling
Weet u zeker dat het rapport niet "geminimaliseerd" is of verborgen achter het hoofdvenster?
Doe Menu > Venster en is daar het rapport te vinden?
Weet u zeker dat het rapport niet "geminimaliseerd" is of verborgen achter het hoofdvenster?
Doe Menu > Venster en is daar het rapport te vinden?
- joost
- Auteur
09 aug 2020 14:31
Het betreft een update. Dat het ene op de D schijf staat en het andere op de C schijf staat is inderdaad raar, ik heb niets gedaan, alleen geüpdate.
Het rapport is niet verborgen, want het blijft hangen op bezig met gerereren van rapport. Het rapport komt alleen nooit. Ik moet het informatiescherm "bezig met gerereren rapport"dan ook weer wegklikken. Micchien moet ik Aldfaer opnieuw installeren? Maar hoe doe ik dat, zonder dat ik mijn informatie kwijt raak?
Mij informatie staat alleen lokaal, niet online
Het rapport is niet verborgen, want het blijft hangen op bezig met gerereren van rapport. Het rapport komt alleen nooit. Ik moet het informatiescherm "bezig met gerereren rapport"dan ook weer wegklikken. Micchien moet ik Aldfaer opnieuw installeren? Maar hoe doe ik dat, zonder dat ik mijn informatie kwijt raak?
Mij informatie staat alleen lokaal, niet online
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
09 aug 2020 15:17
Joost,
Als u dit wenst kan ik via Teamviewer op afstand mogelijk helpen. Wat is Teamviewer? Zo ja, klik links op Meer voor mijn e-mailadres en stuur mij een bericht. Desnoods kan het nu.
Als u dit wenst kan ik via Teamviewer op afstand mogelijk helpen. Wat is Teamviewer? Zo ja, klik links op Meer voor mijn e-mailadres en stuur mij een bericht. Desnoods kan het nu.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
10 aug 2020 22:08
Via Teamviewer een gespreide installatie van Aldfaer terug naar een standaardinstallate gebracht. De gegevensmappen staan op de schijf
\ wegens het beperkt volume van schijf C:\. De update voor de bonusrapporten was niet uitgevoerd. Alles werkt nu naar wens.
\ wegens het beperkt volume van schijf C:\. De update voor de bonusrapporten was niet uitgevoerd. Alles werkt nu naar wens.