- Bedankjes 1634
Aldfear2TNG
- Richard Mens
- Auteur
Aldfear2TNG
27 jul 2020 21:06 - 27 jul 2020 21:09
Ik gebruik thuis al heel lang naar tevredenheid Aldfear en op het web gebruik ik het programma TNG
Om de getuigen goed in TNG te krijgen gebruik ik het hulp programma aldfear2TNG
Dit gaat wat de getuigen aan gaat heel erg goed.
Ik werd er echter laatst op gewezen dat sommige letters niet goed in TNG werden weer gegeven. (eg ñ, ë, ö, é)
Na even met Darrin (de maker van TNG) gemaild te hebben blijkt het volgende
De conversie file vanuit aldfear2TNG blijkt weg geschreven te zijn in het ANSI formaat (orgineel vanuit aldfear is wel UTF-8 )
tijdens de conversie word dus behalve de getuigen gegevens ook de encoding van UTF-8 naar ANSI gewisseld.
Kan dit aangepast worden zodat de conversie file ook in UTF-8 weggeschreven word of dat hierin een keuze gemaakt kan worden?
mvg
Richard Mens
PS Via een omweg krijg ik het wel voor elkaar maar dat lijkt me voor de meeste van ons niet echt geschikt.
Om de getuigen goed in TNG te krijgen gebruik ik het hulp programma aldfear2TNG
Dit gaat wat de getuigen aan gaat heel erg goed.
Ik werd er echter laatst op gewezen dat sommige letters niet goed in TNG werden weer gegeven. (eg ñ, ë, ö, é)
Na even met Darrin (de maker van TNG) gemaild te hebben blijkt het volgende
De conversie file vanuit aldfear2TNG blijkt weg geschreven te zijn in het ANSI formaat (orgineel vanuit aldfear is wel UTF-8 )
tijdens de conversie word dus behalve de getuigen gegevens ook de encoding van UTF-8 naar ANSI gewisseld.
Kan dit aangepast worden zodat de conversie file ook in UTF-8 weggeschreven word of dat hierin een keuze gemaakt kan worden?
mvg
Richard Mens
PS Via een omweg krijg ik het wel voor elkaar maar dat lijkt me voor de meeste van ons niet echt geschikt.
Laatst bewerkt 27 jul 2020 21:09 door Richard Mens.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer