- Bedankjes 77
Import van Parenteel file
- Koen
- Auteur
Import van Parenteel file
21 jul 2020 12:24
Goede morgen,
Wat voor mogelijkheid is er om een bestaand parenteel file (myParenteel.docx) te importeren?
Wat voor mogelijkheid is er om een bestaand parenteel file (myParenteel.docx) te importeren?
- De Coster René
-
Lees minder
Lees meer
Re: Import van Parenteel file
21 jul 2020 12:54
Ik vrees dat dit niet mogelijk is.
Je zou wel aan de aanbrenger van het .docx bestand kunnen vragen naar een gedcom bestand om dan te importeren in Aldfaer.
Je zou wel aan de aanbrenger van het .docx bestand kunnen vragen naar een gedcom bestand om dan te importeren in Aldfaer.
- Koen
- Auteur
22 jul 2020 17:49
Is het ook bekend wat de opbouw van een GedCom bestand is, m.a.w. is de (re)conversie van een geexporteerd .docx bestand naar Gedcom ook mogelijk?
- Han Kortekaas
-
22 jul 2020 19:06
Kunt u een stukje van dat *.docx bestand laten zien om te bepalen wat er in dat bestand zit?
- De Coster René
-
23 jul 2020 06:20
Als dat .docx bestand een volledige tekstweergave is van een parenteel dan zal dit mijn inziens niet om te vormen zijn naar een gedcom. Dus in dit geval alles van nul terug inbrengen in Aldfaer.
Als dat .docx bestand het parenteel bijv. in tabelvorm weergeeft is er misschien kans om dit om te vormen. Zie ook antwoord van Han: hoe ziet het .docx bestand er uit?
Als dat .docx bestand het parenteel bijv. in tabelvorm weergeeft is er misschien kans om dit om te vormen. Zie ook antwoord van Han: hoe ziet het .docx bestand er uit?
- Koen
- Auteur
24 jul 2020 03:06
Goede morgen,
hierbij een eerste stukje van het Parenteel, ik zou dit graag in mijn Aldfaer applicatie willen inladen.
Uiteraard kan het totale bestand ook als plat-tekst bestand opgeslagen worden, wellicht is dat makkelijker te importeren.
Indien u mij de bestandsopbouw van een Aldfaer bestand zou kunnen geven kan ik ook eens zelf experimenteren.
Blijf gezond,
Koen
hierbij een eerste stukje van het Parenteel, ik zou dit graag in mijn Aldfaer applicatie willen inladen.
Uiteraard kan het totale bestand ook als plat-tekst bestand opgeslagen worden, wellicht is dat makkelijker te importeren.
Indien u mij de bestandsopbouw van een Aldfaer bestand zou kunnen geven kan ik ook eens zelf experimenteren.
Blijf gezond,
Koen
- De Coster René
-
24 jul 2020 06:00
Voor zover mijn kennis reikt zal het onmogelijk zijn om zo'n bestand om te vormen naar een gedcom.
Kunt u niet van de auteur van dit bestand (mss bent u dat zelf) de initiële data krijgen?
Kunt u niet van de auteur van dit bestand (mss bent u dat zelf) de initiële data krijgen?
- Ruud de Ruiter
-
24 jul 2020 07:30 - 24 jul 2020 07:31
Koen,
Ik raadt aan de bron van dit document te vragen een echte Gedcom te genereren want ik zie geen enkele mogelijkheid om een "omgekeerd rapport naar bestand" te verwerkelijken.
Om een idee te krijgen van de opbouw van een Aldfaer bestand, weet dan dat een *.aldf bestand bij openen wordt opgesplitst een 50-tal *.alf werkbestanden dus vergeet de omgekeerde rapportage.
Als het niet mogelijk is een Gedcom te verkrijgen blijft, mijn inziens, handmatig invoeren over
Ik raadt aan de bron van dit document te vragen een echte Gedcom te genereren want ik zie geen enkele mogelijkheid om een "omgekeerd rapport naar bestand" te verwerkelijken.
Om een idee te krijgen van de opbouw van een Aldfaer bestand, weet dan dat een *.aldf bestand bij openen wordt opgesplitst een 50-tal *.alf werkbestanden dus vergeet de omgekeerde rapportage.
Als het niet mogelijk is een Gedcom te verkrijgen blijft, mijn inziens, handmatig invoeren over
Laatst bewerkt 24 jul 2020 07:31 door Ruud de Ruiter.
- Francke
24 jul 2020 10:25 - 24 jul 2020 10:33Een parenteel is een vertaling van een bepaalde stamboom naar leesbare en begrijpelijke tekst. De structuur van de stamboom is vanzelfsprekend aanwezig gebleven: die is kind van die en die en broer of zus van die en die en hij daar en daar geboren etc etc., de structuur is nu verpakt en de verpakking is weer afhankelijk van welke vinkjes je zet in Aldfaer.Ruud de Ruiter schreef : Om een idee te krijgen van de opbouw van een Aldfaer bestand, weet dan dat een *.aldf bestand bij openen wordt opgesplitst een 50-tal *.alf werkbestanden dus vergeet de omgekeerde rapportage.
Je zal daarom een zéér intelligente parser (zie Wikipedia) moeten hebben om het parenteel-proza te kunnen lezen en te interpreteren, daar zit mi de moeilijkheid en niet zozeer in het aantal werkbestanden dat Aldfaer gebruikt.
Laatst bewerkt 24 jul 2020 10:33 door Francke.
- Ruud de Ruiter
-
24 jul 2020 19:44
wikipedia parser
M.i een leuk verhaal wat niets aandraagt als bruikbare oplossing
M.i een leuk verhaal wat niets aandraagt als bruikbare oplossing
- Francke
24 jul 2020 19:57
Daar kan de parser ook niets aan doen, alleen een mens kan een parenteel goed lezen en begrijpen en in een datastructuur stoppen.
- Koen
- Auteur
24 jul 2020 23:17
Rene,
Ik begrijp wat u wil zeggen. Toch denk ik dat het mogelijk zou moeten zijn, immers er zit een bepaalde techniek aan het maken van een .adlf en .alf bestanden. Daar zit een structuur in net zoals er in iedere software zoals dat bijvoorbeeld ook in een .xml of een .docx bestand zit. Ik begrijp ook dat die techniek / routine niet algemeen toegankelijk is en daarom afgeschermd wordt. Het schrijven van een parser om van een .docx bestand naar een .dbf bestand te komen beheers ik, is niet al te ingewikkeld.
Ik zal uw advies opvolgen en de auteur van het mij ter beschikking gestelde parenteel mij een gedcom bestand van deze gegevens te sturen hetwelk ik dan in mijn Aldfaer applicatie kan invoeren.
Ik begrijp wat u wil zeggen. Toch denk ik dat het mogelijk zou moeten zijn, immers er zit een bepaalde techniek aan het maken van een .adlf en .alf bestanden. Daar zit een structuur in net zoals er in iedere software zoals dat bijvoorbeeld ook in een .xml of een .docx bestand zit. Ik begrijp ook dat die techniek / routine niet algemeen toegankelijk is en daarom afgeschermd wordt. Het schrijven van een parser om van een .docx bestand naar een .dbf bestand te komen beheers ik, is niet al te ingewikkeld.
Ik zal uw advies opvolgen en de auteur van het mij ter beschikking gestelde parenteel mij een gedcom bestand van deze gegevens te sturen hetwelk ik dan in mijn Aldfaer applicatie kan invoeren.