- Bedankjes 1634
Probleem met start
- Geco Visscher
- Auteur
Probleem met start
15 jul 2020 11:12 - 15 jul 2020 11:25
Installeren etc. ging prima. Invoeren van de 1e vier personen was ook geen probleem. Ik heb ook een personenlijst. Vervolgens wilde ik van 2 personen aangeven dat ze getrouwd zijn en dat de 2 anderen kinderen van hen zijn. In de toelichting lees ik iets over het venster "partner koppelen" en het venster "ouder koppelen". Ik kan deze vensters echter nergens vinden. Bij invoer van de personen viel mij op dat de bovenste balk in-actief is. Kortom hoe kan ik deze (en andere) koppelingen maken? Via de help-functie kom ik er niet uit. Als iemand mij dat stap-voor-stap (desnoods via email en andere adresgegevens hebben we liever niet in de berichten. Dat anderen uw email mogen zien kunt u bewerkstelligen onder de Tab Profiel
Webmaster) duidelijk kan maken, dan ben ik zeer dankbaar. Mvrgr Geco Visscher
Webmaster) duidelijk kan maken, dan ben ik zeer dankbaar. Mvrgr Geco Visscher
Laatst bewerkt 15 jul 2020 11:25 door Webmaster.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Probleem met start
15 jul 2020 11:21 - 15 jul 2020 11:21
Als u in het hoofdvenster met de rechtermuis op de balk 'Kinderen" of "Ouders" of "Partner" klikt dan ziet u een klein pop-up venster verschijnen.
In de menubalk ziet u een aantal icoon-poppetjes die dezelfde functie hebben.
Ik prefereer de rechtermuisknop.
In de menubalk ziet u een aantal icoon-poppetjes die dezelfde functie hebben.
Ik prefereer de rechtermuisknop.
Laatst bewerkt 15 jul 2020 11:21 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Geco Visscher
- Geco Visscher
- Auteur
16 jul 2020 09:51 - 16 jul 2020 10:11
Nogmaals dank voor de snelle reactie gisteren. Alles werkte prima. Nu zit ik met een volgend probleem. Ik heb Aldfaer gisteren afgesloten, maar kan nu nergens een .exe bestand vinden om deze weer te openen. Het enige dat ik kan vinden staat in mijn downloads, maar als ik dat aanklik, dan moet ik Aldfaer opnieuw installeren. Ik ben bang dat ik dan alle ingevoerde gegevens kwijt ben. Ik heb een veiligheidskopie gemaakt. Als ik de map Aldfaer in de verkenner open dan zie ik een lege map Materiaal, en 2 bestanden. Deze 2 bestanden zijn aangemaakt toen ik gisteren afsloot. 1 van de bestanden is een PDF (?) met de extentie .aldf en een bestand met de extentie .log
Hoe open ik Aldfaer weer?
Hoe open ik Aldfaer weer?
Laatst bewerkt 16 jul 2020 10:11 door Geco Visscher.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
16 jul 2020 10:31 - 16 jul 2020 10:32
De installatie van Aldfaer heeft normalerwijze een inccontje op het bureaublad geplaatst waarmee Aldfaer kan geopend worden.
Zo niet, ga naar de map C:\Aldfaer waarin een bestand Aldfaer.exe staat. Dubelklik om Aldfaerte openen, en maak hiervan een snelkoppeling op het bureaublad.
Ik vermoed aan de hand van uw relaas dat e.e.a. niet aan de standaardinstallatie voldoet. Normaliter zou de installatie moeten zijn zoals in de bijlagen. In de map c:\Aldfaer mag niets anders staan dan dat in bijlage 'aldfaer-bestanden'. De gegevensmappen zoals bijlage 'submappen'. De stambomen staan in de map Stambomen.
Zo niet, ga naar de map C:\Aldfaer waarin een bestand Aldfaer.exe staat. Dubelklik om Aldfaerte openen, en maak hiervan een snelkoppeling op het bureaublad.
Ik vermoed aan de hand van uw relaas dat e.e.a. niet aan de standaardinstallatie voldoet. Normaliter zou de installatie moeten zijn zoals in de bijlagen. In de map c:\Aldfaer mag niets anders staan dan dat in bijlage 'aldfaer-bestanden'. De gegevensmappen zoals bijlage 'submappen'. De stambomen staan in de map Stambomen.
Laatst bewerkt 16 jul 2020 10:32 door JayCee.
- Geco Visscher
- Auteur