GEDCOM juist instellen

• Han
  • Auteur

GEDCOM juist instellen

09 jul 2020 16:21
Goedemiddag,
In Windows 10 werk ik met Aldfaer 8.1. Bij de instellingen voor GEDCOM export staat het vinkje bij 5.1 aan.
De stamboom heb ik geplaatst op Genealogieonline. Nu zie ik, dat niet alle gegevens juist zijn overgekomen.
Als voorbeeld een echtpaar: bij huwelijk is ingevuld 26-11-1947, bij kerkelijk huwelijk is ingevuld 27-11-1947. Op genealogieonline staat, dat zij voor de kerk trouwden op 26-11-1947.
Genealogieonline gaf bij plaatsing de waarschuwing "het door u aangeleverde GEDCOM bestand, toont aan dat dit door Aldfaer geproduceerde bestand niet geheel in overeenstemming is met de GEDCOM afspraken" en: "het risico bestaat dat de door u ingevoerde gegevens niet correct en volledig overkomen". (klinkt héél vervelend, sorry)
Ik ben een leek en daarom mijn vraag: doe IKZELF tóch iets fout, waardoor de gegevens niet juist overkomen?

Lees meer

Re: GEDCOM juist instellen

09 jul 2020 18:16 - 09 jul 2020 18:22
U doet niets fout. zoek in dit forum eens onder gedcom 5.5.5
Formaat 5.5.5. is gelijk aan de fantasie van genealogieonline die bewust afwijken van de "standaard" 5.5.1
U heeft dit probleem niet bij alle andere websites die gedcom's publiceren, zoals LDS of Geneanet
Laatst bewerkt 09 jul 2020 18:22 door Ruud de Ruiter.

• Han
  • Auteur

10 jul 2020 13:32
Dank voor je geruststellende reactie, Ruud!

Lees meer

24 jul 2020 15:44
Beste Han,
Heeft niks met Gedcom 5.5.5 te maken, maar met een interpretatie van GenealogieOnline van het door jou aangeleverde Gedcom. Door GenealogieOnline is dit ondertussen verholpen en aangepast. Ook daar zijn 'gewone' mensen actief die wel eens een foutje maken. Overkomt Aldfaer ook wel eens. Kan me nog herinneren dat de volgorde van de diverse aan het tabblad 'huwelijk' gekoppelde eventdata niet in de juiste volgorde in het Gedcom werden opgenomen. Ook dat is toen 'gewoon' opgelost.

Gemaakt door Kunena