- Bedankjes 1
Aldfaer plotseling niet meer te openen
- Leen Ketting
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfaer plotseling niet meer te openen
30 jun 2020 17:45
Ik kan mijn bestanden niet meer openen.
Bij het opstarten verschijnt de mededeling: "De stamboom kan niet worden geopend. Controleer of de schijf vol is of dat er niet op de schijf geschreven mag worden.".
De schijf is niet vol; ik kan niet vinden dat ik er plotseling niet meer op geschreven mag worden.
Waar/hoe zou ik dat kunnen vinden?
Graag Uw hulp.
Leen
Bij het opstarten verschijnt de mededeling: "De stamboom kan niet worden geopend. Controleer of de schijf vol is of dat er niet op de schijf geschreven mag worden.".
De schijf is niet vol; ik kan niet vinden dat ik er plotseling niet meer op geschreven mag worden.
Waar/hoe zou ik dat kunnen vinden?
Graag Uw hulp.
Leen
- Han Kortekaas
-
Re: Aldfaer plotseling niet meer te openen
30 jun 2020 20:37
Leen, u heeft meerdere soortgelijke berichten en vraag me af hoe alles nu geïnstalleerd staat, hoe u Aldfaer afsluit en opnieuw opent
Heeft u een of meerdere stamboom bestanden
Heeft u een of meerdere stamboom bestanden
- Leen Ketting
- Auteur
03 jul 2020 17:10
Dag Han, bedankt voor je reactie. Ik sluit al sedert vele jaren Aldfaer af met het kruisje rechts boven in beeld en dan de vraag beantwoordend of ik wil afsluiten. Werkte tot nu toe goed.
Maar: Ik krijg nu bij nagenoeg al mijn bestanden het al eerder genoemde schermpje waarop staat dat de stamboom niet kan worden geopend. Controleer of de schijf vol is (dat is hij niet) of dat er niet op de schijf geschreven mag worden.
Wanneer ik naar de map met bestanden ga en dan onderaan op "Eigenschappen" klik zie ik o.a.: Het vakje met "Alleen lezen". Haal ik het vinkje weg, dan staat het er de volgende keer weer in, zonder dat ik het bestand heb kunnen openen. (???)
Bij één der bestanden krijg ik nu de mededeling: "Cannot open file (C:\users\leen\documents\aldfaer\aldfaerbestanden\ketting hoeksewaard.aldf.". Toegang geweigerd. Het waarom begrijp ik niet.
Wellicht kun je een keer "over m'n schouder" mee kijken.
Groet,
Leen
Maar: Ik krijg nu bij nagenoeg al mijn bestanden het al eerder genoemde schermpje waarop staat dat de stamboom niet kan worden geopend. Controleer of de schijf vol is (dat is hij niet) of dat er niet op de schijf geschreven mag worden.
Wanneer ik naar de map met bestanden ga en dan onderaan op "Eigenschappen" klik zie ik o.a.: Het vakje met "Alleen lezen". Haal ik het vinkje weg, dan staat het er de volgende keer weer in, zonder dat ik het bestand heb kunnen openen. (???)
Bij één der bestanden krijg ik nu de mededeling: "Cannot open file (C:\users\leen\documents\aldfaer\aldfaerbestanden\ketting hoeksewaard.aldf.". Toegang geweigerd. Het waarom begrijp ik niet.
Wellicht kun je een keer "over m'n schouder" mee kijken.
Groet,
Leen
- Evert
03 jul 2020 17:43
Leen,
Je gaat niet echt in op Han zijn vraag/opmerkingen.
Want een stamboombestand zou te vinden zijn bij:
........|Aldfaer\stambomen\...
Dus klopt er nog steeds iets niet met je installatie.
En ja, dan blijven de problemen zich voordien.
Sorry voor deze wat directe benadering/uitspraak.
Evert.
Je gaat niet echt in op Han zijn vraag/opmerkingen.
Want een stamboombestand zou te vinden zijn bij:
........|Aldfaer\stambomen\...
Dus klopt er nog steeds iets niet met je installatie.
En ja, dan blijven de problemen zich voordien.
Sorry voor deze wat directe benadering/uitspraak.
Evert.
- Leen Ketting
- Auteur
04 jul 2020 12:01
Dag Han, Voor de goede orde (en zoals Evert al schreef): Mijn aldfaer bestanden staan onder: C:>gebruikers>Leen>documents>aldfaer>aldfaer bestanden. Dat staan ze al jaren zo maar helpen me nu nog niet van m'n problemen af.
Graag dus je ondrsteuning.
Leen
Graag dus je ondrsteuning.
Leen
- Han Kortekaas
-
04 jul 2020 15:15
Leen, stuur mij een mail voor nadere afspraak. Klik op linker blokje Meer voor mijn emailadres
- Ruud de Ruiter
-
05 jul 2020 14:03
Met referentie naar een soortgelijke melding "Hobers". Vermoedelijk zijn de updates van de invoegtoepassingen/bonus niet volledig geïnstalleerd
- Leen Ketting
- Auteur
23 jul 2020 13:57
Dag Han,
Door de vertraging rond Teamviewer ben ik zelf ook weer op zoek gegaan naar de probleemoplossing.
1) Alle bestanden bleken onder het kopje "Eigenschappen " de indicatie "Alleen lezen" aangevinkt te hebben staan. Die indicatie heb ik weg gehaald.
2)Ook heb ik de volgende bestanden verwijderd:
C:\aldfaer\aldfaer.ini en C:\alfaer\aldfaer.iniprogram.
Toen bleek Aldfaer weer te werken en hopelijk blijft dat zo.
In ieder geval bedankt voor je medewerking.
Leen
Door de vertraging rond Teamviewer ben ik zelf ook weer op zoek gegaan naar de probleemoplossing.
1) Alle bestanden bleken onder het kopje "Eigenschappen " de indicatie "Alleen lezen" aangevinkt te hebben staan. Die indicatie heb ik weg gehaald.
2)Ook heb ik de volgende bestanden verwijderd:
C:\aldfaer\aldfaer.ini en C:\alfaer\aldfaer.iniprogram.
Toen bleek Aldfaer weer te werken en hopelijk blijft dat zo.
In ieder geval bedankt voor je medewerking.
Leen
- Ruud de Ruiter
-
23 jul 2020 16:18
Leen
Het is normaal dat *.aldf bestanden "alleen lezen" zijn.
Dat wordt door Aldfaer beheert en als er iets weg te schrijven is wordt tijdelijk de "alleen lezen" opgeheven en na het wegschrijven weer geactiveerd.
Het is normaal dat *.aldf bestanden "alleen lezen" zijn.
Dat wordt door Aldfaer beheert en als er iets weg te schrijven is wordt tijdelijk de "alleen lezen" opgeheven en na het wegschrijven weer geactiveerd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Leen Ketting