namen automatisch zien in bestand

Lees meer

namen automatisch zien in bestand

08 jun 2020 18:41
Goedendag, sinds één van de laatste updates heb ik een fout(je) ontdekt en wel deze, als men een naam wil gaan invoeren bij een andere persoon zoals een huwelijk bijvoorbeeld dan vult men dus een achternaam in, nu was het altijd zo zodra men de achternaam invulde dat het bestand wat je hebt automatisch naar een bepaalde letter ging waarmee een achternaam begint of een gedeelte ervan.
Bijvoorbeeld Zanders, dan zou men toch verwachten dat je naar de letter Z zou gaan in je bestand en kijken of daar de naam al voorkomt, maar dat is dus niet het geval, ook bij andere achternamen is dit het geval, zo had ik afgelopen week een vrouwelijke partner bij de verkeerde echtgenoot geplaatst, dus deze verwijderd bij de echtgenoot en dus niet uit het bestand! en later bij de juiste partner ingevoerd, althans ik dacht dan ook dat de naam wel automatisch in beeld zou komen, maar helaas dat gebeurde niet, nu moest ik dus door het gehele bestand gaan spitten om die juiste persoon op te zoeken en dat lijkt mij niet de bedoeling er is dus iets mis met het programma, je kan natuurlijk ook de naam van de vrouw opnieuw invullen maar dan blijkt dat je er dus twee hebt waarvan de eerste je weer kunt verwijderen, dat schiet niet echt op.
Normaliter is het zo dat je dus die bepaalde persoon met een dubbelklik aan de juiste echtgenoot kunt koppelen.
Ik doe hierbij even een afbeelding na de naam Zanders ingevoerd te hebben, u zult zien dat er niets veranderd in het bestand, het blijft staan zoals het staat, terwijl ik toch vele personen heb met de naam Zanders.
Met vriendelijke groet.

Bijlagen:

Lees meer

Re: namen automatisch zien in bestand

09 jun 2020 09:26
Ik herken dit niet.
De sortering die ik altijd hanteer in de Personenlijst is (1)Achternaam (2) Voornamen en (3) geboortedatum.
Als ik het koppelvenster gebruik staat e.e.a. dus ook altijd in deze sortering. Maar soms niet omdat ik ook wel op alleen Code werk. Begin ik dan een achternaam in te vullen en als tweede de voornaam dan beweegt er niets omdat ik te laat in de gaten heb dat de sortering anders staat. Als je dan, met ingevulde naam de sortering weer goed zet op Achternaam, Voornamen en geboortedatum, dan werkt het niet want de projectie naar de persoon vindt pas plaats als je in het achternaamveld aan het tikken bent.

Dus, probeer dit eens na te bootsen

Lees meer

Re: namen automatisch zien in bestand

13 jun 2020 21:52
Buitendijk
Doe Menu > Extra > Automatisch aanvullen aanzetten
Ik denk dat dat uw probleem oplost

Gemaakt door Kunena