- Bedankjes 0
Adoptie
- Tackaert Marc
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Adoptie
08 jun 2020 11:26
Mijn probleem :
Man 1 huwt met vrouw 1
Hebben samen 2 kinderen
Man 1 huwt met vrouw 2
Vrouw 2 heeft 2 kinderen
Man 1 adopteerd die 2 kinderen van vrouw 2 en voegt zijn naam toe (kinderen hebben 2 namen)
Hoe verwerk ik dit, dat bij man 1 de kinderen van vrouw 2 vermeld staan als adoptiekinderen en uiteraard bij vrouw 2 als haar biologische kinderen.
Het is mij op verschillende manieren nog niet gelukt :
Staan ze bij de man als adoptie dan wordt niet vermeld dat ze afkomstig zijn van vrouw 2.en komen ze bij vrouw 2 niet voor
Plaats ik ze bij de vrouw als haar biologische kinderen dan staan ze bij man 1 ook als zijn biologische kinderen.
Wie weet mij een oplossing.
Alvast bedankt
Marc
Man 1 huwt met vrouw 1
Hebben samen 2 kinderen
Man 1 huwt met vrouw 2
Vrouw 2 heeft 2 kinderen
Man 1 adopteerd die 2 kinderen van vrouw 2 en voegt zijn naam toe (kinderen hebben 2 namen)
Hoe verwerk ik dit, dat bij man 1 de kinderen van vrouw 2 vermeld staan als adoptiekinderen en uiteraard bij vrouw 2 als haar biologische kinderen.
Het is mij op verschillende manieren nog niet gelukt :
Staan ze bij de man als adoptie dan wordt niet vermeld dat ze afkomstig zijn van vrouw 2.en komen ze bij vrouw 2 niet voor
Plaats ik ze bij de vrouw als haar biologische kinderen dan staan ze bij man 1 ook als zijn biologische kinderen.
Wie weet mij een oplossing.
Alvast bedankt
Marc
- Han Kortekaas
-
Re: Adoptie
08 jun 2020 14:49 - 08 jun 2020 14:50
1. Man 1 en Vrouw 1 invoeren met huwelijksgegevens.
2. voer de 2 kinderen in en koppel ouders vanuit het kind de Man1 en beantwoordt de vraag 'ook koppelen aan Vrouw1' met OK.
U ziet dan dat er twee biologische kinderen zijn.
3. voer Vrouw 2 in.
4. voer de 2 kinderen van Vrouw2 in ; er zou geen vraag voor de partnerkoppeling moeten komen; als die wel komt dan heeft u al Vrouw2 gekoppeld aan Man1 en geeft u nee in.
5. maak vrouw 2 de partner van Man1 en geef Nee bij de vraag of de kinderen van Vrouw2 ook gekoppeld moeten worden.
6. Ga naar de kinderen van Vrouw2
7. Koppel de vader Man1 als kindvorm 'adoptie'. en doe dat ook voor het tweede kind
2. voer de 2 kinderen in en koppel ouders vanuit het kind de Man1 en beantwoordt de vraag 'ook koppelen aan Vrouw1' met OK.
U ziet dan dat er twee biologische kinderen zijn.
3. voer Vrouw 2 in.
4. voer de 2 kinderen van Vrouw2 in ; er zou geen vraag voor de partnerkoppeling moeten komen; als die wel komt dan heeft u al Vrouw2 gekoppeld aan Man1 en geeft u nee in.
5. maak vrouw 2 de partner van Man1 en geef Nee bij de vraag of de kinderen van Vrouw2 ook gekoppeld moeten worden.
6. Ga naar de kinderen van Vrouw2
7. Koppel de vader Man1 als kindvorm 'adoptie'. en doe dat ook voor het tweede kind
Laatst bewerkt 08 jun 2020 14:50 door Han Kortekaas.
- Tackaert Marc
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 jun 2020 16:13
Bedankt voor je antwoord, maar het klopt nog niet volledig.
Bij man 1 heb ik nu beide kinderen als adoptie staan, maar van vrouw (0) en niet van vrouw (2)
Groetjes,
Bij man 1 heb ik nu beide kinderen als adoptie staan, maar van vrouw (0) en niet van vrouw (2)
Groetjes,
- Han Kortekaas
-
08 jun 2020 17:21
Het is niet mogelijk de verwijzing van Vrouw(0) bij de Man1 te wijzigen naar Vrouw(2)
- Tackaert Marc
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 jun 2020 18:27
Bedankt.
Probleem is opgelost. Deze vooravond de PC opnieuw opgestart, Aldfaer opnieuw opgestart en daar staan netjes bij man 1 de kinderen van vrouw 2 met een (2) vermeld.
Probleem is opgelost. Deze vooravond de PC opnieuw opgestart, Aldfaer opnieuw opgestart en daar staan netjes bij man 1 de kinderen van vrouw 2 met een (2) vermeld.
- Tackaert Marc
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 jun 2020 18:37
Klopt niet wat ik zo even geschreven heb, "Adoptie" staat er niet bij. Te vlug gereageerd van mij.
- Han Kortekaas
-
- Tackaert Marc
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 jun 2020 20:26
Han,
Tot punt 6 ben ik mee, maar punt 7 lukt mij niet
"7. Koppel de vader Man1 als kindvorm 'adoptie'. en doe dat ook voor het tweede kind "
Hoe doe ik dat ?
"7. Koppel de vader Man1 als kindvorm 'adoptie'. en doe dat ook voor het tweede kind "
Hoe doe ik dat ?
- Tackaert Marc
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 jun 2020 20:45
Moet vrouw 2 ingevoerd worden als nieuwe persoon of als partner van man 1 ?
- Han Kortekaas
-
08 jun 2020 22:50Twee manierenTackaert Marc schreef : Han,
Hoe doe ik dat ?
A. ga naar biologisch kind van vrouw2
1. rechtsklik op 'Ouders' en kies voor Vader
2. verander in koppelvenster biologisch naar adoptie
3. zoek Man 1 (eventueel onderin de lijst en kies 'uit lijst')
B ga naar Man1
1. rechtsklik op 'Kinderen'
2. verander in koppelvenster biologisch in adoptief
3. zoek biologisch kind van vrouw2 (eventueel onderin de lijst en kies 'uit lijst')