- Bedankjes 1024
notities en foto's verdwenen bij personen
- Hanna Noort
- Auteur
notities en foto's verdwenen bij personen
07 jun 2020 17:43
I.v.m. persoonlijke omstandigheden heb ik een aantal maanden niet met Aldfaer/stamboom kunnen werken. Ik kom nu tot de ontdekking dat alle notities en foto's er niet meer zijn. Alleen persoonsnamen etc. staan er wel op.
Hoe kan ik dat weer herstellen? Maar hopen dat niet alles echt is verdwenen.
Wie kan mij hier bij helpen? Graag een wat eenvoudige uitleg als dat mogelijk is.
Bij voorbaat dank.
Hoe kan ik dat weer herstellen? Maar hopen dat niet alles echt is verdwenen.
Wie kan mij hier bij helpen? Graag een wat eenvoudige uitleg als dat mogelijk is.
Bij voorbaat dank.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: notities en foto's verdwenen bij personen
07 jun 2020 18:12
Controleer vooreerst of bij stamboom eigenschappen het pad naar de materiaalmap juist staat. Als het materiaal verplaatst is en deze locatie wil behouden draai dan een Bestandscontrole en -reparatie.
- Hanna Noort
- Auteur
07 jun 2020 20:42
Dank voor je antwoord. Hopelijk lukt mij dat om jouw advies op te kunnen volgen.
- Hanna Noort
- Auteur
28 jul 2020 21:45
Ik heb je adviezen opgevolgd. Het is mij niet gelukt om al die notities en foto's terug te vinden. Volgens mij staat de map Materiaal goed ingesteld. Als ik op bepaalde knoppen klik, staat Materiaal er bij. Ook heb ik bestandsherstel en reparatie gedaan.
Weet iemand alsnog raad om deze notities en foto's bij de persoon te kunnen plaatsen?
Weet iemand alsnog raad om deze notities en foto's bij de persoon te kunnen plaatsen?
- Ruud de Ruiter
-
29 jul 2020 07:27
Hanna,
Wat betekent voor jou "notities". Binnen Aldfaer heb je op ieder tabblad een veld voor notities. Bedoel je dat of zijn het b.v. *.docx of *,pdf bestanden gekoppeld op het tabblad persoon bij de afbeeldingen.
Pad naar Materiaal juist?. Maar staat het betreffende materiaal daar werkelijk. Vraag is dus wat geeft bij jou de rode melding
Wat betekent voor jou "notities". Binnen Aldfaer heb je op ieder tabblad een veld voor notities. Bedoel je dat of zijn het b.v. *.docx of *,pdf bestanden gekoppeld op het tabblad persoon bij de afbeeldingen.
Pad naar Materiaal juist?. Maar staat het betreffende materiaal daar werkelijk. Vraag is dus wat geeft bij jou de rode melding
- Hanna Noort
- Auteur
29 jul 2020 17:55
Dag Ruud,
Op ieder persoonsblad heb je rechts onderaan een mogelijk wat over desbetreffende persoon te vertellen. Ook kan je bij die persoon een foto plaatsen. Als ik nu met de stamboom in Aldfaer wil werken zijn die notities en foto's verdwenen.
De map Materiaal staat goed. Ik vind dat best wel jammer en zou dit alles weer graag in mijn stamboom weer willen zien.
Op ieder persoonsblad heb je rechts onderaan een mogelijk wat over desbetreffende persoon te vertellen. Ook kan je bij die persoon een foto plaatsen. Als ik nu met de stamboom in Aldfaer wil werken zijn die notities en foto's verdwenen.
De map Materiaal staat goed. Ik vind dat best wel jammer en zou dit alles weer graag in mijn stamboom weer willen zien.
- Hanna Noort
- Auteur
29 jul 2020 18:02
Sorry......................mogelijk moet zijn mogelijkheid.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
29 jul 2020 18:37 - 29 jul 2020 19:16
Dag Hanna,
Ga naar Menu Extra->Instellingen... (Clr+I) Tab Hoofdvenster
En vink daar de items die je wilt zien in het hoofdvenster
Vermoedelijk staat daar Materiaal zichtbaar en Notitie zichtbaar niet aangevinkt
Ga naar Menu Extra->Instellingen... (Clr+I) Tab Hoofdvenster
En vink daar de items die je wilt zien in het hoofdvenster
Vermoedelijk staat daar Materiaal zichtbaar en Notitie zichtbaar niet aangevinkt
Laatst bewerkt 29 jul 2020 19:16 door Meije van Slageren.
- Hanna Noort
- Auteur
30 jul 2020 20:18
Hallo Meije,
Zojuist heb ik gekeken of er vinkjes stonden bij notitie en foto. En tot mijn teleurstelling staan die vinkjes er wel. Ik had n.l. een stille hoop dat die vinkjes er niet zouden staan, dan was mijn probleem al gauw verholpen.
Hartelijk dank voor je reactie.
Hanna
Zojuist heb ik gekeken of er vinkjes stonden bij notitie en foto. En tot mijn teleurstelling staan die vinkjes er wel. Ik had n.l. een stille hoop dat die vinkjes er niet zouden staan, dan was mijn probleem al gauw verholpen.
Hartelijk dank voor je reactie.
Hanna
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
30 jul 2020 22:33
Hanna,
probeer eens met de toets F11 in te drukken.
probeer eens met de toets F11 in te drukken.
- Hanna Noort
- Auteur
31 jul 2020 22:00
Toch foto's en notities terug gevonden en staan weer bij de persoon geplaatst.
Mogelijk heeft het aan een update van Aldfaer gelegen, omdat ik op een totaal andere manier die foto's en notities bij een persoonsblad kan plaatsen.
Nu moet ik, als ik een bepaald persoon in mijn stamboom heb opgeroepen, bovenin op de persoonsnaam klikken, en dan zijn die foto's en notities te zien.
Dat was in het verleden anders, dan kreeg je ze direct te zien.
Of moet ik het e.e.a. tóch anders instellen?
Maar............ik ben natuurlijk blij dat ik het nodige weer kan zien:)
Allemaal hartelijk dank.
Mogelijk heeft het aan een update van Aldfaer gelegen, omdat ik op een totaal andere manier die foto's en notities bij een persoonsblad kan plaatsen.
Nu moet ik, als ik een bepaald persoon in mijn stamboom heb opgeroepen, bovenin op de persoonsnaam klikken, en dan zijn die foto's en notities te zien.
Dat was in het verleden anders, dan kreeg je ze direct te zien.
Of moet ik het e.e.a. tóch anders instellen?
Maar............ik ben natuurlijk blij dat ik het nodige weer kan zien:)
Allemaal hartelijk dank.
- Ruud de Ruiter
-
01 aug 2020 11:30
Hanna,
re: boven in persoonsnaam klikken
Ik denk dat je het tabblad persoon bedoelt. Dat is altijd zo geweest en er is dienaangaande niets veranderd.
Vermoedelijk had je gewoon een ander tabblad voorstaan, mogelijk in combinatie met een "deelscherm" waardoor niet alle tabbladen gelijktijdig zichtbaar zijn
re: boven in persoonsnaam klikken
Ik denk dat je het tabblad persoon bedoelt. Dat is altijd zo geweest en er is dienaangaande niets veranderd.
Vermoedelijk had je gewoon een ander tabblad voorstaan, mogelijk in combinatie met een "deelscherm" waardoor niet alle tabbladen gelijktijdig zichtbaar zijn