groepselectie

• Klaas de Jong
  • Auteur

groepselectie

05 jun 2020 23:45
Ik wil een groep maken van de familie van mijn vrouw. Maar ik krijg niet alle familieleden in de groep. Ooms, tantes, en nakomelingen daarvan worden niet in de groep gezet. Ik kies dan voor Kwartierstaat en vink rechts de bovenste 4 vakken aan. Ik doe iets fout maar wat?

Lees meer

Re: groepselectie

06 jun 2020 09:28
Probeer eens met vertrekken van de oudste voorouder van uw vrouw en kies voor parenteel met de zelfde selecties in de vier vakken.

Lees meer

06 jun 2020 11:50 - 06 jun 2020 11:51
Hallo Klaas,

Indien je al je voorouders en nageslacht in een groep wil hebben ga als volgt te werk:

1.ga op de naam van je vrouw staan
2. tabblad groepen -> rechtermuisknop-> persoon toevoegen aan een nieuwe groep

Geef de naam een Groepsnaam
3. vink aldaar aan aan linkerzijde VOORGESLACHT ->kwartierstaat
4. vink in rechterzijde alles aan behalve de onderste : Inclusief koppelingen van gekoppelde personen
5. Linkerzijde overige aanvinken verwanten tot welke graad je deze wilt zien.
let op indien je tot 8 generatie voorouders hebt moet je deze verdubbelen om ook de levende in andere takken weer te zien
6. ok

Tip: indien je een uitdraai wil maken probeer het sjabloon oorsprong eens.
Laatst bewerkt 06 jun 2020 11:51 door Frank .

• Klaas de Jong
  • Auteur

06 jun 2020 11:59 - 06 jun 2020 12:01
Dank voor de snelle reactie, maar als ik dat doe komen de oudere gegevens van zijtakken van haar andere voorouders niet mee. Inderdaad wel de neven en nichten e.d. die uit de hoofdlijn zijn voortgekomen.
Dit was een reactie op JayCee.
Laatst bewerkt 06 jun 2020 12:01 door Klaas de Jong.

• Klaas de Jong
  • Auteur

06 jun 2020 12:13
Frank, Dit is wat ik in mijn startbericht ook deed. En dan krijg ik dus lang niet alle familieleden.
Helaas.

Lees meer

06 jun 2020 12:24
Levende personen moet je uiteraard wel toestaan en niet uitsluiten.

Privacy filter dus niet gebruiken.

Lees meer

06 jun 2020 12:36 - 06 jun 2020 12:37
Kies met uw vrouw in het hoofdvenster voor kwartierstaat en parenteel en rechts voor alle vinken behalve de getuigen en de laatste. Dus 9 vinken in totaal

Privacyfilter is niet aan de orde
Laatst bewerkt 06 jun 2020 12:37 door Han Kortekaas.

• Klaas de Jong
  • Auteur

06 jun 2020 12:48
Dank voor de suggestie, maar ook dat levert geen volledige stamboom op.
Wel de leden in de kwartierstaat en het parenteel, maar niet de "aanhang".

Lees meer

06 jun 2020 13:56
Klaas,

Probeer eens de groep samen te stellen op grond van meer dan een selectiecriterium, om te beginnen als volgt:

1. Zet je vrouw in het hoofdvenster en klik op Persoon -> Groep -> Toevoegen aan nieuwe groep...

2. Kies nu links Kwartierstaat en zet rechts de 9 vinkjes die Han Kortekaas in zijn bericht beschreef en klik op OK.

3. Ga nu terug naar het hoofdvenster en zet de oudste voorouder van je vrouw van wie ook haar ooms en tantes etc. afstammen in het hoofdvenster.

4. Klik op Persoon -> Groep -> Toevoegen aan bestaande groep en selecteer de in punt 1 en 2 gemaakte groep.

5. Kies nu links voor Parenteel en rechts weer dezelfde 9 vinkjes en klik op OK.

Mocht je nu nog personen missen in de groep, probeer deze dan volgens hetzelfde concept via een of meer nieuwe selectiecriteria bij een juiste hoofdpersoon toe te voegen of via wijziging van een van de criteria er bij te krijgen.

Paul

Gemaakt door Kunena