bestand delen met familie

• Annemiek Nieuwpoort
  • Auteur

bestand delen met familie

29 mei 2020 10:11
Ik heb familiebestanden gemaakt. Nu wil ik 1 of meer bestanden doorgeven aan een familielid die pas sinds kort het aldfaerprogramma heeft geïnstalleerd. Hoe kan ik gegevens aan haar doorgeven?

Lees meer

Re: bestand delen met familie

29 mei 2020 11:01 - 29 mei 2020 11:02
Annemiek,
Begin met één enkel bestand en zonder Materiaal opdat het familielid ervaring krijgt met Aldfaer
Via Menu > Export GEDCOM maak je een *.ged bestand
Dat mail je naar de familie
Stel zeker dat de familie een identieke installatie en instellingen gebruikt
Zij starten Aldfaer en doen: Menu > Import GEDCOM > Als nieuw bestand > geven deze de(zelfde) naam aangegeven in de *.ged

Meerdere bestanden en/of materiaal bespreken we later als deze ervaring hebben.

BELANGRIJK: ZIJ MOGEN GEEN VERANDERINGEN OF TOEVOEGINGEN UITVOEREN.
Dat mag alleen jijzelf doen.
Laatst bewerkt 29 mei 2020 11:02 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

29 mei 2020 11:45 - 29 mei 2020 11:56
Ruud de Ruiter schreef : Via Menu > Export GEDCOM ......BELANGRIJK: ZIJ MOGEN GEEN VERANDERINGEN OF TOEVOEGINGEN UITVOEREN.
Dat mag alleen jijzelf doen.
Een gedcom gebruik je m.i. alleen als de ontvanger een ander programma gebruikt dan Aldfaer. Een kopij van een veiligheidskopie of zelfs het bestand zelf opsturen zal minder risico leveren op dataverlies.

De beslissing om al dan niet veranderingen of wijzigingen aanbrengen ligt volledig bij de gebruiker. Temeer, wat als zij willen verder bouwen op andere takken? Deze waarschuwing geldt wel indien ze aan dezelfde stamboom willen uitbouwen.
Laatst bewerkt 29 mei 2020 11:56 door JayCee.

Lees meer

29 mei 2020 15:31
JayCee,
Herlees de vraag
Nieuwe Aldfaer gebruiker zonder enige ervaring. Daarom bewust de gedcom methode gebruikt

Lees meer

29 mei 2020 19:22
Maak niet de fout door beide aan één bestand te werken met zijn tweeën als jullie samenwerken. Kijk maar eens onder knop zoeken

Zie oa post:
aldfaer.net/sitemap//index.php?q=forum&c...thread&ThreadID=3860

Gemaakt door Kunena