- Bedankjes 1634
Geen veiligheidskopie
- Ruud Hanssen
- Auteur
Geen veiligheidskopie
28 mei 2020 16:14
Na een maand niets meer gewijzigd te hebben in de stamboom krijg ik nu ineens problemen.
Meldingen bijgaand:
1 na opstarten, programma sluit
2 na 2e opstart
3 probeer kwatierstaat te maken
4 bij afsluiten (niet altijd)
5 bij afsluiten (niet altijd)
Er wordt echter nooit een veiligheidskopie gemaakt!
Ik denk wel dat het aan Windows10 ligt, misschien kan iemand mij zeggen waar ik moet zoeken.
Ik heb deze Windows10 PC alleen gekocht omdat ik de stamboom alleen nog had op een Windows-xp pc.
De laatste 10 maanden heeft het probleemloos gewerkt.
Ik zie dat ik maar 2 meldingen kan meesturen...
Met vriendelijk groeten,
Ruud Hanssen
Meldingen bijgaand:
1 na opstarten, programma sluit
2 na 2e opstart
3 probeer kwatierstaat te maken
4 bij afsluiten (niet altijd)
5 bij afsluiten (niet altijd)
Er wordt echter nooit een veiligheidskopie gemaakt!
Ik denk wel dat het aan Windows10 ligt, misschien kan iemand mij zeggen waar ik moet zoeken.
Ik heb deze Windows10 PC alleen gekocht omdat ik de stamboom alleen nog had op een Windows-xp pc.
De laatste 10 maanden heeft het probleemloos gewerkt.
Ik zie dat ik maar 2 meldingen kan meesturen...
Met vriendelijk groeten,
Ruud Hanssen
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Geen veiligheidskopie
28 mei 2020 17:43
Wilt u eens kijken onder Extra -> Instellingen of het pad wat u heeft voor de veiligheidskopieen wel bestaat en of u een vinkje heeft gezet bij het Automatisch bij afsluiten een VK maken. Een VK wordt alleen maar gemaakt als er een wijziging in de stamboom heeft plaatsgevonden.
Uw tweede probleem is niet een Windows probleem maar meer een afsluitprobleem zoals Aldfaer aan laten staan als de PC afsluit, een stroomstoring of zelf de knop uitzetten.
Remedie daarvoor is als volgt; sluit Aldfaer en ga naar C:\Aldfaer de installatiemap en verwijder daar twee bestandjes Aldfaer.ini en Aldfaer iniprogram en start daarna Aldfaer weer op.
Kijk daarna wel of de Extra-Instellingen-Bestanden nog goed staan.
Uw tweede probleem is niet een Windows probleem maar meer een afsluitprobleem zoals Aldfaer aan laten staan als de PC afsluit, een stroomstoring of zelf de knop uitzetten.
Remedie daarvoor is als volgt; sluit Aldfaer en ga naar C:\Aldfaer de installatiemap en verwijder daar twee bestandjes Aldfaer.ini en Aldfaer iniprogram en start daarna Aldfaer weer op.
Kijk daarna wel of de Extra-Instellingen-Bestanden nog goed staan.
- Ruud de Ruiter
-
28 mei 2020 19:43
Ik heb vandaag ook een dergelijke melding gehad.
Ik had een rapport gemaakt en bewaard
Dit via de verkenner vanuit de map Rapportuitvoer geopend en vervolgens gesloten maar in de verkenner de map Rapportuitvoer geopend laten staan.
Een volgend rapport opgeroepen en exact dezelfde melding gekregen
Begrijpelijk want de map Rapportuitvoer was "bezet" door de Windows verkenner
Ik had een rapport gemaakt en bewaard
Dit via de verkenner vanuit de map Rapportuitvoer geopend en vervolgens gesloten maar in de verkenner de map Rapportuitvoer geopend laten staan.
Een volgend rapport opgeroepen en exact dezelfde melding gekregen
Begrijpelijk want de map Rapportuitvoer was "bezet" door de Windows verkenner
- Ruud Hanssen
- Auteur
29 mei 2020 17:47
Inmiddels heb ik beide ini-bestanden verwijderd. Bij het opstarten krijg ik nu een leeg scherm en wordt "stamboom.aldf" aangesproken.
Ik kan het programma alleen met geweld afsluiten.
Gisteren kreeg ik nog bijgaande 2 meldingen.
Ik heb een paar dagen geleden alleen de plaats van de veiliheidskopieën aangepast naar een andere schrijf, maar dat heb ik weer teruggezet (daar staond één veiligheidskopie .alx, maar zonder datum).
Ik kan het programma alleen met geweld afsluiten.
Gisteren kreeg ik nog bijgaande 2 meldingen.
Ik heb een paar dagen geleden alleen de plaats van de veiliheidskopieën aangepast naar een andere schrijf, maar dat heb ik weer teruggezet (daar staond één veiligheidskopie .alx, maar zonder datum).
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
29 mei 2020 18:12
Als u dit wenst kan ik u mogelijk op afstand helpen via Teamviewer.
Wat is Teamviewer?
. Zo ja klik in de linker kolom op meer voor mijn e-maladres en stuur mij een mail om af te spreken.
- Han Kortekaas
-
29 mei 2020 18:15
U bent klaarblijkelijk totaal onbekend met de stamboomzoeker waarmee je de stamboom opzoekt als je een leeg scherm krijgt. Het is altijd gevaarlijk om programma's rigoureus af te sluiten met Taakbeheer of de stroom uit te zetten.
Dus nu; herhaal de 2 ini bestandjes weghalen
daarna open Aldfaer .-> Menu Bestand -> Zoek Aldfaer bestanden en klik de regel aan die u wenst waarna een knop 'Open stamboom' geactiveerd wordt.
Dus nu; herhaal de 2 ini bestandjes weghalen
daarna open Aldfaer .-> Menu Bestand -> Zoek Aldfaer bestanden en klik de regel aan die u wenst waarna een knop 'Open stamboom' geactiveerd wordt.
- Ruud Hanssen
- Auteur
29 mei 2020 21:00
U heeft volkomen gelijk op beide punten!
Uw 2e punt is een herhaling van zetten; de enige gevonden stamboom (.aldf) levert nog steeds een leeg beeld op.
Bedankt voor de moeite.
Uw 2e punt is een herhaling van zetten; de enige gevonden stamboom (.aldf) levert nog steeds een leeg beeld op.
Bedankt voor de moeite.
- Han Kortekaas
-
30 mei 2020 00:10
Ruud, dat zou betekenen dat u niets heeft en mag ik dat niet geloven?
Kunt u eens zoeken met de Windows verkenner naar *.aldf en *.alx bestanden?
Kunt u eens zoeken met de Windows verkenner naar *.aldf en *.alx bestanden?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
02 jun 2020 22:03 - 02 jun 2020 22:04
Via Teamviewer de installatie naar een standaardinstallatie gebracht en overbodige/verspreide bestanden opgeschoont. Tevergeefs, want het probleem was niet opgelost. Later vastgesteld dat het hardnekkige malware 'Segurazo' aanwezig was en zeer moeilijk te verwijderen. Uiteindelijk toch gelukt en zodoende bevestigt dat de malware de oorzaak was van het probleem bij Aldfaer.
Laatst bewerkt 02 jun 2020 22:04 door JayCee.