Interne kalender?

• Gerdien Penninkhof
  • Auteur

Interne kalender?

27 mei 2020 23:05
Goedenavond!

Misschien een wat ongebruikelijke vraag ;)

Ik gebruik Aldfaer al geruime tijd om de familiaire connecties vast te leggen tussen verschillende personages in mijn fictieve wereld. Nu vroeg ik me af, is het mogelijk om de datum aan te passen of het jaartal, op basis waarvan Aldfaer de leeftijden berekent? Dit in verband met een andere jaartelling :)

Lees meer

Re: Interne kalender?

28 mei 2020 09:02
Aldfaer gebruikt de systeemdatum/tijd om leeftijden bij levenden te berekenen.

Lees meer

29 mei 2020 18:02
Gerdien,

Een intrigerende vraag. Als in jouw fictieve wereld dezelfde kalender gebruikt wordt als in onze wereld, stuur me dan even een persoonlijk berichtje (klik in de kop van deze reactie op mijn naam en in het scherm dat dan verschijnt op het e-mailsymbool).

Met vriendelijke groet,
Anne van der Ploeg
Aldfaer-team

Lees meer

29 mei 2020 19:15
De meeste jaartellingen gaan uit van de zon of maanstand - hier zit verschil in

- Hebreewse kalender 3.761 jaar voor Christus 11 dagen korter dan de westerse
- Moslim kalender gebaseerd op het jaar dat Mohammed van Mekka naar Medina ging 622 jaar voor Christus en is 11 dagen korter dan de westerse
- Thaise zon kalender gebaseerd op dood van Boeddha 545 voor Christus
-Gregoriaanse kalender ingevoerd door Julius Ceasar 45 jaar voor Christus (Als westerse 365 dagen + 1 schrikkeldag om de 4 jaar. (interresant om deze om te rekenen in een volgende versie.

De Maya kalender en Yoruba kalender kalender zullen niets te maken hebben met genealogie.

Alternatief benamingen van de Lithouwse kalender ?

Verwacht niet dat deze kalenders veel gebruikt zullen worden in Nederland of Belgie.

• Gerdien Penninkhof
  • Auteur

30 aug 2020 18:28
Hoi Anne,

Het lukt me niet een persoonlijk berichtje te sturen, maar ik gebruik inderdaad verder dezelfde kalender. Alleen het jaartal verschilt.

Lees meer

30 aug 2020 18:53 - 30 aug 2020 18:54
overbodig.
Laatst bewerkt 30 aug 2020 18:54 door JayCee.

Gemaakt door Kunena